Ik wilde ook de 40D maar die kan ik alleen nog nieuw vinden bij Kamera express en ook daar staat in de bestelling. Het verschil is 60 euro.. Ik kan de 50D ook voor 700 op marktplaats kopen.. Dat verschil vind ik niet groot genoeg.
Over het gewicht maak ik mij niet druk, ik kan wel wat tillen, en men heeft het over onsjes! Daarnaast vind ik een zwaardere camera vaak makkelijker scherp stellen dan een lichte.
lena shoot schreef:
Voor de iso ga ik nu sparen voor de 7D ... alhoewel ik al gelezen heb dat die er ook zou last van hebben... (ook met tegenzin want dan moet ik alles opnieuw leren, en vooral: afleren! En dat is t moeilijkste, ik ben een gewoontemens

)
Ik kan me niet voor stellen dat de 7D last heeft van iso.. wel van ruis. Er is geen 1 camera ruis vrij, de enige manier om ruis te voorkomen is op de juiste manier belichten.. Ruis wordt namelijk bijna altijd veroorzaakt door een verkeerde belichting, en dan maakt het niks uit welke camera je hebt.
Daarnaast is he last hebben van ruis op 100% ook nogal een verschil, want een 10mp camera zie je toch minder ingezoomd op 100% dan een 20mp. dan zie je ook meer ruis.
Ik snap niet wat je allemaal af moet leren.. het is toch gewoon instellen en schieten, dat veranderd niet zo heel erg, misschien een ander wieltje om aan te draaien, maar dat leer je wel aan.