fotar schreef:
Tja al die afkortingen op die objectieven, daardoor raak door de bomen het bos kwijt.
Objectieven zijn vlgs. mij bijna gelijk, je hebt 20mm meer bij de 1e. Maar of je daadwerkelijk verschil zult gaan zien in deze prijsklasse, dat vraag ik mij dan ook af.
Volgens mij kun je je hiermee wel redden, houdt wel rekening met wat tekortkomingen, t.o.v. het gebruik van meerdere objectieven, doordat je een "alles-in-1" lens hebt. Met name bij gebruik op 18mm zul je dat gaan zien.
Ik vroeg me al af of het slim was om 1 lens met zo'n ''groot'' bereik te kopen. Misschien beter om het te verdelen over 2 lenzen, of meer..
Ik denk dat 250 a 270 mm in eerste instantie voor mij ook niet eens nodig is, gezien het mijn eerste spiegelreflex camera zal zijn en ik toch eerst een beetje moet uitvogelen nog hoe alles werkt.
Maar aangezien ik hem toch veel zal gaan gebruiken voor foto's maken van mijn kleine huisdiertjes wil ik wel eentje hebben met een redelijke zoom.
Ik weet gewoon niet zo goed wat te doen.. ergens heb ik het gevoel dat ik beter kan gaan voor een Tamron of een Sigma dan voor een standaard kitlens maar dat gevoel is niet echt ergens op gebaseerd. Ik had gehoopt dat jullie mij daarmee zouden kunnen helpen.
Ik weet inmiddels dat ik de Nikon D3100 of D3200 wil hebben, nu alleen nog de beste lens voor mij zoeken en dan ben ik klaar om te kopen..