Het is 14 jul 2025 07:04

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Canon inruilen voor Nikon
 Canon inruilen voor Nikon
BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 00:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@jeroenk,

Sry, misschien iets té fel gereageerd :blush, maar het was/is zonder meer niet gepost met de bedoeling het ene merk weg te cijferen tov het andere merk.
Gewoon meer onder het mom van : "hij heeft een goede set,.. dus zet ik daar een goede set tegenover"
Goedkoper kan de Nikon variant natuurlijk zeker, maar ik denk dat hij dan teveel aan qualiteit in gaat leveren tov wat hij nu heeft.

@ CGF
Citaat:
Iemand die Nikon heeft en toch niet met CLS werkt maar gewoon met triggers

Natuurlijk maar ik wel eens gebruik van CLS, maar over het algemeen ga ik gelijk voor triggers bij een shoot. Puur om het feit dat ik dan alle lichten kan verplaatsen en neer kan zetten waar ik wil. (ook buiten het zicht vd commander)
Ik heb ook een SU-800 gehad zodat er nog meer groepen op konden en de flitsers nog sneller en makkelijker te bedienen waren,.... maar deze heeft na 2 weken alweer het gat vd deur gevonden :D
Puur om het feit dat ook de SU-800 op infrarood werkt en dus niet door deuren en of muren heeft gaat :(
Het nadeel van Triggers zonder TTL is dat ik nu continu m'n licht moet meten. Maar dat neem ik graag voor lief tov van de infrarood.
Met TTL ben je voor een groot gedeelte hiervan vrij gesteld, echter als je met haarlichtjes e.d. gaat werken dan zul je deze toch apart op een groep moeten zetten en plussen of minnen naar gevoel,... immers de camera en dus ook je TTL systeem meet door de lens en dus niet de achterkant wat eigenlijk wel zou moeten omdat het haarlicht van achter komt,...Maar even een plus of een min is iig beter dan iedere keer op en neer lopen :D dus voor mij binnenkort ook maar eens een testdagje plannen voor TTL triggers :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 00:20 
Lid
Fotografie

En ik stel dat je aan de foto niet kunt zien met welk merk en type camera de foto gemaakt is zonder EXIF.

Nikon's CLS is goed en de belichting is de sterke kant daarvan, niet direct het kunnen aansturen vanaf de body dat kan ook bij Canon.

Als je strobbist doet, dan ben je wel een wannabe als je automatisch flitst :)

Ik weet het, want ook ik doe dat vaker dan los instellen :) maar not erg strobbist :)

Dus Pocket Wizzards of gewoon goede Cactussen ed zijn gewoon goed. En inmiddels weet iedereen dat die oudere SB 24 en 25 ook goed op Canon functioneren en dus zijn die ook niet meer erg betaalbaar :)

Als je een 7D hebt kun je ook allen EXen op de 270 en 380 na op afstand bedienen.

Ik zelf doe dat of met mijn 580EXII of met de ST-E2 en 2 430EXen. Lui maar wel makkelijk. Ik heb ook nog een 540EZ maar daarvoor moet ik dan nog maar eens een triggertje kopen, want het is tevens een lichtbak en zonde om te laten liggen voor de EOS 30Ec natuurlijk :)

Maar geen reden om alleen daarvoor over te stappen, dan zou ik eerder op echte verlichting over stappen ipv raportage flitsers.

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 00:37 
Lid
Fotografie

Als je strobbist doet, dan ben je wel een wannabe als je automatisch flitst :)

hahah idd !!!!

Nee, alle gekheid op een stokje,... Je hebt gelijk dat het juist de belichting is die goed is aan CLS.
Mede daarom zijn er stiekum toch veel strobist fotografen die gewoon automatisch via hun CLS systeem schieten,..... maar kan ze geen ongelijk geven,... waarom omslachtig doen als het ook sneller en net zo goed kan :D
Ook ik maak me er wel eens schuldig aan als ik met maar 1 lamp werk :blush
Neem Joe McNally,... niet bepaald een wannabee, maar buiten zijn pocket wizards heeft hij voor Nikon een hele dvd vol gel*lt en geschoten via het CLS systeem. Met verbluffend mooie reslutaten if I may say so :D
Ik ga natuurlijk weer veel te serieus in op dat wss sarcastisch bedoelde zinnetje,... maar goed :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=dOa05ePzXJA
http://www.youtube.com/watch?v=BALBUEPR8_I

Overigens een meer dan aan te bevelen DVD voor beginnende strobists :up
En als je goed zoekt op internet,................... kun je 'm ook kopen ;)

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 00:46 
Lid
Fotografie

Tja... het bekijken van die DVD is niet zonder gevaar. Voor je het weet wil je een Nikon en ook massa's Speedlights hebben om dit kunstje zelf ook uit te voeren :D

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 00:54 
Lid
Fotografie

hahaha, idd en dan vooral die shoot in de woestijn,....

