Het is 18 mei 2025 01:14

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Auteur Geschikte lens zonder statief? Lens stilhouden.
 Geschikte lens zonder statief? Lens stilhouden.
BerichtGeplaatst: 01 jun 2014 12:18 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb wel een monopod, maar gebruik 'm bijna nooit.
Meeste foto's die ik maak zijn gemaakt met 400mm. en als ik loop vind ik zo'n monopod niet zo handig en de meeste dieren blijven ook niet wachten, dus vaak moet je snel reageren.
Als je er voor zorgt dat je sluitertijden snel genoeg zijn dan gaat dat vaak prima, dus op pad met voldoende licht en de ISO niet te laag houden.
Wat ik wel regelmatig gebruik is een rijstzak[pittenzak] als ik vanuit de auto fotografeer......eerst maak ik dan een paar foto's uit de hand en blijft een vogel zitten dan leg ik de camera op de rijstzak.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 08 sep 2014 17:09 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ron62 schreef:
Ik heb wel een monopod, maar gebruik 'm bijna nooit.
Meeste foto's die ik maak zijn gemaakt met 400mm. en als ik loop vind ik zo'n monopod niet zo handig en de meeste dieren blijven ook niet wachten, dus vaak moet je snel reageren.
Als je er voor zorgt dat je sluitertijden snel genoeg zijn dan gaat dat vaak prima, dus op pad met voldoende licht en de ISO niet te laag houden.
Wat ik wel regelmatig gebruik is een rijstzak[pittenzak] als ik vanuit de auto fotografeer......eerst maak ik dan een paar foto's uit de hand en blijft een vogel zitten dan leg ik de camera op de rijstzak.

Oh das ook wel slim ja :D

BerichtGeplaatst: 09 sep 2014 11:05 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Wat misschien ook wel een leuke tip is, is schieten met Burst opnames=sluiterknop ingedrukt houden en afhankelijk van je toestel en kwaliteit foto (Raw of Jpeg)binnen een sec. =/- 3 tot 9 opnames maken.
Meestal is de tweede of derde foto scherp ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3