Het is 12 jun 2025 18:37

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur Eerste camera
 Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 02:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Met de slechte euro, stijgen de prijzen eerder.

Maar ik zou denk ik hier ook voor een brug cam gaan, en heel snel leren fotograferen. Wil je geen ruis zul je handmatig moeten fotograferen. En ook hier zal exposure to the right gewoon werken.

Probleem bij wat je aangeeft is dat je vraag in combinatie met met je budget complex is.
Wil je weinig ruis dan een dslr, wil je insecten dan een goede telelens met macro capaciteit. Deze combinatie kost meer dan 300 euro helaas.

Je zou evt kunnen kijken naar een instap dlsr, ik ken alleen de 1000D maar Nikon en Sony hebben die ook wel.. met een 70-300 objectief van Tamron. Die heeft een 1:2 macro functie. Vergelijk dit niet met de insecten foto's die je hier ziet, want die zijn met echte macro objectieven gemaakt, en die komen dichterbij.

de camera van je moeder zal waarschijnlijk iets van een 24-100mm zijn. De 18-55 is omgerekend 24-88 zijn. Dat objectief is niet qua bereik niet beter,e n ook voor insecten niet echt bruikbaar.

Als de ruis echt een belangrijk punt is, zou ik gaan voor een 1000D met een 18-55 (handig voor van alles en nog wat) met een Tamron 70-300 kom je uit op 483 euro. (prijzen kamera express).

Of toch een brug cam, ik zelf wil graag als de portomonnee is aangevuld een een canon sx1 aanschaffen, weet niet echt hoe die met ruis omgaat.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 06:33 
Lid
Fotografie

1
http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... s_id=14475
2
http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... s_id=14486
3
http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... s_id=14085

kans is vrij groot dat je het leuk gaat vinden, en dan heb je meer aan bv bovenstaande..hier kun je vervolgens objectieven voor aanschaffen voor het onderwerp wat jou het meest aan spreekt, vind zelf dat de basis goed tot redelijk goed moet zijn..daarna kun je groeien
met een brugcam ga je snel aan de grens zitten qua kunnen, praat uit ervaring ben begonnen met een fuji s2000..
heb hem 3 maand in bezit gehad maar kon niet wat ik wilde, overstap gemaakt naar een dslr (nikon d5000) en nu met deze basis kan ik groeien..
meerdere objectiefen aanschaffen en genieten van een prachthobby
de d3000 heeft een mooie/duidelijke inwendig beschrijving van alle functie's/instelling in de camera, altijd iemand bij je die je vragen beantwoord.. :D
succes..kijk maar eens op youtube d3000 nikon zijn wel filmpjes van, op youtube is eigenlijk alles te zien en erg informatief

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 08:14 
Lid
Fotografie

Als je de modelletjes neemt die Martijn1 adviseert, dan kun je altijd nog op Marktplaats een tweedehands telezoomlensje scoren voor weinig :)

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 13:01 
Lid

Oke , ik heb ze even op Photobucket gezet , en ik zal hier de resultaten laten zien als ik hem op een andere mode zet en met dichtbij en veraf , graag eerst over de kwaliteit van de foto zelf , dus niet of ie recht of niet is (moest ze linken want ik had ze al 2 keer verkleint maar nog zegt die dat ze maximaal 900 pixels moeten zijn , en ze zijn nu 640 X 480)

