Het is 17 mei 2025 00:10

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Statief tips?
 Statief tips?
BerichtGeplaatst: 18 dec 2013 02:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ArtenCo schreef:
Redged carbon heb ik laatst gewonnen. Kleine compacte statief die makkelijk mee te nemen is.

Al enig gebruiks ervaring met dit statief opgedaan ArtenCo....???????? Ben zelf ook op zoek naar een statief dus volg het topic voor eventueel tips en suggestie's

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Statief tips?
BerichtGeplaatst: 18 dec 2013 15:37 
Lid
Fotografie

Kiiem schreef:
Zouden jullie mij tips / voorbeelden kunnen geven voor de aanschaf?

Beste Kim.

Het beste advies wat ik u in ieder geval kan geven is dat als u een statief aanschaft ongeacht welke maat, merk, of uit welke prijsklasse dan ook, u beter een statief kunt kiezen dat meer draagvermogen heeft dan u op dit moment nodig heeft.

Hiermee bedoel ik dit, als uw materiaal op dit moment in de zwaarste combinatie (lens/camera /flitser) nu 4,5 kilo weegt dan doet u er beter aan een statief aan te schaffen dat 6 kilo aankan of zelfs hoger.
De hierboven genoemde aantallen zijn slechts voorbeelden, maar waar het om gaat is dat u nog een beginner bent zoals u zelf aangeeft en het is dus heel goed mogelijk dat u in de toekomst uw materiaal uit gaat breiden hetgeen weer verzwaring met zich meebrengt.
Indien u dan weer een ander statief nodig heeft is dat dus weer een extra uitgaaf die u zichzelf kunt besparen door gelijk een exemplaar aan te schaffen waar u jaren mee voort kan.

Groeten, Johannes.

Profiel op dit foto forum
 Statief tips?
BerichtGeplaatst: 17 jan 2014 21:04 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Heb eindelijk de knop doorgehakt en heb me een redged TCA-522K aangeschaft. Licht, compact, en kan laag tegen de grond. de prijs was ook niet slecht.

Statief tips?
BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 17:26 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Wendy 81 schreef:
Ik zou ook graag een statief willen aanschaffen,ik dacht o.a. aan deze Hama Traveller Compact Pro Tripod of een Joby Gorillapod Gp3 Slr Zoom, en er staat bij dat je daar macrofotografie mee kunt doen, en daar wil ik dus juist een statief voor.

Ik weet dat dit een oud bericht is, maar ik vroeg mij af of u een gorillapod heeft gekocht en wat de ervarigen zijn?

Statief tips?
BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 17:46 
Lid
Fotografie

Jolieanda heb je gezien dat je mensen ook een persoonlijk bericht kunt sturen?
Als je boven de avatar op de naam van iemand klikt kom je in een persoonlijk menu.
Links onder kun je dan op PB klikken om een berichtje te sturen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2