Het is 27 apr 2024 07:52

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Auteur EOS R6
 EOS R6
BerichtGeplaatst: 17 mei 2021 05:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Zou deze camera het ook goed doen met adapter en de Sigma 150-600 mm lens ?


Andere voor en/of nadelen van deze camera die je wilt delen zijn altijd welkom.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 EOS R6
BerichtGeplaatst: 17 mei 2021 23:52 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik heb gelezen dat dit goed werkt.

Als het alleen om foto's gaat en niet om video heeft deze camera maar 2 "nadelen": De prijs is misschien wat hoog, en hij heeft niet meer dan 20Mp. Als de prijs geen punt is en 20Mp is genoeg, dan is de camera eigenlijk perfect. O ja, als je van een spiegelreflex komt dan valt hooguit de batterijduur wat tegen. Maar dat is inherent aan spiegelloze camera's. Daar staan wel veel voordelen tegenover. Bijvoorbeeld oogherkenning, en dat werkt ook bij vogels.

Ik heb nu zelf de R5, en dat is eindelijk de camera die alles doet wat ik wil, vooral wat betreft de AF. Als er een kleuter op me af rent en ik doe een burst dan zijn alle foto's scherp bij 105mm&f/2.0 (ook een sigma lens). Dat is beter dan ik had durven hopen.
De R6 is - voor foto's - nagenoeg dezelfde camera, grootste verschil is eigenlijk dat je 20Mp hebt in plaats van 45Mp. Maar 20Mp is natuurlijk ook zat, zeker als je het meest met zoomlenzen in de weer bent. Ik kan het eigenlijk alleen maar aanraden. Bestel vooral een R6, daar wordt je blij van. En neem - als je geen drop in filter adapter nodig hebt - een control ring adapter. Dan heb je 3 wieltjes en de control ring. Zalig.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 EOS R6
BerichtGeplaatst: 18 mei 2021 00:10 
Moderator