Het is 25 apr 2024 03:31



Auteur Nieuwe body (Sony)
 Nieuwe body (Sony)
BerichtGeplaatst: 18 feb 2020 09:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14099
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Judith, mijn schoondochter doet al jaren baby en Family shoots met de A7R ll en die voldoet heel goed. Dus ik denk dat je met een lll of lV heel goede resultaten gaat krijgen. De ll is ook nog te koop voor een stuk minder waarschijnlijk en voor een 2e toestel niet verkeerd. Succes en een vr.gr. Herman.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nieuwe body (Sony)
BerichtGeplaatst: 18 feb 2020 11:19 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40712
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb de A7III, dus zonder R. ;)
Het grootste verschil is het aanta pixels, de A7III heeft 24MP, de A7RIII heeft 42MP en de A7IV heeft 61MP.
Zoveel pixels heeft z'n voordelen, maar ook zeker z'n nadelen, denk daarbij aan veel meer opslag nodig, veel zwaardere bestanden met bewerken en niet elke lens kan goed omgaan met zoveel pixels.
Voordelen zijn natuurlijk de veel grotere foto's, waarbij dus echt hele grote afdrukken geen probleem zijn, voor mij zou het grote voordeel zijn dat als je 'm 3/4 cropt, je nog 15MP over houdt, dat is reuze makkelijk met kleine vogeltjes. :D
Ik zal misschien nog wel wat nadelen en/of voordelen vergeten, maar voor zover ik weet is dit wat de pixels wel het belangrijkste.

Dan nog wat andere verschillen....de A7III is iets jonger dan de A7RIII en is ook iets sneller wat autofocus betreft en heeft een iets uitgebreider autofocus-systeem dat bijna helemaal overgenomen is van de A9, de nog snellere 24MP camera....op dit moment is de A9II het topmodel van Sony, met ook daarbij het bijbehorende prijskaartje van €5400,- adviesprijs.
Ik weet het niet precies, maar dacht dat het autofocus-systeem van de A7RIV ook weer een heel stuk sneller is dan van de A7RIII en dat het zo'n beetje overeen komt met de A7III wat dat betreft.
Meer pixels betekent vaak ook meer ruis, maar wat ik gehoord heb doet de A7IV niet onder voor de A7III, terwijl ie 2,5 keer meer pixels heeft op een sensor van dezelfde grootte.

Het prijsverschil is nog wel een dingetje natuurlijk....de A7RIV kost bijna €4000,-, terwijl als je een beetje zoekt de A7RIII soms al rond de €2500,- en de A7III zelfs al onder de €2000,- te koop staan.

Je hebt nu een A99 dacht ik en die heeft volgens mij ook 24MP, de nieuwere A99II heeft 42MP.
Ik weet niet of je nu tegen beperkingen aanloopt wat betreft de 24MP van de A99?

Eigenlijk zou je voor een R moeten gaan denk ik, jij bent meer van de landschappen en zo en hebt dus niet zo heel veel aan een snel en uitgebreid autofocus-systeem, het zijn meest toch niet bewegende onderwerpen.
Houdt er wel rekening mee dat je oude lenzen(A-mount) niet 1 op 1 passen op E-mount body's, maar met een adapter is dat wel te doen.
Ik zou zelf geen adapter willen, omdat ook daarmee de autofocus minder snel is en zo, maar ik denk dat het voor jou voorlopig wel voldoet, omdat je zoals gezegd, toch meest stilstaande onderwerpen hebt. :)

Ik ben heel erg tevreden met m'n A7III in combinatie met de E-mount lenzen die ik erbij heb gekocht, super snel en ragscherp.

Mocht je nog wat willen weten, vraag gerust.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe body (Sony)
BerichtGeplaatst: 18 feb 2020 12:19 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40712
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Judith, de A-mount gaat er inderdaad denk helemaal uit en dat is ook één van de belangrijkste redenen dat ik ben overgestapt.
Ik zou echt geen A-mount camera meer kopen nu, dan moet je alsnog over een aantal jaren overstappen en kost het nog meer geld.
Volgens mij is de laatste camera met A-mount die ze uitgebracht hebben de A77II, of de A99II en dat is toch ook alweer een heel poosje geleden....de A77II al meer dan 5 jaar geleden en normaal gesproken kwam er altijd een nieuw model binnen 4 jaar.

Wat je dan nog veel beter kunt doen is zoiets kopen: https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr

Die Tamron lens schijnt echt super te zijn, ragscherp en snel en doet bijna niet onder voor de Sony 24-70 F/2.8 GM en die lens kost alleen al rond de €2500,-.
Je hebt dan ook gewoon nieuwe spullen en je kunt direct aan de slag zonder adapter en dan later eventueel nog wat andere lenzen aanschaffen.
Ik heb ook al wat 2e hands A7RIII's gezien, ook bij gerenomeerde winkels met garantie, voor rond de €2200,- en soms zelfs nog wat goedkoper.
Ik heb bij m'n A7III nu ook 2 Samyang lensjes, de 35mm F/2.8 en de 14mm AF F/2.8, lekker licht, goeie prijs en goeie kwaliteit en die passen dus op alle Sony E-mount camera's en zijn ook geschikt voor full frame. :)
Waar je dus wel op moet letten bij het aanschaffen van een lens is dat ie geschikt is voor full frame E-mount camera's, FE heet dat officieel.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe body (Sony)
BerichtGeplaatst: 18 feb 2020 13:07 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20776
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dan kom vanzelf bij de canon 1dx II terecht :) :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe body (Sony)
BerichtGeplaatst: 18 feb 2020 13:58 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20776
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:uitlach :uitlach


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe body (Sony)
BerichtGeplaatst: 10 maart 2020 20:47 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20776
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Judith schreef:
@hans :uitlach :uitlach


Je mag hem wel een keer proberen :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed