Eric schreef:
offtopic:
Ja precies een mooi bokeh,en dat heeft die 70-400 niet echt op >250mm als ik wat ik lees mag geloven ,hoe kan je dan zeggen dat het de beste lens is waar canon en nikon en misschien Sigma niet aan kunnen tippen ,daar ging het mij om.
Als je er wat meer reviews op zou nalezen dan zal je snel tot de conclussie komen dat de Sony 70-400 wel degelijk de beste 70 (of 80 of 100) - 400mm zoom is die er te verkrijgen is, van om het even welk merk.
De Nikkor bvb is een hééél trage lens en tamelijk onscherp vanaf 300mm. Wat jammer is aangezien dergelijke lenzen toch veelal gebruikt worden op hun maximum zoomstand. Dat de bokeh van de Nikkor 80-400 misschien ietsje beter is vanaf 250 is trouwens heel discutabel en is dan ook niet het enige punt waarop een lens mag beoordeeld worden. Als de totale beeld-en andere kwaliteiten bekeken worden dan komt de Sony er als beste uit. Daar is zelfs maar weinig discussie over onder de verschillende reviewers.
Trouwens, volgens sommigen is de Sony 70-200 f/2.8 ook de beste 70-200 op de markt maar daar moet de eer volgens mij (en de meeste reviewers) toch wel naar de Nikkor 70-200 gaan hoor.
Ere wie ere toekomt dus ;-).
Niet dat de Digipieter hier wat aan heeft maar dat had hij ook al niet aan drie kwart van de overige posts in zijn thread, met dat verschil dat het bovenstaande tenminste wèl feiten zijn

.