Het is 08 jun 2025 05:09

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur nieuwe camera
 nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:00 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ni3lsj4ns3n schreef:

edit: ik zie hier onderaan de pagina een tabelletje die zecht dat er toch wel degelijk verschil tussen de 1000d en de 40d zit.

Klopt natuurlijk. De 40D is veel luxer dan de 1000D. De 1000D is het instap-model dslr van Canon. Ik wilde voor canon of nikon gaan omdat ik kennissen heb die daarmee fotograferen en dit leek me het ideale model voor mij. Gewoon niet te duur, niet allemaal functies die je in het begin toch nooit gebruikt en toch een mooie camera. Maar als je het geld hebt voor een betere en zeker weet dat je er mee verder wilt, gewoon doen hoor

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:01 
Lid
Fotografie

Maissan schreef:
ni3lsj4ns3n schreef:
dat zal zeker waar zijn, maar als je die 1000d met de 40d vergelijkt heeft die 40d waarschijnlijk veel meer functies.

ja maar bedenk wel als je net begint je zo veel moet leren dat je met een 1000d ook heel veel kan.
Zou tog jammer zijn als je een camera koopt waar je dan de helft niet van gebruikt eigelijk.
en tegen de tijd dat je misschien zo ver bent dat je het allemaal nodig hebt is het al weer oud...
begrijp me niet vekeerd maar je blind staren op de beste camera's dat is een fout die ik soms ook wel eens maak.
niks mis trouwens met die 40d als je begint.

oke eerst iets over mij zelf zeggen. ik ben iemand die gelijk goed wil (kom ik weer met mijn "goed"(maar je snapt wel wat ik bedoel)).
en als die laatste link van mij kijkt (hier nog een keer) -helemaal onderaan- dan zie je wel dat er een groot verschil zit tussen deze 2 camera's. ik blijf er ook bij dat ik liever gelijk de 40d koop. :proost

edit: ik had het bericht van rodex nog niet gezien. maar ik denk dat je in plaats van dat je zegt "het geld hebben" beter kan zeggen "het geld er voor over hebben".

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:13 
Lid

ni3lsj4ns3n schreef:
Maissan schreef:
ni3lsj4ns3n schreef:
dat zal zeker waar zijn, maar als je die 1000d met de 40d vergelijkt heeft die 40d waarschijnlijk veel meer functies.

ja maar bedenk wel als je net begint je zo veel moet leren dat je met een 1000d ook heel veel kan.
Zou tog jammer zijn als je een camera koopt waar je dan de helft niet van gebruikt eigelijk.
en tegen de tijd dat je misschien zo ver bent dat je het allemaal nodig hebt is het al weer oud...
begrijp me niet vekeerd maar je blind staren op de beste camera's dat is een fout die ik soms ook wel eens maak.
niks mis trouwens met die 40d als je begint.

oke eerst iets over mij zelf zeggen. ik ben iemand die gelijk goed wil (kom ik weer met mijn "goed"(maar je snapt wel wat ik bedoel)).
en als die laatste link van mij kijkt (hier nog een keer) -helemaal onderaan- dan zie je wel dat er een groot verschil zit tussen deze 2 camera's. ik blijf er ook bij dat ik liever gelijk de 40d koop. :proost

edit: ik had het bericht van rodex nog niet gezien. maar ik denk dat je in plaats van dat je zegt "het geld hebben" beter kan zeggen "het geld er voor over hebben".

ben ik niet helemaal met je eens er zijn zeker wel mensen die het geld er gewoon niet voor hebben.
en dan is een 1000d heel leuk.
heb zelf een nikon d40 het instapmodel van nikon super camera geen dag spijt van gehad.
maar kan ook best begrijpen dat je gelijk om maar even in jouw termen te blijven ''goed'' wil hebben.
Dan moet je ook gewoon voor die 40d/50d of een nikon d90/d300 gaan en niet naar het goedkoperen segement kijken.
bedenk alleen wel dat je nog objectieven moet gaan kopen ( als je die nog niet hebt ) en dat is ook allemaal heel duur.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:19 
Lid
Fotografie

nee ik zij ook dat ik het geld er voor heb.
en over die lenzen had ik ook al nagedacht hoor(staat eerder in dit topic). in totaal kom ik hier op uit.

