Het is 18 apr 2024 04:35

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Auteur Indoor sportfotografie (Nikon)
 Indoor sportfotografie (Nikon)
BerichtGeplaatst: 08 nov 2020 21:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mijn advies is om de Nikon D5 een dagje te huren, dit geeft je een beter beeld van de camera en zijn prestaties. Ik heb geen ervaring met een D5, maar ik verwacht dat deze velen malen beter zal presteren dan de D500 die op middelmatige ISO-waardes al behoorlijk wat ruis geeft.
Als het budget het toelaat zou ik kijken voor een D5, en de D4 laten liggen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Indoor sportfotografie (Nikon)
BerichtGeplaatst: 08 nov 2020 23:23 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42035
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Anniek schreef:
Jij had sowieso de stap gezet naar de D5? Of vul ik het nu verkeerd in?


Dat heb je goed maar is ook een dingetje wat ik al jaren roep. Het is zo duur.
Wat ik zie in reviews en ik kijk veel op youtube is de D5 nog steeds KING in lowlight en snelheid in focus.
Voorlopig geen systeem voor mij, laat Nikon eerst maar eens de kinderziektes eruit halen. Wat dat betreft loopt Sony een jaar of 6 voor op Nikon en Canon.

Anniek schreef:
Wat zijn voor jou de grootste verschillen in de camera's die je noemt? En waarom niet de stap naar de D5 of D6? Of systeem....?

Zoals ik al zei is de D5 zo duur. Als ik de reviews moet geloven is de D6 het geld niet waard om je D5 in te ruilen, als je die al zou hebben natuurlijk.

Ooit was ik in het bezit van een D3. Later had ik een D750 en een D500 (nog steeds trouwens :( ) en nu de D850 en soms zou ik wensen dat ik de D3 nog had. Wat een fijne camera was dat. Ik vermaak me nu ook hoor en de D750 en D500 zijn zeker geen slechte camera's. Sterker nog ik denk dat als veel sport en actie fotografeert de D500 een hele goede camera is. Een zeer professionele camera met het focussysteem van de D5. Echt retesnel die camera. Maar qua ruis vond ik hem wat tegenvallen maar het is dan ook mijn eerste en enig cropcamera en heb altijd fullframe gefotografeerd. Als je altijd cropcamera's hebt gehad zal je de D500 echt een beest van een camera vinden, zeker qua snelheid.

De D750 en D850 zijn beide fullframe maar kunnen qua ruis niet tippen aan de D3.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed