duckie schreef:
Sjinouck wachten tot hij op is. Daar geloof ik geen moer van. Ik zeg dat ook vaak maar als er geld is, en de 24-70 zou er met IS komen ben ik bang dat ik alleen al voor het hebben van iets nieuws ervoor zou gaan.
En als je je geld ermee kunt verdienen is het prettig als je minder tijd hoeft te besteden aan nabewerken of door de keuze van een groter diafragma minder bewogen foto's hebt of meer creatieve ruimte. Dan lijkt het me een nobrainer.
Maar voor de meeste is het de vraag of het nodig is. Als je nu geen scherpe foto's zou maken met een MkI dan denk ik dat een hobby in schotsche whiskeys misschien ook leuk is.
En hij zit ook in mijn droommandje naaste de 8-15, 100-400, 300, 400 24-105, 2x1DMkIV, 5DMkII en nog een 3tal 580EXII's en bijna iedere avond als ik ga slapen en weer droom en de 27 miljoen heb gewonnen, schrik ik steeds weer wakker, dat ik KE voor 50K gesponsored heb, maar dat ik altijd iets vergeet, als batterijgrips, extra batterijen, geheugen kaarten. Gelukkig val ik daarna weer vredig in slaap.

wachten tot hij op is? begrijp ik niet helemaal?

bedoel je eerst helemaal verslijten, of bedoel je eerst afschrijven, en dan voor een nieuwe gaan?
IS op een 24-70 2.8 L is mss wel handig, maar dan wordt die lens NOG groter..allemaal leuk en aardig, als je er niet iedere dag mee op pad moet gaan, maar ik zie nou al genoeg amateurs en beroeps met zo´n groot kreng rondsleuren en die kijken over het algemeen niet al te blij....
als je er dan ook nog es IS in gaat zetten, op een lens met een relatieve korte brandpuntsafstand, dan denk ik dat er nog meer beroeps richting de chiropractor kunnen..
iedere dag, 8-10 of 12 uur met zo´n ding rondslepen is sowieso al geen pretje, dus iedere gram is wel meegenomen denk ik..
24-70´s en 70-200´s zijn eigenlijk ontworpen voor pro-gebruik, en al gaan wij als amateurs ook regelmaitg met dat spul aan de haal, de meeste beroeps lopen sowieso met 2 body´s rond, en 2 flitsers erop, komt ook nog bij, dat de ruiseigenschappen van mkIII´s en mkIV´s toch een klasse beter zijn, dan de gemiddelde amateur-camera..iso verhogen, om voldoende sluitertijd te krijgen..goede in-camera high-iso eigenschappen wegen een pak minder dan een vette lens..

flisen is nog makkelijker, geen hoge iso meer nodig, en ook geen IS nodig..
zo min mogelijk mee hoeven te nemen, dat is nog altijd het beste, zeker voor je rug en schouders..
no need voor IS dus..
als ik 1 miljoen zou winnen, dan zou ik ook gaan voor top-off-the-bill, maar dan zou het geen dslr meer zijn.. dan gaan we voor een lekkere leica s2, of een hasselblad met phaseone-back erop..(en alle lensjes en accessoires natuurlijk..

)
ben ooit es ziek geweest van whiskey, doe ik nooooit meer.. het is nu al meer dan 20 jaar geleden, maar als ik whiskey nog maar ruik, dan ga ik al over mijn nek.. hahahahaha!!
pilsje, daar kan men mij blij mee maken..
hele tijd terug es een city-trip richting antwerpen gedaan.. digi-spiegeltje mee, maar ook mijn leicaflex met die loeizware 180mm elmarit-prime.. de striemen stonden aan het eind van de dag in mijn schouder, en ik was blij, dat ik dat ding in de kofferbak kon gooien.. doe ik noooit meer..

ik kies voor minder gewicht, als het mogelijk is, en met een beetje kunst en vliegwerk, kun je uit de hand nog best lang blijven schieten..
ook al heb ik in-body stabilisatie, ik blijf de boel oprekken, en soms staat het waarschuwingslampje als een gek te knipperen, en blijft de foto nog scherp.. ademhalingsoefeningen helpen veel, had mijn yoga-cursus van 2 jaar geleden toch nog effect!