Het is 22 jul 2025 21:29

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur minolta lens
 minolta lens
BerichtGeplaatst: 17 okt 2012 21:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Peteralexander schreef:
Je bedoeld het vast goed hoor, het komt alleen wat rot over :)
Verder wat je schrijft is leuk.

Eehmm..Mijn welgemeende excuses.
Ik heb nooit de bedoeling om mensen tegen de borst te stoten, al verbaasd het me enigzins dat iemand aanstoot neemt aan een relaas over een merk.
Ik ben zelf een liefhebber van Minoltaglaswerk, toevallig is Sony het merk dat de cameraproductie met desbetreffende mount heeft aangenomen, maar dat had wat mij betreft net zo goed een andere naam kunnen zijn. Ik wil dus slechts zeggen dat het gangbaarder is om oudere lenzen voor een Sony body aan te schaffen dan bij camera's van Nikon en Canon.
Deze exemplaren zie ik vaak gepaard met de nieuwste lenzen met hun welbekende afkortingen en bijvoegsels.

Maar boven alles vind ik de foto's, het uiteindelijke eindresultaat, hetgeen waar het uiteindelijk om draait.
Als ik een prachtige foto zie vind ik het merk waarmee deze is gemaakt natuurlijk het minst belangrijk. :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 minolta lens
BerichtGeplaatst: 18 okt 2012 14:21 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie bijdrages. Steek er toch veel van op.

minolta lens
BerichtGeplaatst: 18 okt 2012 17:07 
Lid
Fotografie

De a65 en de a77 zijn ook fantastische modellen.
De a77 is net even de kers op de taart en daar heb je voor de komende 10 jaar wel voldoende aan.. Gezien je nu al heel lang met de oude sony doet, heb je die kosten er al lang uit.
Ik heb het ook wel eens zo gezien.. Ik heb nu in ruim 1,5 jaar 15000 foto's gemaakt met mijn 500 euro camera. Vroeger betaalde ik 50 cent per foto om af te laten drukken. Stel dat dat nu 25 eurocent is, even voor het bijgeloof dan (weet de exacte kosten nu niet), dan kan je rekenen;
15000x0.25=3750.
Dat zouden de afdrukkosten geweest zijn. Dus mijn camera is al 3750:500=7,5 keer afgeschreven in 1,5 jaar tijd.
Goed, ik kan het wel zo bekijken,.. maar mijn bankrekening is echt niet zo groot.
Maar 1200 euro voor een a77 body zou zijn geld ook wel dik terugverdienen. En het bespaard je steeds weer een nieuwe goedkope te moeten kopen.
Dit kan je misschien een beetje ook bekijken met de iets goedkopere camera's als je toch ergens een grens trekt. Dus koop je een a57 in plaats van een a37 omdat die net wat meer bied.
Maar ik zie de a77 als "ja, die kan ik wel eens heeeel lang hebben".
Maar de a65 is 800 euro.. maakt bijna dezelfde plaatjes maar heeft verder net even niet de verfijning van de a77.
Al zou ik wel de a65 kunnen hebben en daar veel plezier mee kunnen hebben.. maar Stel dat ik net even datgeen mis wat op de a77 wel had gezeten..(en dat antwoord weet ik eigenlijk nu al).. kan je weer een andere kopen en dan ben ik duurder uit dan het in 1 keer goed te doen.
Als de bankrekening het toelaat (nieuwjaarskosten met verzekeringen pfff weet je wel).
Heb ik zin in een a77 ? Zeker wel !

minolta lens
BerichtGeplaatst: 18 okt 2012 21:08 
Lid
Fotografie

Ik ben met weinig tevreden Peteralexander. Denk dat ik met de R1 redelijke foto's maak dus het kan alleen maar beter. Gezien de wijze van mijn fotografie is voor mij een A77 teveel van het goede, niet alleen wat prijs betreft maar ook de mogelijkheden die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken. Zelfs de weathersealing is niet aan mij besteed.
Ik zag een opmerking ergens, of eerder een stelling: kies je iso boven foto's per seconde, dan zou je voor de d5100 moeten kiezen boven de A65.... De 10fbs van de A65 is voor mij niet zo interessant bv....
Maar alles heeft zijn prijs en gezien de belastingtegenvallers dit jaar heb ik niet zoveel te kiezen...
Waarschijnlijk komt het er niet van dit jaar.... Maar de lens doe ik voorlopig nog niet weg...

minolta lens
BerichtGeplaatst: 18 okt 2012 21:58 
Moderator
Fotografie

Ik denk dat je een Nikon D5100 beter kan vergelijken met een Sony A57.
De A65 heeft een 24MP sensor en de D5100 en A57 beiden een 16MP sensor.

minolta lens
BerichtGeplaatst: 18 okt 2012 23:04 
Lid
Fotografie

daarom ook het ruisverschil denk ik...
Maar las de vergelijk ergens bij een review of een vergelijking tussen die 2....

minolta lens
BerichtGeplaatst: 19 okt 2012 11:04 
Lid
Fotografie

Inderdaad blijkt het zo te kunnen zijn dat een goedkoper toestel minder ruis zou kunnen hebben vanwege minder megapixels.
Te weinig megapixels geeft dat (jaren terug techniek), maar een teveel ook ('goedkoop' en veel pixels). Kwestie van techniek en logica.. de rest over die techniek moet je maar niet vragen :) .. het zijn gewoon technische stukken en testen die je maar aan moet nemen dat het zo is.
voor je het weet komen ze in 2013 weer met wat nieuws wat weer wel beter tegen ruis is... zo gaat het maar door... Een a69 of a79.. wie zal het zeggen.

minolta lens
BerichtGeplaatst: 19 okt 2012 18:01 
Moderator
Fotografie

Peteralexander schreef:
voor je het weet komen ze in 2013 weer met wat nieuws wat weer wel beter tegen ruis is... zo gaat het maar door... Een a69 of a79.. wie zal het zeggen.

Hans[Birdman hier op 't forum] heeft tegenwoordig een A57 en dat toestel gaat volgens mij al een stuk beter met ruis om dan mijn A55.
Ik zie soms foto's van hem hier op 't forum voorbij komen die gemaakt zijn op ISO 2000 en ISO 3200 en die zien er nog heel goed uit.....dat zou met de A55 nooit zo mooi lukken met die hoge ISO-waardes.
De techniek blijft dus idd. gewoon doorgaan. ;)

minolta lens
BerichtGeplaatst: 21 okt 2012 21:35 
Lid
Fotografie

Geen haast dus :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2