Het is 18 mei 2025 20:17

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Auteur Canon/Sony/Nikon dSLR
 Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 31 mei 2014 12:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ook wat SD kaartjes betreft bestaat er kwaliteitsverschil. En let ook op de snelheid, in burst mode kan dat een hoop schelen.
En nog een tip: Trek een kaart nooit zomaar uit je PC als je ermee klaar bent, maar ontkoppel het eerst zoals het hoort met "USB device uitwerpen". Het gaat meestal wel goed, maar op deze manier heb ik al twee keer een SD kaart verknald en ook een keer een USB stick.

Laatst bijgewerkt door Roy_v_E op 31 mei 2014 12:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 31 mei 2014 12:41 
Lid
Fotografie

Wow, dat klinkt goed Niels :up ! Maar heb je dan geen last van douanegedoe (importbelasting oid)? Of sturen ze je de producten vanuit een europese vestiging toe (ik kan het niet vinden op die site)?
Maar gratis verzenden en zulke goede prijzen klinken wel érg aantrekkelijk.

Profiel op dit foto forum
 Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 31 mei 2014 12:43 
Lid
Fotografie

@Roy: Serieus??!! Ik doe het ook meestal 'netjes', maar zo af en toe ben ik slordig en jas ik het kaartje er zo uit. Dat gaan we dus maar niet meer doen!
Snelheid is inderdaad iets waar ik goed op let, maar wat de fabrikant als max. snelheid aangeeft is 1 ding, maar ik moet er nog achter zien te komen wat dan de werkelijke prestaties zijn.

Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 31 mei 2014 12:48 
Lid
Fotografie

Hierdoor 2 kaartjes verknald in meer dan 15 jaar. Dus het valt wel mee, maar is toch zonde....en het is maar een kleine moeite.
Op mijn camera zit een LED-je die brandt zodra die wat met de kaart doet. Als het LED-je brand mag de kaart er ook niet uitgehaald worden. Ik weet niet of alle camera's zo'n LED hebben.

De douane doet volgens mij alleen maar steekproefsgewijs een controle. Ik heb o.a. de afgelopen 2 maanden 6 bestellingen via eBay uit China en Honkong gedaan. Geen problemen mee gehad. Bij echt dure spullen of grote hoeveelheden weet ik het niet.

Goedkope batterijen zou ik overigens niet uit die landen bestellen. Over het algemeen zijn die niet best.

Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 31 mei 2014 19:27 
Lid
Fotografie

R2D2, op deze site kun je de performance van de geheugenkaartjes zien, maar ik weet niet of de persoon ze nog steeds update. Als ik naar de datum kijk, dan lijkt het van niet... :S

Wellicht helpt deze site met achtergrondinfo je bij de keuze.

Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 31 mei 2014 22:39 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je links Henry :up . Het lijkt niet zo'n prioriteit te zijn voor de meesten om de werkelijke prestaties van de kaartjes te weten? Ik kan er iig bar weinig over vinden. Die eerste link ga ik nog even een beetje bestuderen: ondanks dat het niet meer up to date is zullen veel van die kaartjes vast nog wel courant zijn.
Verder heb ik vandaag toch maar direct een kaartje erbij gekocht: ik wilde die eigenlijk online bestellen, wat voordeliger is, maar ik kon het toch niet laten. Nou kon ik tenminste lekker van start vanmiddag en dat was me die paar euro extra uiteindelijk toch wel waard ;) . Bovendien heb ik door mijn uitgebreide vooronderzoek naar prijzen een leuke korting weten te bedingen op de kit en vooral de plastic fantastic :D .

Vanmiddag dus al wat proefgedraaid, maar het gaat ook met een DSLR niet vanzelf hè ;) . Pfff, nog een hoop uit te vogelen ondanks dat ik al een hoop tutorials bekeken had. Maar dat is natuurlijk ook hartstikke leuk, spannend om dit toestel te leren kennen! Ik merk wel dat ik nu direct al een stuk kritischer naar mijn foto's kijk (achtergronden, schaduwen etc), heel apart.