Laatst bijgewerkt door ni3lsj4ns3n op 27 jul 2009 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:21 
Lid

ni3lsj4ns3n schreef:

Ik ben een 15-jarige scholier. Ik koop de camera alleen. Ik heb wel zakgeld en spaargeld en wat bijverdiend geld, maar ik heb niet zoveel geld dat ik camera-apparatuur voor 2000 euro kan kopen.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:23 
Lid
Fotografie

nou dan moet je niet schrikken want ik ben nog net iets jonger als jij. maar ik krijg geen zakgeld, geen kleedgeld en ben een heel groot deel van mijn tijd met school bezig (mijn ouders zeggen dat daar wat tegenover staat). daarbij komt ook nog dat ik het niet alleen en voor mezelf koop maar samen met mijn vader. 2000 euro was trouwens ook de max. liever zit ik daar nog een stuk onder.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:30 
Lid
Fotografie

je kan overal goed panorama's mee maken! want je plakt de foto's aan elkaar. Ik schiet ook wel een pano met de lens... alleen doe ik dat liever met de 10-22 die ik van mijn vader leen!

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:33 
Lid

ni3lsj4ns3n schreef:
nou dan moet je niet schrikken want ik ben nog net iets jonger als jij. maar ik krijg geen zakgeld, geen kleedgeld en ben een heel groot deel van mijn tijd met school bezig (mijn ouders zeggen dat daar wat tegenover staat). daarbij komt ook nog dat ik het niet alleen en voor mezelf koop maar samen met mijn vader. 2000 euro was trouwens ook de max. liever zit ik daar nog een stuk onder.

Hoeveel wil je vader er aan besteden of hebben jullie samen dat budget van 2000 afgesproken ?

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:33 
Lid
Fotografie

ja die van die foto's plakken is inderdaad mogelijk maat met bewegende dingen heel moeilijk tot onmogelijk. ik snap dat het niet echt goed te zeggen is maar zal je met 28mm de 140/150 graden halen.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 22:56 
Lid
Fotografie

Ni3ls, stel jezelf eens deze vraag.

Geef ik liever meer geld uit voor een body, die je naar een aantal jaren tóch zult vervangen, en minder voor de objectieven?

Of toch liever minder geld voor een body en meer voor kwalitatief zeer goede objectieven, die in de praktijk heel wat langer mee zullen gaan dan je body.

Dus als je toekomstgericht wilt denken... ;)

De tamron 28-75 heeft een hoek van 75-32 graden.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 23:06 
Lid
Fotografie

Je hebt al heel veel advies gehad denk ik, ik heb nog wel een tip. Let goed op hoe (snel en gemakkelijk) je je camera instellingen kan veranderen. Het werkt uitermate prettig wanneer je voor een aantal veelgebruikte instellingen niet steeds het menu op de display hoeft te openen. :foto Ik heb op mijn camera o.a. een apart wieletje voor sluitertijd en een apart wieletje voor diafragma. Verder kan ik ook de flitsintensiteit en onder / overbelichten eenvoudig via de body regelen en zo nog een aantal veel gebruikte zaken.

Ik heb zelf een Konica Minolta 7D, maar die zijn denk ik niet meer aan te komen. Het is nu allemaal Sony geworden.

Verder zou ik investeren in lenzen en in mindere mate in een body. Voordeel van Sony is dat Carl Zeiss voor deze camera's een aantal erg mooie lenzen op de markt heeft. Tevens heeft Minolta nog mooie lenzen als je daar 2e hands nog aan kan komen. Canon en Nikon hebben denk ik wel een grotere keuze qua lenzen.

Succes met je keuze! :)

Maarten

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 00:03 
Lid
Fotografie

Storm schreef:
Ni3ls, stel jezelf eens deze vraag.

