Het is 20 mei 2025 20:14

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Full frame overwegingen
 Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012 15:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heeft dat niet vooral ook te maken met dat je bij tele een langer objectief gebruikt voor het zelfde beeld? Als je het ene beeld met een 400 vast legt en het andere met een 600mm dan heb je de zelfde uitsnede, maar te verwachten een totaal andere dof.. Dus ook bij deze is het weer appels met peren vergelijken.. De tip van er eens 1 huren van beide is helemaal geen gek idee.. Bij sommige winkels krijg je het huur bedrag terug als je tot aankoop over gaat!

Maar je groothoeklens staat al te koop dus lijkt mij dat je je keuze al gemaakt hebt?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012 19:40 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
.... het model welke iedereen over een jaar moet hebben om toch echt ruisvrij te kunnen fotograferen. :)

Klopt, de D3 was al een dijk van een camera als het op ruisvrije foto's aan kwam, van de D4 verwacht ik dus nog iets meer :)

Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012 23:26 
Lid
Fotografie

Keuze is gemaakt. De "lokroep" van een fullframe wordt luider en luider. De groothoek is inderdaad verkocht. Alleen moet ik nog even doorgaan met sparen en dan doet zich het volgende dilemma voor. Wel of niet wachten op de 5DIII. Wanneer komt die en hoeveel duurder is die?

Je moet toch wat met je vrije tijd. :wacko

Arno

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012 23:58 
Lid
Fotografie

Wanneer die komt is altijd onduidelijk..
Reken er op dat die begint met een heel pak duurder te zijn.. De Adviesprijs van de 5Dmk2 is 2500 euro. De prijs van de MK3 zal rond die prijs en iets daarboven zitten.. Met de relatief dure Yen komt daar nog iets bij etc etc reken dus tussen de 2500 en 2700 euro.

En toch is het interessant om daar op te wachten ondanks dat ze nu weer met een verhaal zullen komen over 2 modellen naast elkaar voeren om zo de prijs van de MK2 hoger te houden zullen winkels die toch gaan dumpen. en dus zakt die in prijs, tot die van de 7D. en dat is toch mooi enkel honderde euro's in je zak..

Ook worden ze dan 2de hands veel aangeboden..

Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 00:00 
Lid
Fotografie

Ik zou wachten op de 5D MKIV :)

Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 01:44 
Lid
Fotografie

5dmkII is en blijft een zeer goed toestel.. er gaan weliswaar geruchten omtrent een 5dmkIV, maar zou je daar op moeten wachten? ik denk zelf van niet.. :foto

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 12:57 
Lid
Fotografie

Ik denk dat eerst de MKIII uit komt Sjinouck.. Om er maar gelijk 1 over te stappen..

Ik heb al foto's gezien van de MKIII als ze echt zijn geef ik het een paar maanden.. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dat uitlekt maar ze lieten wel een medewerker van Canon op vakantie gaan met de Canon 5DMKIII de nieuwe 600mm en de 200-400 met converter..
Ik zeg tactiek van Canon! Is iedere keer zo ongeveer 2 maanden voordat die uitkomt wordt die ergens gezien! Zogenaamd per ongeluk, ze laten hem niet liggen bij de persconferentie, maar gaan naar een plek waar ze zeker zijn waar andere fotografen komen. Nu was het een afrikaanse safari, de man heeft er zelfs ook nog over verteld etc etc..
De nieuwe 5D gaat niet zo lang op zich laten wachten, en dan kun je er prima op wachten om de MK2 voor minder te kopen..

Canon lanceert al een paar keer een nieuwe uitgebreidere camera met de mededeling dat die naast het dan goedkopere oude model kan blijven bestaan. Maar de fabricage stopt dan wel al..

Neem de 40D daar stonden ze nog van opgestapelt toen de 50D uitkwam, en dus zijn ze nog een half jaar naast elkaar verkocht. De prijs van de 40D zakte totdat je niet meer wist of je een 450D of een 40D moest kiezen omdat het verschil een paar honderd euro was. Dat zal met de MK2 ook gebeuren verwacht ik, de prijs zal zakken totdat de keuze 7D en MK2 niet zo groot meer is.. Dan zal er ook snel een 7D mk2 volgen denk ik.. De 5D mk2 verdwijnt en ze halen het zelfde grapje met de 7D uit.. Gevolg je koopt een 5D voor zeker een paar honderd minder.. Dat is snel verdient.

Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 13:06 
Lid
Fotografie

Ik snapte nooit veel van die cropfactor... Ben eens wat gaan opzoeken...
Wat mij het meest is bij gebleven is dat je, zelfs met dure lenzen, kwaliteitsvermindering langs de randen hebt bij full frame... Het zal over het algemeen marginaal zijn maar ik denk dat het bij gebruik van goedkopere lenzen wel een factor is waar je rekening mee moet houden.
Bij een gewone camera zouden die randen wegvallen door de cropfactor...
Of het ik het verkeerd begrepen?

Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 13:40 
Lid
Fotografie

Jah maar dat geld bij Arno niet.. die heeft alleen de betere objectieven!

Full frame overwegingen
BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 22:46 
Lid
Fotografie

Momentum60, het klopt helemaal.
Daarnaast hebben ze getest of een gecropte foto er slechter uit ziet dan een foto met een cropcamera. Conclusie? Je kunt beter je foto croppen!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2