Het is 22 jul 2025 17:26

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Externe flitser kopen.
 Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 10:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
nee beter de 530 of 540.. weet niet hoe die nu heet!
Waarom heel simpel dan heb je die triggers niet meer nodig, de 530 kan als master dienen end e 430 als slave.

Maar goed gaat dat financieel niet lukken kun je ook de 430 nemen.
Ook kun je naar de lichtkleur kijken van de andere merken.

Ik heb er geen verstand van, maar als je munten fotografeert kun je dan niet beter een ring flitser kopen? of een adapter hiervoor. dan kun je de camera precies vertikaal erboven houden en met de ring flitser uit lichten, volgens mij krijg je in het geval van munten dan het mooiste resultaat.
Die adapters zijne en euro of 70 bij KE geloof ik. Bij dealextreme een stuk goedkoper, dikke kans dat het dezelfde zijn.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 11:13 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Je hebt een flitser die op de camera werkt, je kan er maar 1 tegelijkertijd op de camera gebruiken, voor een 2e flitser zou ik dus niet voor zo een dure gaan, maar gewoon voor een goedkoper merk. De eerder genoemde Vivitar is erg goed, maar de Lumopro LP160 wordt ook erg hoog aangeschreven, hij wordt bij cameratools voor 140 euro aangeboden, koop daar nog een cactus V4 met 2 ontvangers bij en je bent helemaal happy.

Het eerder aangehaalde probleem van Nagtie bestaat niet, kleurtemperatuurverschillen tussen 2 reportageflitsers zijn uiterst minimaal en zullen niet voor problemen zorgen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 19:19 
Lid
Fotografie

zo een ring flitser is inderdaad makkelijk ,en kan ik zo op me 430ex zetten.dat kan dus altijd als eerst,zo een ringflitser moet ook goed te gebruiken zijn voor portret foto's lijkt mij.

Dan het volgende, wat doen die dingen eigenlijk,zo een cactusv4,wat doet hij geeft die het signaal af wanneer ik de ontspang knop indruk dat beide flitsers gaan flitsen,en die ontvangers zet ik gewoon op de flitsers zodat ze het signaal ontvangen,ofniet?

Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 19:44 
Lid
Fotografie

Volgens mij wel. Verschillende flitsers vind ik onhandig (andere bediening etc.)

Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 19:59 
Lid
Fotografie

mjcsmit schreef:
zo een ring flitser is inderdaad makkelijk ,en kan ik zo op me 430ex zetten.dat kan dus altijd als eerst,zo een ringflitser moet ook goed te gebruiken zijn voor portret foto's lijkt mij.

Dan het volgende, wat doen die dingen eigenlijk,zo een cactusv4,wat doet hij geeft die het signaal af wanneer ik de ontspang knop indruk dat beide flitsers gaan flitsen,en die ontvangers zet ik gewoon op de flitsers zodat ze het signaal ontvangen,ofniet?

Je hebt een zender voor op je camera, die gaat in de hotshoe van je camera.
Per flitser heb je een ontvanger nodig, deze doe je onder je flitser.

ttl werkt echter niet met die dingen, maar goed, ik vind het ook prettiger zelf de volledige controle te hebben. dus camera in M en flitsers op Manueel en proberen maar.

Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 20:43 
Lid
Fotografie

oke dat is dat duidelijk,en wat is zo een trigger blokje dan dat is zeker het gebeuren wat in de hot shoe van me camera gaat.

Nou ik had het van de week over ttl met je ,maar heb hem daar nog niet op gehad,doe het lekker op m,en met de camera heb ik nog nooit anders gedaan als handmatig

Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 21:46 
Lid
Fotografie

In principe is het blokje en de flits ontspanner het zelfde als die cactus, Voor minder, ze zijn er betrouwbaar, alleen is allemaal gemaakt van dun plastic..

het ring flits systeem voor op de reportage flitser, zal niet sterk genoeg zijn om hem als hoofd ligt te gebruiken hij portretten, is specifiek voor ma cro werk. Of het toch kan dor flitser maximaal licht te geven, en de iso wat hoger kan ik keer niet vertellen.

Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 21:50 
Lid
Fotografie

Nagtie schreef:
het ring flits systeem voor op de reportage flitser, zal niet sterk genoeg zijn om hem als hoofd ligt te gebruiken hij portretten, is specifiek voor ma cro werk. Of het toch kan dor flitser maximaal licht te geven, en de iso wat hoger kan ik keer niet vertellen.

een ringflitser die ik erop zet kost op ebay,35 euro.dat zijn de kosten niet,kan het zowel voor kleine dingen gebruiken natuurlijk.

Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 00:11 
Lid
Fotografie

voor 35 euro is het eigenlijk altijd leuk om zo iets aan te schaffen..

Ik lees nog wel eens discussies over de werking hiervan, het zijn namelijk eigenlijk allemaal reflectors in een cirkel, het nadeel kan zijn dat het licht onderin de ring niet komt.
De mensen die ik heb gehoord dat ze er 1 hebben zijn er wanneer ze de berperingen door hebben wel tevreden over.

Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 02:07 
Lid
Fotografie

Op marktplaats kun je nu een 430ez kopen voor 30 euro en een van 50 euro, ook een 540ez voor 65 euro, als je interesse hebt moet je me maar even mailen op bmvduin@gmail.com

Externe flitser kopen.
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010 06:55 
Lid
Fotografie

het zal een kwestie van leren zijn,en voor die prijs kan het ook niet helemaal perfect wezen natuurlijk

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2