Geef ik liever meer geld uit voor een body, die je naar een aantal jaren tóch zult vervangen, en minder voor de objectieven?

Of toch liever minder geld voor een body en meer voor kwalitatief zeer goede objectieven, die in de praktijk heel wat langer mee zullen gaan dan je body.

Dus als je toekomstgericht wilt denken... ;)

De tamron 28-75 heeft een hoek van 75-32 graden.

Ik denk dat wat Niels voorsteld, een combi is waar de objectieven en de camera van goede kwaliteit zijn!

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 00:29 
Lid
Fotografie

@Nagtie: lees de vraag nu nog eens en geef er dan antwoord op. :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 08:45 
Lid
Fotografie

Ik hoef op jou vraag geen jouw vraag geen antwoord te geven, want heb mijn keuzes al gemaak.
Wanneer niels voor deze set gaat, hoeft die ook geen antwoord te geven, want dan kiest hij voor een oplossing waar hij allebei de antwoorden op geeft. Kwalitatief twee hele goede objectieven. Met een hele goede body, die wat ouder is en dus betaalbaar.
Als die het geld niet had, dan was een 1000d een prima alternatief. Maar schijnbaar is deze jongen in de gelukkige positie dat die geld heeft voor een wat meer geavanceerde camera. Als ik dat had dan bleef ik ook niet aan mijn 350d hangen.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 08:49 
Lid
Fotografie

Citaat:
Als die het geld niet had, dan was een 1000d een prima alternatief. Maar schijnbaar is deze jongen in de gelukkige positie dat die geld heeft voor een wat meer geavanceerde camera. Als ik dat had dan bleef ik ook niet aan mijn 350d hangen.

nou het is dus ook zo dat het geld van 2 mensen komt; mijn vader en ikzelf.

edit: daarbij komt ook nog dat ik het prettig vind om achter dingen te komen die ik nog niet wist. daarom zijn uitgebreide menu's en veel opties wel iets voor mij. ook ben ik toch wel iemand die een tijd doorgaat (als ik het eenmaal heb dan) met oudere producten; ook al zijn ze een beetje veroudert.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 09:37 
Lid
Fotografie

Dat geeft ook niks. Als je nu een camera hebt die mooie beelden . dan doet die het over 10 jaar nog. We zijn op een punt aangekomen dat er uit iedere camera mooie platen komen!
Let er wel op dat een camera slijtgevoelig is, daarom zegt men 4 jaar. Canon geeft bij de 40D geloof ik aan dat de sluiter 60.000 keer mee gaat. Dat komt neer, op 5 jaar intensief hobby matig fotograferen, denk ik.. is natuurlijk afhankelijk van hoe vaak die wordt gebruikt. Er zijn legio verhalen van sluiters die er 100.000 of 150.000 doen. dus maak je er niet te druk om!

Nu is het wel zo dat een lens wel 30 jaar mee kan gaan, als je hem goed behandeld, en zo nu en dan eens laat servicen.

Laatst bijgewerkt door Niels op 28 jul 2009 14:25, in totaal 1 keer bewerkt.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 09:50 
Lid
Fotografie

maar ik neem aan dat als je je camera goed behandelt dat die dan langer mee gaat en dan idd richting die 100.000 verhalen gaat.
en 30 jaar met een lens is goed. daarom wou ik ook die goede lens omdat ik al begrepen had dat lenzen langer mee gaan.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 09:57 
Lid
Fotografie

Euhm nee het werkt niet zo heel erg goed behandelen gaat die langer mee. Een auto band kun je goed behandelen, maar als je er mee rijdt verslijt die.
Zo werkt het met je sluiter ook, en nadeel is dat wanneer je na 5 jaar, een nieuwe sluiter in je camera wilt, dan is dat vaak niet meer echt de waarde.

Laatst bijgewerkt door Niels op 28 jul 2009 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 10:05 
Lid
Fotografie

maar hoe komen die mensen dan aan 100.000/150.000 (clicks???).

nieuwe camera
BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 10:29 
Lid
Fotografie

geluk!
de ene band gaat 20.000 km mee de andere 25.000

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende