Het is 20 jul 2025 21:22

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Probleem met nieuwe Sigma 35 1.4 Art met voorbeeldfoto's
 Probleem met nieuwe Sigma 35 1.4 Art met voorbeeldfoto's
BerichtGeplaatst: 10 jun 2015 22:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
En of er sigma bodies bestaan :)

http://www.sigmaphoto.com/cameras/dslr

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 10 jun 2015 22:58 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Lekker is dat, dan gaan zij je ook niet helpen :(

BerichtGeplaatst: 14 jun 2015 23:52 
Lid
Fotografie

Ik wil jullie even op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen. Mijn vertrouwen in sigma was al een heel stuk gedaald sinds een tweede exemplaar ook al niet helemaal perfect werkte en ik het ook niet naar me zin goed kreeg.

Ik ben naar de winkel terug gegaan en mijn verhaal weer een keer uitgelegd. Ik kreeg de optie of hun er nog eens naar sigma moesten bellen om te kijken wat ze konden regelen of ik kon me geld terug krijgen. Ik heb gekozen voor het laatste.

Zonder pardon of moeilijk doen werd alles (dus lens, uv filter en docking station) terug genomen en kreeg ik me geld terug gestort op me rekening. Contant ging niet ivm dat ze niet zoveel geld in de winkel hadden ivm overvallen. (of dit echt waar is weet ik ook niet). En dit allemaal terwijl ik al 1 week over de datum zat dat ik eigenlijk mocht ruilen of terugbrengen.
Dikke plus voor Foto Verschoore!!

Nu denk ik erover om toch even door te sparen en voor de nieuwe Canon 24-70 2.8 II te gaan.
Een hele investering maar wel de moeite waard. Als deze net zo presteert als mijn 70-200 2.8 IS II dan zal ik daar ook zeer tevreden mee zijn.
Nu gebruik ik nog de oude 28-70 2.8 L de voorloper van de 24-70 v1. Zolang je deze op f4 gebruikt is dit best goed te doen. Helaas is deze niet echt op F2.8 te gebruiken dan word ie te soft naar mijn zin.

Al met al wil ik nog wel even kwijt dat er genoeg mensen zijn die naar alle tevredenheid Sigma lenzen gebruiken dus als je iets van Sigma aan wil schaffen laat je niet ontmoedigen ik zal wel gewoon bad luck gehad hebben.

Ik blijf voorlopig bij eigen merk. Dan heb ik ook geen gezeik meer dat Canon me niet kan of wil helpen omdat ik third party lenzen gebruik.

En jullie bedankt voor het mee denken!!!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 15 jun 2015 00:18 
Lid
Fotografie

Laten we maar hopen dat de Canon lens wel goed scherp stelt en dat het niet aan de body ligt.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2015 06:54 
Lid
Fotografie

+1
Sigma schijnt tegenwoordig de kwaliteit wel behoorlijk up-to-par te hebben.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2015 22:46 
Lid
Fotografie

Beste forumleden,

Ik wil jullie vertellen dat het uiteindelijk de canon 35mm F2 IS is geworden. Ik heb er al mee gewerkt en na een adjustment correctie van +10 helemaal geen problemen mee gehad.

Een rede die meespeelde dat ik deze gekozen heb is toch de IS. Ondanks de 35mm kan het toch heel goed helpen in slechtlicht situaties. Of het voor het echte werk ook goed genoeg is moet ik nog gaan ervaren.(foto's maken in een slecht verlichte kerk).

De resultaten die ik tot op heden heb gezien daar ben ik zeer tevreden over. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken!!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 30 jul 2015 23:29 
Lid
Fotografie

Je keuze voor een 35mm kan ik helemaal begrijpen. Een uitstekende keuze :upc

De standaardlens is niet een 50mm, maar een 42mm lens. De 35mm levert je dus een standaard blikveld met iets meer omgeving, de 50mm een standaard blikveld met iets minder omgeving. De slogan van een bekend kaasmerk was: "wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af", gaat voor fotografie niet op. Het is makkelijker om er later iets er vanaf te halen dan iets toe te voegen. Daarbij levert (naar mijn bescheiden mening) de context/omgeving je vaak een betere/unieke foto op.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2