Het is 16 apr 2024 07:39

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Auteur Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
 Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
BerichtGeplaatst: 26 aug 2019 22:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5994
Woonplaats: IJmond.
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik heb ook even goed naar de foto's gekeken ,maar volgens mij zit er toch wel een paar min tijd verschil tussen de opnamen en ze zijn ook in een verschillende hoek genomen maar de twee of drie min tijdsverschil kan je terug vinden in de wolkenlucht want daar zit wel verschil in dus ook een ander resultaat.
En in twee min verschil kan het licht wel degelijk verschillen dus ook de foto's.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
BerichtGeplaatst: 27 aug 2019 13:14 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 215
Woonplaats: Hoeksche waard
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als je puur automatisch fotografeer en instellingen niet je ding zijn, had je zo camera niet moeten doen.

Vroeger was het zo, en ik zie dat in je foto terug, dat de merken Nikon,Fuji, Olympus de wat "hardere kleuren waren. Meer geschikt voor architectuur en landschap. De Canon, Pentax, Kodak, en later ook de Sony warmere kleuren was. Sony stond op videocamera bekend om (vs JVC). Daar tussen had je nog Minolta (nu sony), Ricoh en Konica (bestaat niet meer).

Ik denk als dat nog kan terug te gaan naar je winkel, uitleggen, en misschien een keertje eentje huren. Ik heb pas de Canon FF gehuurd voor een dag, en daar zag ik ook al in vergelijking met mijn Nikon. Ik stel wel alles in, en ben gek op bewerken. Als je dat niet wenst, moet je voor jezelf makkelijker maken. Systeem camera M100 schijnt wel een goeie te zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
BerichtGeplaatst: 27 aug 2019 13:35 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 6
Bedankt allemaal voor jullie expertise! Ik weet nog steeds niet goed wat ik moet doen eigenlijk.

Als ik naar mijn foto's van de afgelopen tijd kijk valt me op dat ik vaak overzichtfoto's maak en moeite heb met een onderwerp kiezen. Resultaat is dat niets ècht scherp is wat ik dan weer vervelend vind achteraf. Ik moet dat leren maar hoopte in de Olympus een camera te hebben gevonden die op alle vlakken zodanig beter is dat het geheel gewoon een veel betere beeldkwaliteit zou opleveren, meer scherpte, meer contrast etc.

Mijn moeder schiet al jaren met een Nikon D7200, meestal op de auto stand en die foto's zijn ontzettend scherp. Aangezien de technologie constant verbetert had ik gewoon meer verwacht van een snel plaatje op auto stand met een systeemcamera uit 2019 tov een gemiddelde compact camera van 6 jaar oud.

Bewerken vind ik ontzettend leuk en doe ik met alle vakantiefoto's. Het is juist daardoor dat ik behoefte kreeg aan een betere camera.

De meeste foto's maak ik op motorvakantie's. Tijdens koffiestops en lunchpauze's. Er is dan geen tijd om eerst alle instellingen goed te zetten voor iedere foto en de onderwerpen verschillen in korte tijd van portretten naar landschappen en architectuur tot macro van een mysterieus Alpen beestje.

De Olympus is veeeeel te geavanceerd voor mij, dat weet ik, zelfs na de cursus fotografie die ik ga volgen denk ik zeker de helft van de functies niet te gaan benutten. Dat alleen al zou een reden kunnen zijn om hem terug te brengen, maar wat zou dan een interessante camera kunnen zijn?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
BerichtGeplaatst: 27 aug 2019 13:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
maar wat zou dan een interessante camera kunnen zijn?

Een iPhone X !!! of een Huawei 30 pro !!! Twee perfecte voor jou doelstellingen ! :D

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
BerichtGeplaatst: 27 aug 2019 14:17 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40623
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Of een Sony RX100 M4 t/m M7, ligt maar net aan het budget, dat is een compactcamera met een wat grotere 1 inch sensor en daardoor ook wat betere kwaliteit ten opzichte van een 'normale' compactcamera.
En als ik jou zo hoor dan zou ik gaan voor een M6 of M7, die hebben een zoombereik van (omgerekent) 24-200mm, dus zowel geschikt voor portretten en/of dieren, maar ook voor landschappen en andere dingen waarbij je juist wat meer op de foto wilt hebben.
De M4 en M5 hebben veel minder zoom(24-70mm), maar zijn wel weer lichtgevoeliger, ik gebruik mijn M5 ook bij concertfotografie in redelijk donkere omstandigheden en dat gaat tot nu toe best prima. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
BerichtGeplaatst: 27 aug 2019 15:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ac18076 schreef:
...Hopelijk weten jullie meer want denk er sterk over de Olympus terug te brengen...

Henry schreef:
ac18076 schreef:
...Nou daar zeg je wat. Als ik naar de drie punten kijk die je noemt dan vind ik de tweede foto mooier, maar die is dus met de Canon genomen :S

Geen idee of dat goed nieuws is. :)

??? :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
BerichtGeplaatst: 28 aug 2019 08:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5994
Woonplaats: IJmond.
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik denk dat iedere camera voor jou geschikt is zolang hij maar op de automaat staat, maar daar heb je dan geen dure camera voor nodig maar wel een met een goede auto stand en dan is de camera van je moeder een uitstekende camera want Nikon heeft het allerbeste AF systeem van alle camera's.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera
BerichtGeplaatst: 28 aug 2019 10:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49068
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
https://www.photographyblog.com/reviews/olympus_om_d_e_m5_mark_ii_review/sample_images

Toch wel nette beelden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed