Het is 21 jul 2025 23:47

Auteur canon eos 650d, 600d,of 60
 canon eos 650d, 600d,of 60
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012 21:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
hallo,
ik ben cas en ben nieuw op dit forum.
sinds oktober fotografeer ik met een canon eos 1000D.Hij is goed voor het dagelijkse gebruik op automatische stand, maar qua handmatige instellingen is hij niet echt geschikt (zit daarom vaker zelf met de handen aan de autofocus te klooien. ook loop ik tegen het probleem op dat hij jammer genoeg geen film functie heeft. Nu wil ik meer/betere fotos gaan maken en gaan filmen (het liefst in full hd) :D .Ik ben bij het zoeken op de volgende camera's uitgekomen: eos 600D , eos 650D ,Eos 60D, graag wil ik weten wat het verschil is tussen de drie en welke het meest geschikt is voor mij. ik sta ook wel open voor andere merken, maar heb me nog niet in die andere merken verdiept :blink .

alvast bedankt voor jullie hulp!

vriendelijke groeten!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012 21:57 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
shottercas we stellen het altijd op prijs als een nieuw lid zich even voorstelt en ook dat je je profiel bijwerkt.

voorstellen kan hier

en het profiel bijwerken hier.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012 10:30 
Lid
Fotografie

Allereerst welkom Cas.
shottercas schreef:
sinds oktober fotografeer ik met een canon eos 1000D.Hij is goed voor het dagelijkse gebruik op automatische stand, maar qua handmatige instellingen is hij niet echt geschikt ...

Met alle respect, maar dit vind ik onzin. Zelf heb ik ook een 1000D en de "automaat" gebruik ik voor mijn diafragma/sluitertijd/iso combi's nooit. De AF heb ik voor mijn macro's zelfs nog nooit aan gehad. En zonder mezelf op de borst te willen kloppen heb ik hier toch ook laten zien dat er hele goede foto's mee te maken zijn.
Met een van genoemde camera's ga je niet ineens vanzelf de perfecte handmatige instellingen maken. Je zult evengoed moeten proberen en leren met vallen en opstaan
shottercas schreef:
Nu wil ik meer/betere fotos gaan maken en gaan filmen

Meer foto's kun je je met iedere willekeurige camera maken :D maar of ze door het gebruik van een andere camera opeens beter worden; daar geloof ik niet in.
shottercas schreef:
ook loop ik tegen het probleem op dat hij jammer genoeg geen film functie heeft.

Dat kan idd niet met een 1000D. Dat zou een reden kunnen zijn om een andere camera te kopen. De andere redenen zouden voor mij niet doorslaggevend zijn

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 20 jul 2012 21:58 
Lid
Fotografie

je hoeft het niet met me eens te zijn, de mijne is ook maar een mening, maar "een reply is wel zo fraai"

BerichtGeplaatst: 20 jul 2012 22:15 
Lid
Fotografie

wilw schreef:
je hoeft het niet met me eens te zijn, de mijne is ook maar een mening, maar "een reply is wel zo fraai"

Ik ben ook op een gegeven moment over gegaan van een 1000D naar een 60D.
Ik vond em wat traag, niet zo'n beste burst hebben, en te klein maar ook ergonomisch hield hij niet lekker vast voor mij.
Ook zat er geen spotmeting op.
Ruis viel wel mee, al is de 60D toch wel een duidelijk verschil als het om ruis gaat.
In low light was hij ook wat minder.

Maar er waren inderdaad prima foto's mee te schieten.
Ik ben door de 60D echt niet ineens veel betere platen gaan schieten, een goede foto maken ligt aan de fotograaf en zo goed ben ik zeker nog niet.

Voor mij waren het dus andere redenen waarom ik naar de 60D ben gegaan, plus het feit dat ik wat meer snelheid wilde omdat ik graag dieren fotografeer en die zitten bijna nooit stil.
Vogels in vlucht en zo.

Ook heb ik eerst nog een tijd gespaard voor betere lenzen, en de snelheid van die lenzen (focus) komen wel beter tot zijn recht op die 60D.