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 02:46 
Lid
Fotografie

Ik heb de DVD van Scott Kelby Using Small Flashes, is allemaal Nikon, maar gaat idem op voor Canon

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 10:18 
Lid
Fotografie

CGF schreef:
Martinvh schreef:
Het voordeel van radiotriggers is dat deze dus ook werken als je een flitser ergens wegmoffeld,... iets wat ikzelf vaak doe,.... maw ik heb Nikon en dus ook CLS, maar over het algemeen gebuik ik gewoon Trigger. ( zelfs zonder TTL :D )

Kijk, dit is een antwoord waar ik wat mee kan......sorry,...blijft toch gewoon mijn Canon 50D. :D

Euhm sorry, na deze motie van wantrouwen weet ik niet of je canon 50D jou nog wel wil hebben..

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 10:21 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Ik heb de DVD van Scott Kelby Using Small Flashes, is allemaal Nikon, maar gaat idem op voor Canon

Zou ik die eens van je kunnen lenen?
Ik wil gaanbeginnen met dit soort fotografie maar weet niet hoe.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 10:35 
Lid
Fotografie

PB verstuurd

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 10:44 
Lid
Fotografie

Qua triggerset mis ik hier overigens de meester der triggers voor een zacht prijsje...

RF602 triggers van yongnuo (via ebay)...

+ Goedkoop (ongeveer 40 euro voor een set met één trigger en twee receivers, incl. batterijen.
+ Te gebruiken met zowel studio flitsers als reportageflitsers
+ Betrouwbaar, tot zeker 100 meter.
+ Ook te gebruiken als wireless shutter release (verschillende kabel per camera)
+ Batterijen inbegrepen voor de prijs (2xaaa voor de receivers, 1x CR2 Lithium voor de trigger)
+ Bouwkwaliteit van de flash mount(s) is goed.
+ 2,4 Ghz ipv de 433 Mhz van de FE of Cactus V4 setjes.

- Bouwkwaliteit van de trigger "iets" minder, maar niks zorgwekkends. (en zeker niet minder als de evendure setjes van bijv. FE)

Ik zweer bij die dingen :D

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 11:22 
Lid
Fotografie

Maar heb je dan geen last van WIFI, en afstandsbediende rommel ed.?

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 11:34 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
las de nieuwe prijzen van de nieuwe tele's van Canon.

De Canon EF 500mm f/4.0L IS II USM krijgt een adviesprijs van 9.999 euro en komt beschikbaar in mei dit jaar. Voor de 600mm gaat een prijs van 12.499 euro gelden. Dit objectief moet in juni in de winkel liggen. Voor de 200-400mm is nog geen prijs en beschikbaarheid bekend.

======================

weg argument voor mij dat Canon goedkoper is.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 11:52 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Maar heb je dan geen last van WIFI, en afstandsbediende rommel ed.?

Met de RF602 nooit last van gehad. Met de FE's wel behoorlijk. Inclusief een vaak optredende vertraging, waardoor de sluiter net in beeld staat. Ver weg van blijven die setjes van FE.

RF602 is echt erg goed spul.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 12:10 
Lid
Fotografie

Even lichtelijk off topic maar kun je ook je camera triggeren ermee? Oftewel zit er ook een kabel aan met een 10-polige aansluiting?

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 12:21 
Lid
Fotografie

Zelf solderen?

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 12:21 
Lid
Fotografie

rbfoto schreef:
Even lichtelijk off topic maar kun je ook je camera triggeren ermee? Oftewel zit er ook een kabel aan met een 10-polige aansluiting?

Jep, zit er bij (mits je de juiste set besteld natuurlijk ;) )

Werkt perfect op mijn D700.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 12:25 
Lid
Fotografie

Mooi, gekocht dus :)
Kan ik mooi een van mijn camera's als doelcamera instellen.

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 12:29 
Lid
Fotografie

Zet je die dan achter het doel en dan gewoon op de "gok" drukken als er gescoord wordt/actie bij het doel is?

Interessant :)

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 13:03 
Lid
Fotografie

12-24 op de D2X en dan als er wat gebeurt gewoon drukken ja :)
Maar laten we dit draadje nu niet weer gaan vervuilen :)

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011 13:49 
Lid
Fotografie

wil53 schreef:
las de nieuwe prijzen van de nieuwe tele's van Canon.

De Canon EF 500mm f/4.0L IS II USM krijgt een adviesprijs van 9.999 euro en komt beschikbaar in mei dit jaar. Voor de 600mm gaat een prijs van 12.499 euro gelden. Dit objectief moet in juni in de winkel liggen. Voor de 200-400mm is nog geen prijs en beschikbaarheid bekend.