Dit was de eerste die me echt goed gelukt is

http://i938.photobucket.com/albums/ad22 ... vV/016.jpg

En deze was aan het eind

http://i938.photobucket.com/albums/ad22 ... vV/083.jpg

Maar je krijgt dus dit op een afstand met een "mooi" shot

http://i938.photobucket.com/albums/ad22 ... vV/053.jpg

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 15:02 
Lid

Bij de BCC is de Sony DSLR-A230 + Sony 18-55 mm (3.5 3.6) 299 euro. Nu wou ik weten of dat wat was. Wat is de zoom hiermee? Ik moet dan nog een 8gb geheugenkaart van 30 euro , tas van 40 euro , en een schoonmaakdoekje (prijs weet ik niet , lijkt me niet veel). Alleen wat is dan de batterij duur? Een 2de batterij kost namelijk 60 euro , flink prijzig dus. 2 uur zou goed genoeg zijn , 3 is meer dan genoeg. En kan ik hem ingedrukt houden zodat ik dus meerdere foto's achter elkaar neem? Ik denk dat als dit wat is ik hem morgen even ga halen , maar heeft iemand hem nu of vroeger met zo'n objectief , zodat ik een voorbeeldfoto kan zien. En natuurlijk : is hij stabiel?

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 15:20 
Lid
Fotografie

Voorbeeld foto's slaan nergens op. Want een goede foto maakt de fotograaf. Ik heb heleslechte foto's gezien van de beste apparatuur.

Stabiel?? Iets is alleen stabiel als je hem stabiel houdt.. Daar zijn statieven voor en dure objectieven, of gewoon de camera stilhouden.

Ik ga je niet nog een keer vertellen wat 18-55 is want dat heb ik je al verteld, kwestie van mijn post nog eens lezen.

Het zal een goede instapper zijn voor die prijs, echter voor 15 euro meer heb je er 1 met SAM in het objectief, volgens mij is dat de stabillisatie aanduiding van Sony. Deze is dan te koop bij Kamera express, koop je hem gelijk bij een foto vak handel.

Batterijen gaan niet in tijd, dit simpel weg omdat je camera na genoeg geen stroom gebruikt als je geen foto maakt. Dit is anders bij een compact dan brand je scherm de hele tijd. Ik denk dat je een 400 tot 600 foto's op 1 batterij kan maken, afhankelijk van of je de flitser gebruikt, langesluitertijden gebruikt en een objectief met stabillisatie gebruikt.

Een tas is niet zo boeiend als je maar 1 objectief hebt, die zal ik niet meteen kopen. een doekje heb je wel liggen als je een bril hebt, of iemand in je omgeving er 1 hebt.

Ik zou eerder er een 2de hands Tamron 70-300 bij kopen dan een tasje.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 15:32 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Nagtie schreef:
met SAM in het objectief, volgens mij is dat de stabillisatie aanduiding van Sony.

SAM staat voor Smooth Autofocus Motor.
Zou het een stil objectief maken met scherpstellen, maar heb daar nog weinig van gemerkt.

Stabilisatie zit bij de Alpha's in de body en niet in het objectief.

Op dyxum.com kun je veel reviews, voorbeeldfoto's e.d. van Sony gebruikers zien.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 15:32 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
...echter voor 15 euro meer heb je er 1 met SAM in het objectief, volgens mij is dat de stabillisatie aanduiding van Sony....
Nagtie, voordat je typt dat de TS jouw posting nog even moet lezen, verdiep je dan zelf ook even in de text die je hier typt. De genoemde SAM heeft GEEN stabilisatie.

Edit: zie boven (Peter)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 15:50 
Lid

Olympus E-450 + EZ 14-42mm werd me bij Kamera Express aangeraden. 288 euro kost ie. Natuurlijk is de zoom niet wat ik wil , maarja , ik hoorde ook de prijs van wat ik wou , dus hiermee doe ik het maar tot ik dat geld heb. Maar iemand ervaring met deze? Aangezien het door Kamera Express werd aangeraden , en dat terwijl ik duurdere modellen eerst noemde , en na wat praten ze deze toch aanraden , lijkt het me niet dat ze voor het geld gaan :)

Update :
Klopt het dat er in dat objectief geen beeldstabilisator zit? Want dan moet ik op zoek naar een ander objectief.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 17:41 
Lid
Fotografie

Dat zal wel kloppen heb geen verstand van Sony.
Maar staar je nu niet blind op stabillisatie, dat is een luxe, je hebt ook geen ferarrie nodig om 120 te rijden. Als het in de camera zit is dat wel handig, zit het in de objectieven dan wordt het ook nog effectief, maar dan ga je er niet komen met de paar tientjes die je als budget stelt.

