Het is 22 jul 2025 17:20

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Auteur Ik wil graag een full frame.
 Ik wil graag een full frame.
BerichtGeplaatst: 26 dec 2010 00:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:chapeau

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 26 dec 2010 00:29 
Lid
Fotografie

bobvanduin schreef:
Sjinouck, zou je alsjeblieft zo vriendelijk willen zijn niet zo veel enters in je tekst te verwerken, maakt je tekst erg irritant leesbaar zo.

old habits die slowly.. ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 26 dec 2010 11:56 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
sjinouck schreef:
bobvanduin schreef:
Sjinouck, zou je alsjeblieft zo vriendelijk willen zijn niet zo veel enters in je tekst te verwerken, maakt je tekst erg irritant leesbaar zo.

old habits die slowly.. ;)
:up

BerichtGeplaatst: 27 dec 2010 13:28 
Lid
Fotografie

He Sjinouck,

Ik zit met kwijl in de mond jouw stukjes te lezen. Geweldig hoe je zit te "geilen" op dat "schietspul" :foto van je. Kan je niet eens een keer een foto plaatsen van jouw spullen?

Enne TheBull suc-6 met je keuze. :up

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 27 dec 2010 13:46 
Lid
Fotografie

echt geilen doe ik niet snel op een camera hoor, hihihihi! Of het moet een ´specialleke´ zijn..Ik denk dat het een soort van jeugdtrauma is, want lange tijd, mocht ik alleen maar van thuis met point&shootjes fotograferen, of ouwe zooi, en ik had altijd het oog op die mamiya van mijn vader..(maar ik mocht hem nooit gebruiken :D :( )... uiteindelijk mocht ik hem toch es meenemen, maar pas in 1998, toen dat ding al bijna 30 jaar oud was, hahahaha!

toen digitaal net uitkwam, kocht ik mijn allereerste nieuwe 35mm slr,(dslr´s waren nog peperduur) een minolta dynax, en man, wat was ik blij zeg..autofocus, auto filmtransport, ik wist niet hoe goed ik het had.. :D ..uiteindelijk toch mijn allereerste dslr kunnen kopen, en na een jaartje begon het te kriebelen, met al die 35mm, of andere 120-filmcamera´s, die iedereen van de hand deed, dus alle ´gemiste´ camera´s, die ik in mijn jeugd niet kon kopen, worden nu op het gemakje bij elkaar gesprokkeld.. :rof Vervolgens komen vrienden en bekenden via hyves oid erachter, dat je die ouwe zooi een beetje verzameld, en zij willen de zolder opruimen oid, en sturen dan eea op of zo.. en natuurlijk snuffel ik ook een beetje de kringloopwinkels af, vlooienmarkten, of kijk wel eens op e-bay of marktplaats, of er iets leuks tussen zit..leuk om te gebruiken, en ook leuk, om de geschiedenis van zo´n ding te achterhalen, of om er een fotootje van te maken..momenteel staan er inmiddels 2 van mijn toestellen op www.camerapedia.org, dat was wel superleuk!

zal binnenkort es wat ratjetoe-plaatjes van wat toestelletjes hier neerzetten, is mss wel leuk om te doen..sommige zijn mooi van ontwerp, andere blinken weer uit in schoonheid omdat ze zo lelijk zijn, en andere waren roemrucht, of juist berucht, vanwege goede kwaliteiten of juist geen kwaliteiten.. :rof

de mooiste vind ik zelf de philips boxflash..

groetjes, Alex!

BerichtGeplaatst: 27 dec 2010 18:29 
Lid
Fotografie

@Henry:

3d-51pts AF werkt goed, maar wel alleen met f/2.8 ;) Je moet dan wel de middelste stand gebruiken en dan loopt je scherpstelpunt mee als je onderwerp verplaatst in je zoeker.
Dan is ie bijna net zo snel als bij 9-velds AF waarbij je 1 veld selecteert.
Bij echt donker weer en/of slechte contrastverschillen tussen shirts en omgeving kun je beter 9-velds AF nemen want anders wordt ie zenuwachtig.
Overdag gebruik ik eigenlijk altijd 3D-51pts AF. Het verschil wat ik net aanhaalde in snelheid is te verwaarlozen. Enige is wel, dat hoe verder je van f/2.8 afzit, hoe moeilijker ie het heeft.

BerichtGeplaatst: 27 dec 2010 19:40 
Lid
Fotografie

de 45 focuspunten icm eye-control op mijn eos-3 werken trouwens ook retegoed.. :D en da´s een echte FF... :rof

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3