Het is 18 mei 2025 16:22

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur welke converter
 welke converter
BerichtGeplaatst: 15 mei 2015 21:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
hmm vraag me af of dat op een canon camera ook kan. kan wel eens van pas komen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 welke converter
BerichtGeplaatst: 15 mei 2015 21:37 
Lid
Fotografie

Ik denk het wel, maar of het op alle Canons kan?...

welke converter
BerichtGeplaatst: 15 mei 2015 22:00 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Zonder converter is de AF van mijn camera/lens inderdaad ook sneller en vaak als ik de converter er niet tussen heb is de afstand tot m'n onderwerp ook kleiner en stel ik ook geen afstand in waar vanaf ie moet gaan scherpstellen, zonder converter is de combinatie camera/lens toch rap zat.
Ik heb op mijn camera ook een instelling waarbij ie scherp stelt op een onderwerp[zeg een vogel in vlucht] en als er dan iets anders in de weg staat[bijvoorbeeld een boom waar ie achter langs vliegt] dan houdt ie toch het onderwerp waar je eerst op scherp gesteld hebt scherp.
Snelheid is bij mij ook in te stellen en heb ik meest op max staan.
Ik kan die minimale en maximale scherpstel afstand ook in de camera instellen, maar vind het via de lens makkelijker, omdat ik het dan ook sneller uit kan schakelen.
Er zijn bij die nieuwe A77II zoveel instel mogelijkheden van de AF en het meeste heb ik ook nog niet gebruikt.....wordt tijd dat ik een beetje meer vrije tijd krijg, dan kan ik es een beetje ermee gaan experimenteren. ;)
Maar om weer even ontopic te gaan.......converters kosten gewoon snelheid van de AF. :)

welke converter
BerichtGeplaatst: 15 mei 2015 22:01 
Lid
Fotografie

Precies en daarom staat hij nu te koop :)

welke converter
BerichtGeplaatst: 16 mei 2015 00:33 
Lid

Een 1.4x converter heb ik eigenlijk nooit interessant gevonden. Te weinig.
Een 2x converter heb ik nooit aan gedurfd ivm te verwachten AF problemen.
Ik heb daarom dus de TC 1.7E II. En die is vlg mij speciaal ontworpen voor de 70-200 VR I.
De VR II had je nog niet in die tijd. Afgezien van het feit, dat ik dat hele zwikkie eigenlijk veel te zwaar vind om mee te sjouwen (zowel de 70-200 als de 1.7x blijft dus meestal thuis helaas) heb ik over scherpte totaal geen klachten. Als er iets niet scherp is, dan ligt dat echt aan mezelf vlg mij.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 welke converter
BerichtGeplaatst: 16 mei 2015 08:12 
Lid
Fotografie

De scherpte valt wel mee (als je tijd genoeg hebt om scherp te stellen). Als het snel moet, dan krijg je last van de 1.7x

welke converter
BerichtGeplaatst: 16 mei 2015 09:21 
Lid
Fotografie

Maurice78 schreef:
hmm vraag me af of dat op een canon camera ook kan. kan wel eens van pas komen.

Yupz, kan op de xxD (iig vanaf de 70D) en xD systemen wel.

welke converter
BerichtGeplaatst: 16 mei 2015 12:42 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat de 1.7 converter niet zo lekker werkt als de 1.4 of de 2.0
Kan er geen bewijzen voor neerleggen. Wat ik wel zelf heb ontdekt is dat, bij macro, ik de 1.7 heel soft vind Daar was ik dus niet tevreden over.
Over de converter twijfel ik nog steeds. Ik kan er maar geen besluit over nemen.
Nu is het toch weer opgeschort omdat mijn toestel mankementen aan het vertonen is en ik daar niet veel geld aan reparatiekosten voor wil neerleggen. Dus nu komt er eerst een nieuwe body. :D :D Het is ook altijd wat he.

welke converter
BerichtGeplaatst: 06 aug 2015 11:36 
Lid
Fotografie

fotobram schreef:
Een 1.4x converter heb ik eigenlijk nooit interessant gevonden. Te weinig.....

Fotobram, daar heb je gelijk in. Al je een camera hebt met een sensor die heel veel pixels aflevert, dan kun je naar hartelust daar nog wat van wegsnijden om er vervolgens nog voldoende over te houden voor een leuk printje.

Mijn body heeft een sensor waar niet overdadig veel pixels op zitten, waardoor ik bij een flinke crop een te klein bestand over houd. Dit is voor mij de belangrijkste reden om de 1.4x aan te schaffen en er soms toch maar tussen te zetten.

welke converter
BerichtGeplaatst: 07 aug 2015 09:16 
Lid
Fotografie

Na wat twijfelen heb ik de Nikon TC-1.4x III converter gekocht. Deze is een kleine € 200,- duurder dan de oude(re) versie II (die als je goed zoekt nog wel te koop is), terwijl hij volgens testen geen scherpere foto's levert met mijn Nikon 70-200mm f/2.8 vr II zoomlens. Hij kan daarentegen wel tegen een waterdruppeltje, dit in tegenstelling tot versie II, die dat officieel niet kan hebben. Het verschil zit 'm in een extra rubber ring die de boel beter afsluit. Een duur ringetje dus... Ik merk wel dat hij "beter aansluit" dan de TC-1.7x II teleconverter (die ik lange tijd in bezit had, maar inmiddels heb verkocht vanwege de teleurstellende resultaten).

Mijn eerste testfoto's (van een ISO test chart) laten mij zien dat de foto's genomen met een Nikon 70-200mm f/2.8 II voorzien van TC-1.4x III teleconverter scherper zijn in zowel het centrum als de hoeken dan de foto's genomen met alleen de 70-200mm (waarbij ik voor het beoordelen het beeld gelijk trek door de foto te croppen). Voor mij een beetje onbegrijpelijk, maar kennelijk zijn de wonderen de wereld nog niet uit... :shock

Vanavond het Nederlands Dames Hockeyteam fotograferen. Even kijken of ik die er net zo scherp op krijg als de ISO test chart ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2