Het is 18 mei 2025 14:55

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Live view stelt niet scherp met macrolens 150mm van sigma???
 Live view stelt niet scherp met macrolens 150mm van sigma???
BerichtGeplaatst: 10 aug 2013 09:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ieder natuurlijk zijn mening, maar ik vraag mijzelf af waarom andere fabrikanten zoals Tamron, Tokina en zelfs wat minder bekende merknamen met software geen enkel probleem schijnen te hebben en wat mij zelf nog het meest verbaasd is dat de echt hoogbejaarde Sigma's wel naar behoren schijnen te functioneren op de modernste camera's.
Wanneer ik op Google specifiek naar bovenstaande gevallen ga zoeken gaat het zoals hier boven ook al aangegeven in 95% van de gevallen steeds over Sigma.

Ik heb trouwens nooit iets tegen Sigma gehad als merk.
Sterker nog, ik liep er tien jaar terug zelfs helemaal mee weg.
Lekker betaalbaar en prestaties van niveau.
En natuurlijk zal Sigma nog wel dezelfde optische kwaliteiten en expertise in huis hebben om solide lenzen te produceren en een objectief zal mischien als alle up-dates en service achter de rug zijn niet onder doen voor menig ander merk, maar ik geloof gewoon in het principe dat ik voor een objectief slechts éénmalig zou hoeven te betalen en dat is bij de aanschaf en daarna nooit meer.
Waarom zou ik dan juist in deze tijd als consument dan niet kiezen voor een merk, ongeacht welk, dat deze problematiek niet heeft?

Vriendelijke groeten, J. van Eeuwijk.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2