FrenchBull19 schreef:
Nou ik weet best wanneer het aan mezelf ligt hoor !! Dat hoeven andere mij niet te vertellen. Maar mijn mening is nou eenmaal dat ik het een rot lens vind

en met mij nog meerdere. En ik zei die dingen als voorbeeld

denk je dat een 16-35 L of 17-40 F/4 L ineens beter aan zal voelen dan, of dat je er betere pics mee zult maken? wordt nog lekker op crop zeg..
welk voordeel denk je dat een sigma uwa jou zal bieden dan?
ik heb met de grootst mogelijke shitcombi's platen gemaakt, sterker nog, ik heb nog steeds een minolta 70-210 f/4 in gebruik, waarvan het diafragma vastzitgekoekt, en waarvan de hele zooi met ductape aan elkaar geplakt zit, en nog steeds geeft dat 'rotding' goede pics...

2 weken geleden met een canon 550d met 18-135mm zowat een gehele trouwshoot gedaan, van 's morgens vroeg tot half 11 in de avond.. ik had ook nog een sony met 70-200 2.8 mee + flitser, en met die canon-combi heb ik zowat 2x zoveel pics gemaakt zonder flash.. en in het bijna donker he??..guess what? ik had meer 'treffers' met die canon combi, dan de combi met de zgn. 'betere' lens.
ik heb zowel met peperduur pro-materiaal als met de grootste bagger el cheapo spulletjes gewerkt, en ik ben nog nooit een 'rotlens' of onscherpe lens tegengekomen..zelfs een holga tlr met shitbagger plastic el russo lens kreeg ik scherp genoeg.. en ik heb ook miskleunen gehad met een 1dmkIII met een top-l prime erop..toen wist ik het, het lag niet aan het toestel of lens, maar aan moi..

wil overigens niet zeggen dat je geen betere lens moet kopen he? je moet kopen wat je denkt nodig te hebben..ieder zijn meug he?