ik blijf het altijd vreemd vinden, dat mensen hun identiteit laten afhangen van het merk fototoestel dat men heeft..fabrikanten haken daar handig op in, met dwaze spreuken als : i am nikon, of with canon you can..
wat kan ik dan met canon wat ik met een nikon niet zou kunnen dan, en ben ik ineens een nikon als ik met een nikon fotografeer?
wat als ik met mijn leica op stap ga? ben ik dan ineens een oskar barnack-believer of een kloon van henri cartier bresson? natuurlijk niet..
ieder merk heeft goede en minder goede toestellen gemaakt, zelfde geldt voor de lenzen..en ook met een baggertoestel met dito lens kun je mooie platen maken, en met een peperdure combinatie kun je ook de grootste flutfoto's maken..
geen enkel toestel maakt foto's, geen enkel lensje ook, no matter welk merk erop staat..dat zwarte doosje met dat stukje glaswerk voorop geklikt is een middel om eea vast te kunnen leggen, de verschillen zijn kleiner dan allerlei tech-sites als dpreview etc je willen laten doen geloven..leuk voor de pixelpeepers, maar voor de rest, mwoah..
persoonlijk maakt het mij niets uit, staat ook op geen enkel plaatje met welk toestel het gemaakt is, of je moet de exif gaan bekijken..
ik heb geen enkele binding met een merk eigenlijk, ik hou geeneens van mijn fototoestellen, ik maak er pics mee, ik gooi er mee, ik smijt ermee, ik rag ze helemaal af, en gebruik ze onder omstandigheden waarvoor ze soms nooit gemaakt zijn, alles voor de plaat..
i am alexander zeg ik altijd maar..