Het is 21 jul 2025 23:43

Auteur Draadontspanner
 Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 08 jun 2012 13:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo,

Aangezien ik veel landschappen doe en ik nogsteeds geen draadontspanner heb wordt het toch wel eens tijd om een te bestellen.
Nu heb ik dus wat rond gekeken en dan zie ik dat er veel merken zijn. Die van Canon zijn erg prijzig.
Wat raden jullie aan? Is er een die goedkoop is maar toch redelijk van kwaliteit?
Het liefst zou ik een hebben waar wat meer op in te stellen is. Zoals dingen voor time lapse.

Groeten,
Niels Jansen

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 08 jun 2012 20:46 
Lid
Fotografie

niels ik denk zeker te weten dat je niet op zoek bent naar een draadontspanner.
is een device uit het analoge tijdperk.

denk dat je gewoon op zoek bent naar een afstandsbediening.

google eens op canon remote control timelaps

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 08 jun 2012 21:12 
Lid
Fotografie

Eentje aan een draadje is neit het geld en maakt niet zoveel uit. had een afstandbediening vabij KE vandaan en dat was geen succe binnen een maand de aansluiting kapot. Nu is dat een los stekkertje maar di kan ik niet krijgen. Gelukkig was het toen een aanbieding want zijn gewoon nog 40 euro. die ze nu hebben zijn digitaal met meer mogelijkheden maar die kan je op de flitschoen zetten, dan hangt hij niet aan het draadje.. maar begint al aardig in de buurt te komen van de prijs voor een nikon zelf...

Lastig advie geven weer maar dit was voor mij 30 euro in de vuilnidbak want heb nu een werkende AB maar zonder kabeltje om hem aan de camera te maken.

Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 09 jun 2012 01:09 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik heb de Hama Remote Control Canon 1 en ben er heel blij mee :knip2

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 09 jun 2012 01:16 
Lid
Fotografie

Allemaal erg dure opties.
Het stelt niks voor het is echt het doorsturen van stroompjes eigenlijk kan elke gek het maken, alleen doe het maar..
Zijn er alternatieven die betaalbaar zijn.. is 3,50 betaalbaar? even kijken op dealextreme of ebay, en je kan rond de 3 euro zo'n ding kopen. Op mijn 50D heb ik er 1, en op mijn 35oD had ik er 2, 1 had ik 10 meter snoer gegeven. werkte ook prima.

Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 09 jun 2012 10:45 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
niels ik denk zeker te weten dat je niet op zoek bent naar een draadontspanner.
is een device uit het analoge tijdperk.

denk dat je gewoon op zoek bent naar een afstandsbediening.

google eens op canon remote control timelaps

Dan bedoel ik idd een afstandsbediening :)

Heb even gezocht en kwam deze tegen:
http://www.dealextreme.com/p/1-2-lcd-wired-remote-shutter-release-for-canon-camera-116430
Vind ik een prima voor wat je krijgt (op papier dan). Zal deze in de praktijk ook een beetje presteren of is de kans groot dat hij na twee dagen kapot is?

Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 09 jun 2012 11:37 
Lid
Fotografie

Ik heb vrijwel alles van Canon zelf, en als ik Nikon of Sony zou hebben, zou ik dat ook doen.

Echter voor de remote met timer tc 80 of zoiets vond ik echt te duur voor die paar keer.

Ik heb dus de http://www.fotoshopaalten.nl/yongnuo-afstandbediening-timer-tc80n3-compatible-p-3454.html

Gekocht. Daarmee kun je timelapsed opnames maken, gewoon lokken en gewoon als draadontspanner gebruiken en nog veel meer. Ik weet ff de prijs niet meer maar dit is echt het enige goede alternatief voor Canons eigen product. En behalve de opdruk heb ik nog geen verschillen gevonden.

Wel een reserve cell kopen, na 2 jaar is hij wel leeg en je zal net op een berg, strand of bos zitten en met tijden ipv handmatig willen lockes werken ;)

Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 09 jun 2012 20:57 
Lid
Fotografie

Ik heb deze via Ebay gekocht, was die nog een stukje goedkoper.
http://www.dealextreme.com/p/wired-remote-shutter-for-canon-109cm-length-72104?item=16

Dit is meer dan voldoende voor landschappen, en stuk kan het gewoon weg bijna niet, het stelt namelijk helemaal niks voor. het is een stekker, een snoer en een knopje. Als je hem niet laat vallen of zo gaat die denk ik 200 jaar mee.

Die jij wilt heeft veel meer techniek dus die zal met een beetje pech eerder kapot gaan.

Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 10 jun 2012 13:50 
Lid
Fotografie

klopt Niels, maar als je in het donker te tijden wilt instellen is het veel makkelijker dan vastzetten, tijd op je horloge bijhouden. En dat is wel prettig als je eerst met DOF meister ed dingen uitrekent en dan kunt bepalen hoelang de sluiter open moet staan. En 40 euro is dan misschien duurder dan 6 euro maar nog steeds een stuk goedkoper dan het hetzelfde ding maar dan van Canon. Ik heb die jij hebt trouwens ook gehad van Canon voor zowel de xxx(x)D en voor de x(x)D maar vond de extra dingen als tijd, licht ed wel erg prettig en er was nog iets maar ik weet niet meer wat dat was, maar de specs zijn leuk en je hebt dan alles ineen. Het is alleen een overweging wat veel of weinig is om uit te geven.

Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 10 jun 2012 20:48 
Lid
Fotografie

Jah dat TS zelf bepalen, voor mij is die van een paar euro meer dan voldoende, omdat je geen verzend kosten betaald kun je die zo ie zo laten komen, kun je altijd nog bepalen of je die andere ook wilt.

Ik bestel best veel, over het algemeen is het best redelijke kwaliteit, maar is het wel vrij zwak qua bouw kwaliteit. Dus doe je er voorzichtig mee is het spul vaak goed te oud te krijgen.

Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 11 jun 2012 18:02 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Ik heb vrijwel alles van Canon zelf, en als ik Nikon of Sony zou hebben, zou ik dat ook doen.

Echter voor de remote met timer tc 80 of zoiets vond ik echt te duur voor die paar keer.

Ik heb dus de http://www.fotoshopaalten.nl/yongnuo-afstandbediening-timer-tc80n3-compatible-p-3454.html

Gekocht. Daarmee kun je timelapsed opnames maken, gewoon lokken en gewoon als draadontspanner gebruiken en nog veel meer. Ik weet ff de prijs niet meer maar dit is echt het enige goede alternatief voor Canons eigen product. En behalve de opdruk heb ik nog geen verschillen gevonden.

Wel een reserve cell kopen, na 2 jaar is hij wel leeg en je zal net op een berg, strand of bos zitten en met tijden ipv handmatig willen lockes werken ;)

Volgens mij is dit precies wat ik zoek.
Heel erg bedankt voor de reactie. Nagtie heeft ook wel gelijk, zo'n ding is heel mooi en makkelijk en goedkoop. Maar vind het wel prettig dat ik gewoon de tijd in kan stellen en niet precies met horloge of telefoon hoef te doen.

Draadontspanner
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012 22:19 
Lid

Geslacht: Vrouw
... even een vraagje, dacht plaats em hier maar ipv een eigen topic aan te maken...

weet iemand of je een draadloze afstandsbediening hebt voor de nikon d3100?? ene website schrijft van wel, andere weer van niet ! grrr

is t uberhaupt handig? of zeggen jullie; neem lekker 1 met draad?

alvast bedankt

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp