Jippo schreef:
Wat maak je er een ingewikkeld verhaal van...

Bedankt voor je uitleg.
Maar goed EF-S lenzen bezit ik niet dus dat probleem heb ik zowiezo niet. Ik neig toch wel erg naar de 7D moet ik zeggen... Maar ik zal de EOS 550D eens bekijken op DPreview.
Edit: hij komt redelijk uit de test maar juist die zaken die ik belangrijk vind scoren niet erg goed...
Welke zaken heb je het dan over? de 550D kan prima op ISO3200 gebruikt worden (onder bepaalde omstandigheden), en is qua beeldkwaliteit gelijk aan de 7D. Grote verschil is dat de 7D een sportcam is, dus betere focus tracking en meer fps. Maar dat zijn zaken die bij Macro's, portretten en stillevens geen probleem zijn.
Ik denk dat je je echt aan t verblinden bent door de dure cams. Als je het al zo lang volhoudt met de 300D dan zal de 550D daar echt in alle opzichten bovenuit steken.
Maar als jij liever de 7D koopt, het is jouw geld

EF-S lenzen kunnen fysiek niet op een FF camera. daar kun je de camera mee beschadigen. DIt heeft verder niets te maken met de kwaliteit van de lens

Kijk anders eens op deze link:
http://www.dxomark.com/index.php/en/Cam ... 3%29/CanonDaar staan de 300D, 550D en 7D tegen elkaar vergeleken

oh ja, en grote pixels vs kleine pixels en ruis, dat gaat alleen op mits dezelfde techniek gebruikt wordt.
De sensor van de 450D is net zo groot als die van de 550D of 7D, waarbij de 450D 12MP heeft, en de laatste 2 18MP.
Toch presteren die laatste 2 beduidend beter in hogere ISO waardes. Dus dat zal bij de 300D niet anders zijn. Technieken worden ook steeds beter