Ik weet wel waarom kamera express de Olympus aanbied, denk aan marge en magazijns vol met die troep. Mijn advies lijkt me duidelijk kies niet voor Olympus! Het is niet slecht of zo, maar je zult over een tijdje beter willen, en dan zit je vast aan Olympus, dit systeem is dan ineens wel heel duur. Er zijn weinig tot geen B merk objectieven, 2de hands is het zoeken naar en spelt in een hooi berg.

In jou budget zou ik kiezen voor de 3 grote merken, Canon, Nikon en Sony. Dit zijn merken waar je in de toekomst kunt groeien, en waar je steeds weer wat betere spullen bij kan kopen zonder ineens krom te hoeven liggen.

Bij Sony is het voor 2de hands waar je voor weinig goed glas kan kopen, Nikon maar vooral Canon hebben veel B merk alternatieven.

Kies je voor Sony is dit een set die ik zou kiezen:
http://www.kamera-express.nl/ProductDet ... x?id=29194
http://www.kamera-express.nl/ProductDet ... x?id=13721

Kies je voor Canon:
http://www.kamera-express.nl/ProductDet ... x?id=24989
http://www.kamera-express.nl/ProductDet ... x?id=13720

Kies je voor Nikon
http://www.kamera-express.nl/ProductDet ... x?id=13722
http://www.kamera-express.nl/ProductDet ... x?id=29727

Nee die Tamron die steeds terug komt is geen toeval. Erg goedkoop en scherper (als die goed is) dan de sigma 70-300. Het is nog geen echte super macro.

Zelf bied ik op dit moment een Canon eos 350D met 18-55mm aan en een 35-105 (AF hapert). Hiervoor vraag ik 150 euro.
De camera is ca 6 jaar oud (zal de bon moeten opzoeken). Is in goede staat, en werkt prima. Heeft als extra een grip.
De camera heeft 8mp, dit is minder dan de 1000D maar heeft hierdoor ook minder last van ruis. Je kunt allen geen billboards maken.

Ik zat er idd naast, maar gaf al aan dat ik het niet zeker wist, dus storm je hoeft niet zo hard te oordelen...

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 18:34 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
...Maar ik zou denk ik hier ook voor een brug cam gaan, en heel snel leren fotograferen.... Probleem bij wat je aangeeft is dat je vraag in combinatie met met je budget complex is... Je zou evt kunnen kijken naar een instap dlsr...
Als je van plan bent om van fotografie je hobby te maken, dan zou ik uiteindelijk de brugcamera ook links laten liggen en gaan voor de instap DSLR. De links van Nagtie hierboven zijn dan erg goed bruikbaar :)

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 20:10 
Lid

Die van Sony sprak me wel aan.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 20:29 
Lid
Fotografie

Er is helemaal niks mis met een Sony camera.

Op donderdag 19 januari 2006 heeft Konica Minolta bekendgemaakt dat het zich uit de fotografie terugtrekt. De fabrikant zijn cameralijn aan Sony verkocht, waarmee het al een samenwerkingsverband had. Sony zal de ontwikkeling van SLR's voor Konica Minolta's Dynax-lensmount voortzetten, en hoewel Konica Minolta als toeleverancier bij die ontwikkeling betrokken zou blijven, zal het merk van de markt verdwijnen.

Er zijn dus vele (tweedehands) lenzen die volgens mij gewoon moeten passen op de nieuwe Sony modellen. Daar komt nog eens bij dat Sony druk bezig is met een inhaalrace. Daar waar in het begin grapjes werden gemaakt over My First Sony, hoor je deze nu helemaal niet meer.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 22:18 
Lid
Fotografie

Sony begon dan ook niet al te sterk met de eerste reflex camera's maar Sony stopt heeft heel veel geld gestoken in het ontwikkelen van een goede lijn objectieven en camera's.

