Het is 21 jul 2025 23:44

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur welke snelle sport camera..
 welke snelle sport camera..
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011 16:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb de EF 100-300 USM en haar broertje de EF 70-210 USM, gehad. Beide voorzien van Ring USM en dus de goede. Enige nadeel vond ik en vinden menigen ook die deze lens hebben; Lens creep en wobblelyness.

Oftewel de lens schuift heeeeeeel makkelijk uit naar de langste stand en dan is de uitgeschoven buis een beetje wiebelig.

Ik zou toch voor een EF 70-200 L f/4 USM gaan uit het 2e hands cirquit die daar voor 475 euro te verkrijgen zijn, en dat zijn dan exemplaren van gebruikers die gaan upgraden naar f/2.8 maar zelden omdat de f/4 niet goed was.

En als je een Canon body koopt dan is de 550D of 500D de slimste voor weinig. Een 600D is een beetje weinig meer voor meer geld. Echt te weinig. En een D90 is wat onvergelijkbaar met een 550D of zo. De D90 is inmiddels een wat ouder geworden model, maar meer vergelijkbaar met de 40D of 50D van Canon.

Als je een EF-S 18-55 IS neemt dan is de EF-S 55-250IS handiger en sluit mooi aan. Maar optisch en snelheidstechnisch zijn ze beide wat langzamer dan de EF 100-300 ed. Niet alleen door het lichtarme glas maar ook de scherpstelmotor.

Een andere oplossing zou een Sigma 17-70 en 70-300 HSM kunnen zijn.

En anders een EF-S 17-85IS en EF 70-200 L USM f/4 beide uit het 2e handscirquit en mogelijk ook bij KE waar ik veel 2e hands gekocht heb met garantie van 6mnd als nieuw en dus niet eng van marktplaats :) Kan voor een body trouwens ook.
:)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011 18:15 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
De camera maakt niet zoveel uit. Maar met 200 of 300mm ga je het niet redden. Denk eerder eens aan minimaal 400, liefst nog 500 of zelfs 600mm. 200 meter is namelijk best wel een behoorlijk afstand (twee keer een voetbalveld) en dan heb je echt een fatsoenlijk brandpunt nodig wil je dat vol in beeld krijgen. Kassa

Welke camera je eraanhangt maakt nu echt niet gruwelijk veel uit. Denk dat het mij weinig uit zou maken. Ja, een dure profcamera maakt het misschien wel makkelijker, maar met een goedkope moet het ook lukken hoor.

BerichtGeplaatst: 31 aug 2012 14:32 
Lid
Fotografie

hoi ray
ik zelf doe veel voetbal dus ook snelheid en zo.
heb na veel sparen en lezen, lezen en nog eens lezen de bomen in het bos niet meer gezien.
maar....... nu heb ik een canon 7d en een sigma 70/200 2.8 (niet gestabiliseerd) en ben zeer tevreden.
op dit forum leer ik mijn camera nog beter kennen dus het word allemaal nog leuker.
wat dit setje betreft kan ik als amateurtje nog jaren vooruit.
dus spaar liever wat langer en koop iets voor een langere tijd dan in korte tijd iedere keer al die dingen lezen en uiteindelijk meer geld uitgegeven dan je van plan was.
maar goed dit is mijn mening en ik ben er wel achter dat het heel erg persoonlijk is wat je wel of niet wilt.
ik vind de info op pd wel heel nuttig om een klein beetje indruk te krijgen wat er goed is waar je wat voor kunt gaan gebruiken.
blijft altijd lastig bij een dure hobby voor toch heel veel amateur fotografen.
meer geduld is meer lol.
succes met besluiten.

BerichtGeplaatst: 31 aug 2012 15:51 
Lid
Fotografie

hey Zoekertje.. volgens mij reageer je op een topic die een jaar oud is :)

enne Ray13 is nu denk ik Ray14 geworden :rof

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2