Men zegt cr3-RAW formaat, al heb ik geen flauw idee wat dat inhoud:
https://tweakers.net/nieuws/143643/cano ... nctie.htmlMaarten hier op het forum heeft een Sony RX10 III als ik het goed heb.
RX10 IV heb ik ook mooie resultaten van gezien, de Canon ken ik niet, maar volgens mij heeft die een kleinere sensor dan de 1 inch sensor van Sony.
Ik heb zelf de RX100 V en die heeft dezelfde 1 inch sensor als de RX10 IV en ik moet zeggen dat de kwaliteit me niet tegen valt.
Wat wel jammer is is dat je meer scherpte diepte hebt dan bij de grotere sensoren, je kunt dus minder daarmee spelen, omdat alles eerder scherp is.....bij de Canon zal dat waarschijnlijk nog meer spelen, omdat die een nog kleinere sensor heeft.
Omdat jij van full frame komt is het verschil met die scherpte diepte voor jou nog groter dan voor mij.
Ik weet dat er bij sommige fotografie winkels dagen worden georganiseerd waarbij je met een groep met allemaal een RX10 IV de stad in gaat om foto's te maken.
Ook krijg je tijdens die dagen kortingen van 10% buiten de cashback acties van Sony om.....is toch weer €200,- minder op €2000,-.
Ik weet alleen niet bij welke winkels het nog gaat komen.
Ook sommige laatste modellen van de A7-serie kun je dan uitproberen.
Een fotomaatje van me regelt die dagen met besprekingen, uitleg en daarna de tocht om de camera's in de praktijk te testen.