Zonder converter is de AF van mijn camera/lens inderdaad ook sneller en vaak als ik de converter er niet tussen heb is de afstand tot m'n onderwerp ook kleiner en stel ik ook geen afstand in waar vanaf ie moet gaan scherpstellen, zonder converter is de combinatie camera/lens toch rap zat.
Ik heb op mijn camera ook een instelling waarbij ie scherp stelt op een onderwerp[zeg een vogel in vlucht] en als er dan iets anders in de weg staat[bijvoorbeeld een boom waar ie achter langs vliegt] dan houdt ie toch het onderwerp waar je eerst op scherp gesteld hebt scherp.
Snelheid is bij mij ook in te stellen en heb ik meest op max staan.
Ik kan die minimale en maximale scherpstel afstand ook in de camera instellen, maar vind het via de lens makkelijker, omdat ik het dan ook sneller uit kan schakelen.
Er zijn bij die nieuwe A77II zoveel instel mogelijkheden van de AF en het meeste heb ik ook nog niet gebruikt.....wordt tijd dat ik een beetje meer vrije tijd krijg, dan kan ik es een beetje ermee gaan experimenteren.

Maar om weer even ontopic te gaan.......converters kosten gewoon snelheid van de AF.