Het is 17 mei 2025 14:13

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur zoom objectief zoomt zelf uit
 zoom objectief zoomt zelf uit
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 01:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
sjoerd schreef:
Het objectief is van carl zeizz en niet echt een goedkoop ding geloof ik.

merkje dat er op staat maakt niet uit..

vele zeiss lenzen worden niet meer in duitsland gemaakt maar door cosina in japan..de zeiss primes zijn nog echt volgens zeiss specificaties gemaakt en manueel focus..worden oa met canon of nikon mount gemaakt... full metal jacket.. zeiss heeft een contract met sony voor AF-zeiss lensjes.. sony maakt handig gebruik van de zeiss-naam, maar zeker de 16-80mm van ´zeiss´ heet eigenlijk sony.. wat ik ook erg jammer vindt, is dat ze cz lenzen nog steeds niet gesealed zijn in tegenstelling tot de sony-minolta g-modellen.. ik snap dat echt niet.. peperduur, en geen geld over voor een o-ringetje tussen de bewegende delen?b :shock

de oudere minolta g-hs versies zijn wat mij betreft nog altijd de beste, al bladdert soms de witte verf er af, maar die zijn toppie. en even scherp als de cz-versies.

ik vind het echt een schande dat zowat alle zeiss AF-modellen gene sealing hebben.. en dat er zoveel verschil in zit.. ze zijn duur genoeg, dus dan mag je toch wel wat verwachten zeker? sommige modellen zijn retescherp, bokeh ook prima, maar dat heb ik met mijn leica-objectieven van ongeveer 35 jaar oud ook..ik gebruik zelf sony, canon en nikon, maar ik vind dat nikon en canon dat toch beter voor elkaar hebben dan sony.. bij canon weet ik dat L, L is en dat de zooi scherp en stof en spatwaterdicht is.. ook duur, maar dan weet ik wat ik heb.. sony blijft maar hakkelen tussen de g-versies (m.i. de betere, want die zijn wel gesealed en nog steeds minolta-heritage) en de cz-versies..voor mij zijn de cz versies vooral goed voor binnenfotografie, superscherp, maar niet geschikt voor gbruik onder alle omstandigheden en de g-versies zijn de echte pro-lensjes..en die doen zeker niet onder voor de cz-versies.. zeiss heeft de naam, grote geschiedenis, en net als leica een naam hoog te houden, maar ik vind dat cz haar naam te grabbel gooit door zelfs compakkies van een cz logo te voorzien.. leica doet dat trouwens ook, maar ik denk dat leica toch nog net ff iets meer credits heeft onder het publiek.. wil overigens niet zeggen dat leica zaligmakend is, want ook leica kan soms een ´real pain in the ass´ zijn, is mijn eigen ervaring.. :D ik hou echt van mijn leica primes, maar soms zou ik ze liefst van al door het raam naar buiten willen kieperen.. :rof (zwaar, lomp, je sleurt je er een breuk aan, zeker aan de tele´s..en zeker de non-apo versies staan bol van de chromatische abberaties..ik hou van die 180mm en tegelijkertijd haat ik dat ding..)

Laatst bijgewerkt door sjinouck op 05 jan 2012 01:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 01:10 
Lid
Fotografie

Ik had nooit kunnen bevroeden dat deze vraag zo lang topic zou worden :rof

BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 07:41 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Henry schreef:
Die indruk krijg is inmiddels ook :D

Ik heb het niet bij mijn 70-200mm :)

Nee bij die heb ik het ook niet :D

BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 09:18 
Lid
Fotografie

Geen hinder van en idd op de sigma zit een lock knop als de sigma echt op zijn koppie hangt schuift ie langzaam open Sigma 28-70 2.8
De canon 100 400 L ja die kun zelf regelen smooth of tight... het is maar net waar je je aan irriteerd..

BerichtGeplaatst: 05 jan 2012 20:04 
Lid
Fotografie

@ Mendel, Dat had ik ook niet.
vroeg me gewoon af of er een tip voor was

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2