Ik zou dan ook kiezen voor de Sony. Bedenk wel dat lichter geen voordeel hoeft te zijn. Door wat meer gewicht aan je camera is hij met zwaardere objectieven wat makkelijker stil te houden. Dus let niet op verkoop praatjes van de kleinste of de lichtste te zijn. Als die niet in je handen past is klein niet zo handig. Vandaag een 550D in mijn handen gehad, wat een miniatuur is dat.
Meer pixels is ook niet zaligmakend. Met 8 pixels heb je in 99% van de gevallen voldoende, alles wat je meer hebt kan leuk zijn. Maar de kans op ruis is ook een stuk groter.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 22:34 
Lid

Panasonic Lumix DMC-G1 (black) + 14-45mm gezien bij Kamera-Express , 389 euro.
Voor dit kan ik nog wel gaan , maar ik heb geen idee hoe ik de zoom kan berekenen , dat wil ik nog weten. Dan nog 8g kaart , een paar doekjes , en een tasje voor de veiligheid , zodat die bij het reizen erin kan. Het word dus of de Panasonic of de Sony. Kon niet vinden of bij de Panasonic de stabilisatie in de body zat.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 23:01 
Lid
Fotografie

Ik vind dat je met vreemde opties komt. Je komt nu met een duurdere keuze, die minder populair is en daarom veel minder keuze heeft in goedkope objectieve.
De 14-45 zal ongeveer het zelfde zijn als de 18-55. Dus een sensor die 2 maal kleiner is dan de oude dia.
Dit lijkt een voordeel met tele, maar er zijn weinig B merken die daar objectieven voor maken.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 23:07 
Lid

Ja , daarom heet het ook "Eerste camera" , ik heb advies nodig , maar ik kan dus de sony met 18-55 objectief kopen voor 299 euro bij de BCC hier. Ik heb niet eens verstand van merken en wat ervoor verkrijgbaar is , daarom zal ik daarvoor geïnformeerd moeten worden.

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 23:10 
Lid
Fotografie

Maarten1988 schreef:
Kon niet vinden of bij de Panasonic de stabilisatie in de body zat.

Daar is toch zat over te vinden?

Nieuw platform
Panasonic heeft nu twee Micro Four Thirds objectieven, that's it: een 3,5-5,6/14-45 mm en een 4-5,6/45-200 mm, beide uitgerust met beeldstabilisatie. Met die twee wordt een zeer populair bereik perfect afgedekt, waar menig vrijetijdsfotograaf erg gelukkig mee zal zijn. Maar hopelijk komt er wel wat bij.
Deze camera schreeuwt letterlijk om iets van een 14-160 mm (vergelijkbaar met 18-200 mm op APS-C sensor). En meer lichtsterkte zou ook wel fijn zijn. Gelukkig kun je met de MFT adapter gebruik maken van Four Thirds objectieven van Sigma, Olympus en Leica. En Olympus komt zelf ook met MFT camera's en objectieven. In de meeste gevallen mis je dan wel beeldstabilisatie.

Bron: http://www.fotografie.nl/nieuws.php?artikel=26399

Panasonic Lumix DMC G1 – functies
Natuurlijk is de Panasonic Lumix DMC G1 uitgerust met optische en digitale beeldstabilisatie en allerlei moderne snufjes die het fotograferen gemakkelijker moeten maken.

Bron: http://www.camera2go.nl/digitale-camera ... MC-G1.html

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 23:17 
Lid
Fotografie

Toch als ik steeds aan je wens om insecten te doen......

Heb je toch een macro objectief nodig of als iets mindere keus een superzoom.

Met 55mm lijkt het me lastig macro maken ;)

Eerste camera
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 23:20 
Lid

Nou , heb wat bijgeleerd , ik ga in het begin gewoon wat leren met deze , en daarna een ander objectief die aan mijn wensen voldoet. Maar is de sony het waard? Ik ga het morgen nog overleggen met een goede vriend , en dan kan ik hem in principe een keer halen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende