zoveel comments op dit topic
Als ik dit allemaal lees ga ik toch nog even goed nadenken over welke lens en waarom ik een bepaalde lens ga aanschaffen.
Alles zal afhangen van het budget maar ook welke tak van fotografie ik de voorkeur ga geven.
De 70-200 mm f2,8 is een prachtlens die elke hobby-fotograaf zou willen hebben, vraag me wel af of de tamron of de sigma(70-200 f2,8) lenzen in de buurt komen van de originele Nikon lens
De Tamron is aanzienlijk goedkoper en als hij ook nog eens goed presteert zal de keuze snel gemaakt zijn.
Ik zou hem voornamelijk gebruiken om portretfoto's te schieten en in de toekomst enkele veldritwedstrijden bijwonen om ook eens sportfoto's te schieten.
Aangezien hij toch een all-round lens is kan ik hem ook op reis of tijdens uitstapjes meenemen.
Mijn eerste plan was van dus de 85mm portret lens te kopen(vandaar dit topic) maar ik vind dat ik met mijn 60mm macro lens tot nu toe best tevreden ben om portretfoto's te schieten.
Ik zal waarschijnlijk wel nog een paar keer van gedacht veranderen

ik zal het wel laten weten welke lens het geworden is in het topic "wat is je laatste aankoop..."
Allemaal bedankt om even te brainstormen over de verschillende lenzen
Gr. Geert