silvietje94 schreef:
Hoi,
Volgens de winkel zou die naar 450 gaan op mijn camera, en dan kan je niet nmeer uit de hand trekken ( dit snap ik, maar hoe het komt dat die op mijn camera naar 450 gaat niet echt)
Dit is complete onzin.. want optisch is er geen verschil.. er is met de juiste belichting met elk objectief uit de hand te schieten, maar dan moet je wel een vaste hand hebben.
Ik zou de Sigma 70-300 helemaal links laten liggen, is niet scherp, wat je ook doet is eigenlijk altijd soft. daarnaast hebben ze zo goed als allemaal back of front focus.
Ik kan je niks zeggen over je andere keuze, heb geen verstand van Nikon.
maar het is zonde om dit soort (beginners/low budget) objectieven nieuw te kopen.. Legio mensen beginnen er mee, en doen hem na een jaartje weer weg, dikke kans dat het met jou ook zo gaat verlopen. Voor onder de 100 euro koop je een 70-300 op marktplaats. en indien dat de prijs is, is het interessanter.
Ik heb heel veel 2de hands objectieven gekocht, op 1 keer na nooit problemen mee gehad. die ene keer wilde ik het objectief te graag, en voelde ik me niet op mijn gemak in dat enge flatje. achteraf had ik het niet moeten kopen, die man had verder nl niks van camera's in huis etc.. onbetrouwbaar. maar goed testen etc, probeer hier of op een Nikon Forum te kopen, heb je meer te maken met hobby genoten. Ik heb nieuw ook een objectief gehad waarvoor ik 3 keer terug ben geweest, en uiteindelijk heb ik hem maar terug gegeven, werd niks, 10 keer nagekeken, bij hun was die zogenaamd goed, maar bij mij onscherp, traag en bleef maar zoeken.