Het is 21 jul 2025 23:44

Auteur Reflectiescherm
 Reflectiescherm
BerichtGeplaatst: 20 aug 2012 15:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dag Forummers,

Kan iemand mij helpen met het volgende: ik wil graag een reflectiescherm aanschaffen die ik ga gebruiken bij mijn auto- en motorshoots. Ik ben opzoek naar een scherm dat op te vouwen is, zodat het makkelijk meegenomen kan worden.

Dan de vragen:

-Welk formaat moet ik aanschaffen? Het gaat bij mij om het oplichten van zijkanten van motoren en auto's.
-Ik gebruik veelal lage standpunten, moet ik dan ook een statief hebben dat het reflectiescherm laag kan ophangen?

Bedankt alvast! :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Reflectiescherm
BerichtGeplaatst: 21 aug 2012 11:06 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Reflectieschermen zijn er in alle soorten en maten. De opvouwbare ronde zijn het makkelijkst mee te nemen. Als je iemand hebt die ze kan vasthouden zodat het licht gestuurd kan worden ben je al een heel eind. Maar de grootte van het scherm is een persoonlijke zaak. Wil je een hele zijkant verlichten of een accentlicht, dat is de vraag. Bij een motor heb je al snel genoeg aan een ronden van een diamater 80 cm. Ik zou daar eens mee beginnen. Voor mooi soft licht moet je eigenlijk een groot laken (defusor) boven de motor hangen. Soft licht lukt dus niet met een reflectiescherm. Dat wordt wel eens vergeten.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Reflectiescherm
BerichtGeplaatst: 21 aug 2012 11:25 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Bedankt voor je reactie GJ, er is inprincipe altijd iemand mee die het scherm vast kan houden. Dan is een statief inderdaad niet eens nodig. ik wil het scherm gaan gebruiken om kleine schaduwzijden op te lichten. Is het dan handiger om een reflectiescherm te kopen of doe ik er beter aan een doorflitsparaplu aan te schaffen? (ja sorry de vraag verandert nu een beetje).

Dat van dat laken heb ik al eens gezien, erg mooi maar ik denk nog niet dat ik zo ver ben. Ik probeer stapje bij beetje m'n uitrusting en foto's wel uit te breiden en te verbeteren :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp