Bedankt voor je links Henry

. Het lijkt niet zo'n prioriteit te zijn voor de meesten om de werkelijke prestaties van de kaartjes te weten? Ik kan er iig bar weinig over vinden. Die eerste link ga ik nog even een beetje bestuderen: ondanks dat het niet meer up to date is zullen veel van die kaartjes vast nog wel courant zijn.
Verder heb ik vandaag toch maar direct een kaartje erbij gekocht: ik wilde die eigenlijk online bestellen, wat voordeliger is, maar ik kon het toch niet laten. Nou kon ik tenminste lekker van start vanmiddag en dat was me die paar euro extra uiteindelijk toch wel waard

. Bovendien heb ik door mijn uitgebreide vooronderzoek naar prijzen een leuke korting weten te bedingen op de kit en vooral de plastic fantastic

.
Vanmiddag dus al wat proefgedraaid, maar het gaat ook met een DSLR niet vanzelf hè

. Pfff, nog een hoop uit te vogelen ondanks dat ik al een hoop tutorials bekeken had. Maar dat is natuurlijk ook hartstikke leuk, spannend om dit toestel te leren kennen! Ik merk wel dat ik nu direct al een stuk kritischer naar mijn foto's kijk (achtergronden, schaduwen etc), heel apart.
Wat ik trouwens mis, tov mijn eos 50E, is de ooggestuurde AF. Ik wist wel dat het er hier niet op zat hoor (noch op de 60/70D), maar dat was toch altijd wel heel lekker op die 50E. Gewoon simpelweg kijken naar het gewenste AF punt en hoppa, die pakt ie (ipv sturen met een knopje/wieltje). Zit dat überhaupt nog wel op bepaalde (duurdere?) toestellen of is dat er helemaal uit (gewoon nieuwsgierigheid hoor, ga er geen ander toestel voor kopen

).
Maandag nog even gauw een beschermlaagje halen voor het scherm, want ondanks dat dat op mijn lijstje stond ben ik dat vergeten te kopen.