Wat ik trouwens mis, tov mijn eos 50E, is de ooggestuurde AF. Ik wist wel dat het er hier niet op zat hoor (noch op de 60/70D), maar dat was toch altijd wel heel lekker op die 50E. Gewoon simpelweg kijken naar het gewenste AF punt en hoppa, die pakt ie (ipv sturen met een knopje/wieltje). Zit dat überhaupt nog wel op bepaalde (duurdere?) toestellen of is dat er helemaal uit (gewoon nieuwsgierigheid hoor, ga er geen ander toestel voor kopen ;) ).

Maandag nog even gauw een beschermlaagje halen voor het scherm, want ondanks dat dat op mijn lijstje stond ben ik dat vergeten te kopen.

Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 01 jun 2014 06:59 
Lid
Fotografie

Ik fotografeer met een Nikon en weet dat die ooggestuurde AF daar niet op zit. Ik heb de Canoniers daar ook nooit over gehoord, maar zij zullen je het antwoord gelijk kunnen geven.

Mijn tip: je leert het snelst en meest als je je foto's hier plaatst en om gericht commentaar vraagt. Stel je gaat oefenen met een onscherpe achtergrond, bokeh bubbels of met bewegingsonscherpte via het "pannen" (om maar drie willekeurige onderwerpen te noemen) en het lukt niet of je bent gewoon benieuwd wat anderen van je gelukte foto's vinden, dan gewoon deze hier plaatsen en je krijgt gelijk nieuwe inzichten :)

Veel plezier met je nieuwe camera!

Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 01 jun 2014 08:04 
Lid
Fotografie

Dankjewel Henry, ik geloof dat dat wel gaat lukken (dat plezier).

Bedankt voor de aanzet om foto's te gaan plaatsen! Het lijkt me inderdaad héél erg leerzaam en dat is wel fijn, want er valt nog héél veel te leren :up !

Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 01 jun 2014 09:20 
Lid
Fotografie

Maar je leert ook heel veel door hier kritisch naar andermans foto's te kijken, zelf een beoordeling te maken en die te vergelijken met de reacties van de anderen. Het gaat daarbij om opbouwende kritiek. Een reactie dat je een foto leuk, mooi of geweldig vindt is leuk, maar heb je op zich niet veel aan.
Maar wat is nou leuk om gewoon zelf aan de slag te gaan. In eerste instantie moet je natuurlijk een hoop experimenteren en goed kijken wat het effect is bij een bepaalde instelling op je camera. Maar persoonlijk heb ik het meest geleerd door van tevoren in m'n gedachten te bepalen hoe het resultaat eruit moet komen te zien i.p.v. gewoon op goed geluk foto's te maken.

Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 01 jun 2014 09:32 
Lid
Fotografie

@Roy:
Ik ben inderdaad ook lekker bezig met het bekijken van allerlei fototopics en ik pik al erg veel nuttige dingen op uit de commentaren. Soms valt het me echter wel op dat het lijkt alsof er niet altijd kritisch gekeken wordt. Misschien omdat men elkaar kent en je dan wat 'zachter' voor elkaar wordt? Als mij dan bepaalde dingen opvallen (die door anderen niet genoemd worden) dan merk ik dat ik een beetje terughoudend ben omdat ik dan het gevoel krijg van 'de beste stuurlui staan aan wal' (ik kan immers zelf zo'n foto nog helemaal niet maken, maar zie wel wat er -imo- beter kan).

Canon/Sony/Nikon dSLR
BerichtGeplaatst: 01 jun 2014 11:17 
Lid
Fotografie

Gewoon jouw commentaar erbij plaatsen, zou ik dan zeggen :D
Ach... als je commentaar op andermans foto geeft, is het altijd een gevalletje van stuurman die op de wal staat, want van de echte omstandigheden ben je niet op de hoogte. Voor de maker van de foto een uitdaging om ondanks dat de omstandigheden verre van ideaal zijn de volgende keer toch zijn best te doen om er het maximale uit te halen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4