======================

weg argument voor mij dat Canon goedkoper is.

Maar die zijn zo goed dat je voornamelijk mensen ziet met Canon als het om zulke lange lenzen gaat. Maar het ligt er maar aan. Bij sport zie je gewoon meer Canon, en bij de huis tuin en keuken markt is het volgens mij ook een grotere meerderheid. In het midden segment wat meer Nikon en dat Heeft Canon gevoeld waardoor ze ook een D200/300(s) tegenhanger moesten leveren. In het midden segment fullframe moest juist Nikon wat inhalen omdat de referentie de 5D was en op veel vlakken nog is.

In het lenzen gebied zie je gewoon ook verschillen, wideangles is Nikon gebied, goedkopere pro spec lenzen Canon, en dat laatste is natuurlijk voor veel amateurs ook een prettige bijkomstigheid.

Verder moet je de huidige prijzen met een korrelzout nemen, alle lenzen, camera's zijn bijn 10 tot 25% duurder geworden ivm Yen Euro Dollar en de lenzen die jij aanhaalt zijn gloednieuw en dus ook nog geen markt prijzen. :)

Dus het appels met peren vergelijken heeft geen zin.

Beide merken zijn goed, samen een stuk beter dan de rest in dat gebied. Niet over Rangfinder Leica aankomen maar puur in DSLR gebied.

En beide hebben zo hun sterke en minder sterke punten waarop ze dan meestal ook reageren en elkaar dan weer overklassen.

Wat Nikon wel heeft is dat het idd wat duurder is, maar dat ze misschien ook net iets meer aandacht overall daaraan besteden en dat Canon nog wel eens een steekje willen laten vallen met een model. Wat ik overigens raar vind, want er is genoeg kwaliteit bij beide partijen om hun producten echt beter te krijgen. :)

Maar Nikon heeft lang achter Canon aangelopen ivm sensors zowel in de crop als in de fullframe. Daar is nu wel een enorme inhaalslag gemaakt en je kunt nu niet meer van beter of slechter spreken.

Alleen als je zou weten wat beter is binnen het gamma dan zou je misschien een ander merk kiezen. Het vervelende is dat je daar pas meestal 2 a 3 camera's verder achterkomt.

Ik zelf vind het aanbod in het instap en net daarboven segement bij Nikon nogal krakkemikkig en vraag me af wat ze daar toch steeds weer verkeerd doen. En Canon doet dat op het gebied van de 60D en 7D tov de D7000 en D300s. Eerst hadden ze geen echte sport cam in een kleinere behuizing want de 40 en 50D zaten boven de D90 maar op veel dingen onder de D300. Kijk je bij de instappers dan vraag ik me af wat je toch moet met een D40 om vervolgens heel snel een D40x en dan een D3000 te lanceren om die te vervangen voor een eindelijk volwassen instapper de D3100.

Maar goed uiteindelijk zie je niet met welke camera en welke lens de foto is gemaakt als er afgedrukt is.

:)

Ik zelf heb een Canon gekregen en dan is het makkelijk, verder vind ik het heerlijk om als amateur zulke goede dingen van Canon te kunnen betrekken die me zeker enkele duizende euro's meer hadden kunnen kosten. Ik zelf kan echt geen probleem vinden in de bouw van de aanname dat die minder zou zijn van een Canon. Testen laten zien dat het niet slechter is, maar dat Nikon al zonder te pakken er robuster uitziet, en dat zet je al op een verkeerd been. Maar goed de instapklasse is voor velen na een jaar of 4 wel bereikt en dan zit je in een gebied waarin zowel de Nikons als Canon super zijn, en er alleen wat anders uitzien, maar zeker niet veel voor elkaar onderdoen.

Vergeet niet dat lab metingen wat anders is dan praktijk en dat de gebruiker bepaald wat er gebeurd.

Om terug te komen op het onderwerp is het misschein een foute keuze geweest als je Canon gekocht had zoals hier om er vervolgens achter te komen dat je CLS of te wel raportage flitsen prefereert en dat zowel body, flisters als lenzen dan 101% zijn bij Nikon. Andersom zullen er ook mensen zijn die Nikon gekocht hebben maar toch wel een Canon gehad willen hebben nu ze erachter komen dat ze veel sport fotograferen.

Ik zelf zit in de tak van sport waarbij sport, autoracen en vliegtuigen en kiekjes erg goed te doen zijn met prospec lenzen voor een betaalbare prijs en ik kan ook heel goed uit met Canon's flits gebeuren, maar ik moest dat toch leren. En Landschappen mogen dat met een EF 17-40L of 24-070L en een Canon volgens Nikon gebruikers niet goed gaan, ik heb er nog nooit wat van gemerkt.

Als ik echter betaald werk zou doen, dan denk ik zelfs dat het een slim idee zou zijn om beide te hebben. :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende