Het is 28 apr 2024 00:56

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Auteur R6 blijft voor problemen zorgen.
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 02 feb 2022 18:44 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gerda-F schreef:
Fotosmurf en DE2_186
Misschien inderdaad niet verstandig maar ik heb er zoooooooo genoeg van.

Ja, dat kan ik me levendig voorstellen. Je wilt er gewoon van op aan kunnen dat zo'n ding het doet, en als je dat vertrouwen kwijt bent dan heb je meer stress dan lol. Niet fijn want je bent toch bang dat je precies op een beslissend moment in de steek gelaten wordt.

Ik snap ook dat je er tegenaan hikt om weer aan een oplossing te gaan werken. Ook dat is ontzettend vervelend. Beetje uitstellen is ook heel begrijpelijk. Probeer op z'n minst wat dingen vast te leggen van omstandigheden die van invloed zouden kunnen zijn. Een hele simpele is met welke lens het gebeurt. Een andere is de SD-kaart. Pak ook een andere SD-kaart nadat het gebeurt is. Dat soort dingen kunnen helpen als je eenmaal de moed bij elkaar hebt geraapt om het probleem toch maar weer op te gaan lossen.
Waren de afgelopen twee keren met dezelfde SD-kaart dan kan het ook de SD-kaart zijn, en niet de camera. Ook dat is een reden om er eens een andere in te stoppen. Net als dat ik bij een lekke band altijd eerst een ander ventiel probeer. Dat is het meestal niet, maar áls je geluk hebt dan is het wel héél fijn als je dat op tijd door hebt. ;-)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 02 feb 2022 18:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49119
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het probleem is dat al bijna alles wat je kunt bedenken al getest is door anderen.

Zou eerder proberen bewijs te verzamelen.
Maak als het kan een filmpje met je smartphone.
Als er iemand in de buurt is vraag die om mee te kijken wat je moet doen om het toestel weer aan de praat te krijgen.

@Nikky: het is Canon zelf die EMS noemt als storingsbron.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 02 feb 2022 19:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 680
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
welk merk beste is en wel of geen mirrorless is hier niet ten sprake los daar van ieder merk/systeem heeft zo zijn sterke en zwakte punten wil je er over discuseren zou je kunnen vragen/kijken om daar een los topic over te openen


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 03 feb 2022 07:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Bedankt voor al jullie advies en bemoedigende woorden :chapeau

De camera is al 2 keer binnenste buiten gekeerd voor het vinden van het vorige probleem.
Dus ik ga afwachten met een paar kleine aanpassingen of het probleem zich nog voor doet.
Kijken welke batterij /kaart enz. erin zit.
Feit is zonder twijfel dat het probleem zich enkel oplost als ik de batterij er even uit haal en terug plaats.
Dus ik denk eigelijk dat het probleem daar ergens moeten zitten........

Als het blijft ga ik inderdaad terug contact opzoeken met de verkoper en dan zien we wel weer verder.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 03 feb 2022 08:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49119
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gerda het stroomloos maken van een apparaat als oplossing van een probleem komt wel vaker voor.
Dat wil niet zeggen dat het aan de stroombron zelf ligt. In dit geval de batterij.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 03 feb 2022 08:23 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42124
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Met Frans eens, is eigenlijk een kleine reset.

Zou niet te lang wachten en waarom wachten. Je hebt er genoeg voor betaald en ze moeten gewoon,zeker voor zoveel geld, een goed product leveren.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 03 feb 2022 08:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ach oké Frans.
Je ziet dat ik er geen bal verstand van heb :D

Ik weet het Fotosmurf maar de energie en de drive ontbreekt me voor de moment.
Even een paar weken mijn batterijen opladen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 03 feb 2022 10:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gerda-F schreef:
Het is dat ik een hele serie van Canon heb anders zou mijn keuze nu zeker naar een ander merk gaan.

Ik snap je gevoel, maar... ook andere merken hebben natuurlijk issues met bepaalde modellen. Ik zou m'n arsenaal nog maar niet te snel te koop zetten ;)
Gerda-F schreef:
Gelukkig wordt de camera pas eind mei 1 jaar oud.
Dus heb ik nog behoorlijk wat garantie tijd.
Op alles in ieder geval 2 jaar.
Maar ik dacht zelfs dat het 5 jaar is .... moet ik nog even terug nakijken.

Dat geeft me nog even wat ademruimte.

Als er buiten de garantieperiode een gebrek optreedt waarvan je binnen de garantieperiode al melding hebt gedaan, valt dat ook nog onder garantie. Dat geeft wellicht wat lucht, mocht het nodig zijn. Zorg dus wel dat je klachten en meldingen schriftelijk vastliggen.
DE2_186 schreef:
Je krijgt niet de nieuwwaarde gedurende die hele 5 jaar, dat loopt af. Dat zal wellicht niet voor die 2 jaar gelden. Het komt er altijd wel op aan een probleem tijdig te melden.

Als het product niet goed (non-conform) is, heb je recht op de nieuwwaarde zónder afbouw wegens de gebruikte tijd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 03 feb 2022 10:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
:up Dank je wel voor deze extra info MarcoEOS.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 03 feb 2022 20:33 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
MarcoEOS schreef:

DE2_186 schreef:
Je krijgt niet de nieuwwaarde gedurende die hele 5 jaar, dat loopt af. Dat zal wellicht niet voor die 2 jaar gelden. Het komt er altijd wel op aan een probleem tijdig te melden.

Als het product niet goed (non-conform) is, heb je recht op de nieuwwaarde zónder afbouw wegens de gebruikte tijd.

Jij leest - best logisch valt me nu op - een verband tussen mijn laatste zin en het voorgaande. