Nagtie schreef:
Ik ben het nog steeds niet met je eens hoor.
Lees ik het verkeerd..want alle tele lenzen van Canon zijn met IS. Juist de lichtsterke Primes. tegen de tijd dat ik op mijn groothoek lenzen stabilisatie nodig heb, dan klopt er iets niet hoor.
Zeg ik het nog eens als het allemaal echt zo veel beter was, dan zouden juist de pro's dit wel weten. Toch slaat het juist daar nog veel Canon of Nikon.
Let wel ik beweer niet dat Sony slechter is, maar ik geloof er niet in dat er nog echt grote kwaliteits verschillen zijn..
Correctie (en nog geen kleintje

): alle Canon télé-primes hebben IS, zowat al hun lichtsterke primes onder de 135mm NIET.
En hoe je het ook draait of keert, stabilisatie is altijd meegenomen, zelfs op breedhoek lenzen. Al geef ik gerust toe dat stabilisatie op deze lenzen niet direct een noodzaak is. Maar als je in donkere omstandigheden werkt zal het je in ieder geval toch wel niet spijten als je stabilisatie op je breedhoek hebt

.
Sony is inderdaad een redelijk recente speler op de DSRL markt. En dit verklaart ook voor het grootste deel waarom de gevestigde waarden nog steeds...wel gevestigd zijn.
Maar het is dus wel een feit dat Canon zwaar marktdeel aan het verliezen is ten nadele van Sony, dat er op een paar jaar ongelooflijk op vooruit is gegaan. Nikon blijft trouwens min of meer status quo (als ik me niet vergis).
Dat de pro's meestal werken met Canon en Nikon heeft trouwens niet zo direct (of toch niet alleen) te maken met de kwaliteit van hun producten. Het is immers wel een feit dat Nikon en Canon een betere pro-service bieden. Iets waar Sony momenteel nog tekort schiet. Verder is het ook een feit dat Sony momenteel wel een fantastische camera heeft voor "stilstaand" werk (modelshoots, product- en landschapsfotografie, trouwen en dergelijke) maar voorlopig nog geen camera voor sportfotografie. Voorts moet ik je ook gelijk geven dat het aanbod qua lenzen bij Canon groter is maar ook daar wordt aan gewerkt bij Sony. Qua kwantiteit moeten ze voorlopig dus inderdaad nog onderdoen, maar qua kwaliteit toch wel niet hoor.
Je beweert dan misschien wel dat er maar weinig kwaliteitsverschillen zijn onder de verschillende DSLR's maar dit feit verberg je dan toch goed in je posts

.
Kijk Nagtie, ik ben verre van een merkfanaat, en ik vind dus ook dat je moet trachten eerlijke en correcte informatie te geven. Mijn opmerkingen moet je dan ook een beetje zien als een beetje tegenwind aan jouw merkreclame. Want de wind hoeft niet altijd uit één hoek te waaien.....en vandaag heb ik toevallig bonensoep gegeten

.