Het is 21 jul 2025 23:39

Auteur Camera verzekeren
 Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 20:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik ben van plan om binnekort een Canon 60D te gaan kopen. Nou is dit niet de goedkoopste camera
dus wil ik hem wel vezekeren tegen diefstal en ongelukjes.

Waar en hebben jullie je camera verzekerd?

Groetjes Jordy

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 20:57 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
Vezekeren heeft in mijn ogen totaal geen zin. Misschien wel met een FF camera, maar ik heb niets verzekerd terwijl ik best een behoorlijk arsenaal aan lenzen heb, met zelfs een aantal nogal prijzige er tussen. de tas met inhoud vertegenwoordigd algauw 3000,- euro denk ik. Camera, grip, 6 lenzen.
Ik heb wel een doorlopende reisverzekering mocht ik eens weggaan met een overnachting. Dan ben ik tot op zekere hoogte verzekerd. Bedenk wel dat dit over het algemeen dagwaarde betreft en je camera die nu een redelijke waarde vertegenwoordigd is over twee jaar nog geen kwart meer waard en jij maar premie betalen. Het scheelt wel dat ik niet veel met verzekeren in zijn algemeenheid op heb. Een klein potje achter de hand heeft meer zin ipv zg gekochte veiligheid. Als puntje bij paaltje komt geeft de verzekeraar toch niet thuis.
Gewoon je spullen goed in de gaten houden, dichtbij je houden en zuinig erop zijn is het allerbeste.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 21:06 
Lid
Fotografie

Ik kan wel elke maand 20 euro in een potje doen
maar als over 4 maanden de camera kapot gaat heb ik 100.
Dat is nog ruim 900 te weinig. Ik vind het wel een prettig idee om hem te verzekeren,

Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 21:36 
Lid

Vooral doen dan, ik heb in de drie jaar dat ik weer intensief fotografeer nog nooit iets gehad en ik ben niet eens zachtzinnig met mijn spullen.
Als de camera kapot gaat wat binnen de garantie valt, en die is meestal 1 jaar dan is er niets aan de hand. Nadat jaar is er alweer een opvolger voor je camera en heb je 240,- euro weg gegooid. Zo zie ik het.
Afhankelijk van je gebruiksdoel kan je ook kiezen voor een goedkopere camera. Je lenzen zijn veel belangrijker voor de resultaten en gaan doorgaans ook veel langer mee. Ik kocht mijn camera net voor dat die uit de handel genomen en werd opgevolgd door een nieuwer model met nog meer snufjes, en ook daar geloof ik niet in. Het is altijd nog degene die de foto maakt, en niet de camera. Zit er een kitlens op die camera dan heb je er nog niet veel aan.

Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 21:39 
Lid

Ik ben verzekerd via http://www.apparatuurverzekering.nl
Verzekering is altijd tegen nieuwwaarde en geldt ook bij laten vallen en zo.
Premie vind ik zeer acceptabel.
Let wel op bij kleinere te verzekeren bedragen. Het minimum premiebedrag is € 100 per jaar geloof ik.

Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 21:40 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Als ik jou was, in jou situatie: de euries in een potje doen. :yes

Ik ken niemand om heen (van de veel fotograferenden) die een camera of objektief echt kapot heeft gehad (gevallen, gestolen wat dan ook).
Natuurlijk kan het altijd gebeuren, dat zal ik niet ontkennen. Ikzelf fotografeer echt veel, maar ik let ook heel erg goed op.
Ik heb net een 5DMII gekocht, en dat is me echt een rib uit mn lijf, en die moet echt geld gaan verdienen met me, en toch verzeker ik de boel nog niet.
Ik denk namelijk dat t niet uit kan. Het kan volgens mij niet op tegen heel voorzichtig zijn met je spullen - altijd goed bewaken dat t niet gejat wordt, een goede tas, en die niet laten vallen, zorgvuldig bij wisselen objektieven etc. Ondertussen geld opzij leggen is slim om te doen.
Ik zal het risico niet ontkennen, maar het hele leven is een risico. :)

Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 21:50 
Lid
Fotografie

Zelf heb ik een hele tijd al mijn fotografische aankomen met mijn Visa card betaald. Hiermee ben ik dan standaard een jaar verzekerd tegen schade verlies en diefstal, ik had zelfs een extra lange periode als optie genomen, kost wel wat meer natuurlijk.

Inmiddels een verzekering bij NOS afgesloten via DSV assurantie groep. Hoog eigen risico maar prima dekking. Je geeft zelf het verzekerde bedrag op voor de apparatuur. Dat krijg je dan ook gewoon uitbetaald als zich iets voor doet, geen dagwaarde dus.

Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 14 aug 2012 03:32 
Lid
Fotografie

Ik heb mijn spullen niet apart verzekerd. Als je alle risico's in dit leven wilt afdekken, dan benje een vermogen kwijt aan premie.

Profiel op dit foto forum
 Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 14 aug 2012 19:30 
Lid
Fotografie

Ik heb gewoon de Interpolis verzekering met de uithuis module. Zeg maar de inboedel buiten de deur. Ik ben bestolen op Fuerteventura en heb de volledige 2300 euro terug gehad. Dus geen fancy verzekering. een EOS 30D met grip, 550EX, en EF 17-40L en CF kaart en nog wat zaken waren gedekt.

Camera verzekeren
BerichtGeplaatst: 14 aug 2012 19:31 
Lid
Fotografie

Echter zit er wel een maximum aan. Dus als ik meer wil, bel ik ff met Interpolis, en regel tijdelijk een grotere dekking. Hoe vaak loop je gevaar?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp