Het is 17 mei 2025 22:02

Auteur 5K or not 5K, that's the question
 5K or not 5K, that's the question
BerichtGeplaatst: 20 nov 2015 10:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ofwel, ik heb keuzestress :)
Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken voor een foto-bewerking upgrade. Momenteel werk ik met een macbook pro, in combinatie met een 23-inch full hd scherm.
Na lang rondkijken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik wil upgraden naar een iMac. Dit omdat de schijfruimte van de macbook dusdanig beperkt is dat ik te vaak bestanden tussen de nas en macbook aan het schuiven ben, en dat mijn workflow nogal vertraagd.

Nu echter mijn keuzestress: ik heb een aanbieding voor een jonggebruikte iMac 27, het laatste model voordat de 5K uitkwam. Dat scheelt ~1250 euro met een nieuwe 5K met verder min of meer dezelfde specs.
Is de 5K (samen met dat het dan wel een nieuw apparaat is) de meerprijs waard? Is het verschil in beeldscherm echt zo groot? Ik hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 5K or not 5K, that's the question
BerichtGeplaatst: 20 nov 2015 10:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb niet vergeleken, maar gewoon voor de 5K gekozen omdat in de toekomst er steeds meer 5K's worden aangeboden, waardoor de 5K van nu beter zijn waarde behoud.
Toen ik de nieuwe 5K 27inch iMac naast mijn 6 jaar oude 24 inch Mac had staan, was het verschil "levensgroot".

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp