Ik miste nog een advies van jullie. Als je naar een speciaalzaak gaat verwacht dan niet dat je binnen 10 minuten buiten staat

Vandaag dus naar de speciaalzaak geweest en wat een leuke ( zeer dure) speeltjes hebben ze daar, maar daar kwam ik niet voor. Ik kwam voor een leuk instappertje. Na wat info wat ik wou en kon en verwachtte kwam hij met een boel technische praat in Jip en Janneke taal. Als eerste kwamen dus de Nikon D3300 en D3400 en de Canon 1300 aan de beurt. Het grote nadeel volgens hem was het dichtklappen van de spiegel dit in tegenstelling tot de duurdere modellen waar de spiegel op het laatst motorisch wordt afgeremd wat beter is voor de camera. Op zich helemaal niets mis mee natuurlijk. Toen kwam de vraag of ik ook aan een systeem camera gedacht had. Dat had ik maar kon door mijn gebrekkige kennis geen keuze in maken. In dezelfde prijsklasse kwam hij met diverse camera's maar 1 kwam er volgens hem en zijn collega er het beste uit en dat is de Fujifilm X-A10. Om een lang verhaal niet nog langer te maken het is na uitleg over de verschillen, het vast houden van de camera's de Fujifilm geworden.
Sorry voor de spiegelreflex fanaten maar ik had bij deze systeem camera het beste gevoel, en daar gaat het uiteindelijk om.
Nu kan ik me dus volledig storten op het leren maken van ( mislukte

) foto's.