Ik ben het met je eens wilw, en ik reply wel effuh ;)

BerichtGeplaatst: 21 jul 2012 19:38 
Lid
Fotografie

:up iew :D

Dat zijn wel andersoortige argumenten om over te stappen

BerichtGeplaatst: 14 aug 2012 13:59 
Lid
Fotografie

elke camera maakt een mooie foto volgens mij.
wat ik raar vind is dat je betere foto's wilt maken en filmen.
mijn eigen motto was ik maak foto's met een camera en films met een filmapparaat.
heb na lang sparen een 7d kunnen aanschaffen waar ik dus ook mee kan filmen en heb dat misschien 3x gebruikt om te kijken of dat leuk is.
kortom maak een keus tussen filmen en fotograferen, de hobby is al duur genoeg.
het is ook erg persoonlijk natuurlijk.
ik heb de 7d vanwege de sportfotografie wat ik erg leuk vind, net als iemand hierboven de vogels interessant vind, de beweging.
technisch weet ik ook niet echt veel maar dat leer ik hier wel weer.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2012 14:14 
Lid
Fotografie

wilw schreef:
:up iew :D

Dat zijn wel andersoortige argumenten om over te stappen

Oeps, ik had niet eens gezien dat je hier nog wat terug geschreven had :blush
Ik denk altijd heel lang en goed na voordat ik over zoiets beslis.

Voor het filmen heb ik em niet gekozen, ik had zelfs liever gehad dat dat er niet op zat en dat canon nog wat meer had geinvesteerd in het fotografie gedeelte van de camera, digi 5, micro adjust en ingebouwde grip of zo ehehehehe ;)

Ach wie weet ga ik het filmen nog wel eens proberen.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2012 14:19 
Lid
Fotografie

@Zoekertje

Ik ben niet echt een vogelaar hoor, roofvogels in vlucht wel.
Ook wil ik nog wel eens een beetje sport doen, skateboarders of zo.

Ik ben zelf ook nog maar een amateur onder de amateurs hoor.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2012 14:50 
Lid
Fotografie

Ik ben normaal ook de bovenstaande mening toebedeeld. Echter we hebben meerdere keren hier en ik op andere fora ook zo gereageerd, maar een TS wil gewoon een andere camera. Dat zit dan al heel erg in je genen en het enige wat nodig is, is een positief duwtje in de richting.

Als ik derhalve dit zoveelste topic lees, ik wil gewoon iets nieuws, stel ik voor dat we dat voortaan enorm gaan endorsen. Zijn we meteen van die topics af.

Ik ben verder wel van mening dat als iemand wil filmen, hij of zij dat gewoon mag willen zonder dat WIJ daar een mening over hebben. En met een 1000D lukt dat gewoon niet en betere foto's daarin lees ik betere performance tov de 1000D qua belichting en ruis. Maar jullie, of in ieder geval velen wel, weten wat ik van ruis vind. Gebrek aan kennis.

Maar idd de 650D of 60D zal beter met ruis omgaan onder exact dezelfde omstandigheden tov een 1000D. Ceterus Paribus was dat geloof ik.

Er zijn ook mensen die anderen met een zweepje bewerken en anderen die het leuk vinden om sex te hebben in baby kleding. Ik vind het bezopen, en van mij mag je ze opsluiten, maar als die persoon aan mij vraagt of hij een leren zweep met draadstaal wil omdat die harder aankomt, zeg ik DOEN!!!!!

Maar terug komend op het topic, idd geen film mogelijkheid, betere foto qualiteit onder dezelfde omstandigheden, en meerdere foto's dan denk in aan burst.

Dan ga je idd naar de 650D of de 60D. Dan zou ik ivm geld, het net iets nieuwere model en en niet meteen overstap naar prosumer spul toch voor de 650D kiezen, en alleen voor de 60D gaan als je handen groot zijn en dan nog eventueel een grip overwegen op een 650D.

Ergo koop lekker die EOS 650D, en steek daarna veel geld in lenzen, en vooral tijd in fotograferen. Gooi veel weg, en laat de rest open en eerlijk beoordelen. wees niet bang voor mensen, zoals ik die misschien bot overkomen maar wel direct en vooral eerlijk zijn in hun antwoorden. Ik ben ITer en dus idd binair, zwart, wit, en geen grijs, als ook ja en nee en geen misschien.

Ik hoop dat je hieraan toch wat hebt. Ik denkt het wel, want het zou in mijn beleving alleen maar ja of nee kunnen zijn. En nee is in deze geen optie :)

De 650D dus.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2012 17:58 
Lid
Fotografie

@ Duckie,
Ik volg je wel, maar als zwart wit denker (je eigen woorden) ben je aan het invullen
duckie schreef:
En met een 1000D lukt dat gewoon niet en betere foto's daarin lees ik betere performance tov de 1000D qua belichting en ruis.
:D
Maar wat ik wilde zeggen dat je niet (m.u.v. de filmfunctie) om genoemde redenen een andere camera nodig hebt
Maar ik wil zeker niemand tegenhouden om een nadere camera aan te schaffen, welke motivatie hij of zij ook gebruikt. Als je aan anderen deze vraag al stelt heb je eigenlijk het antwoord al gegeven.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp