Het is 22 jul 2025 10:56

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Statief.
 Statief.
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 08:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niet als het 35graden plus is en dat zou jij moeten weten :)

TS vergelijk niet een een Velbon graphiten statief met een metalen Manfrotto. Want dat zijn 2 verschillende werelden. De Velbons zijn tot op zekere hoogte goed maar net zoals REDGED is het een marge product omdat alle gerenomeerde merken met degelijker spul komen en die beginnen 150 euro hoger dan je nu begroot. Dat een Velbon dus lichter is is waar, maar een graphieten exemplaar van andere merken is misschien nog lichter maar in ieder geval nog degelijker en dat kost geld.

Ik vraag me alleen af of je zoveel zult lopen met spullen. Meestal zijn er toch jeeps in het spel?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Statief.
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 19:04 
Lid
Fotografie

Het is nu winter in Zuid-Afrika, dus maximum temperatuur daar is 22-26 graden :)
Als de temperaturen hoger oplopen, dan wordt sjouwen met spullen geen pretje. Een kilo meer of minder maakt dan ook niet meer uit. Aan het zwembad/strand zitten met een lekker drankje is dan een veel beter advies ;)

Als we het over Limburg (e.o.) hebben, dan valt het wel mee met de temperatuur.
Daarnaast: als je het statief vaker mee wilt nemen, dan moet je eens een carbon statief overwegen. Wel veel duurder, maar ook een stuk lichter...

Statief.
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 19:19 
Lid
Fotografie

Eens en wat stom van me qua evenaar overschreiding :)

Ik zelf heb dermate veel rommel in mijn rugtas dat ik idd mijn manfrotto er ook nog wel bij kan hebben, maar dan is een goede fotorugzak wel behoorlijk kritisch ook qua afstelling. Dat scheelt enorm tov een slingshot :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2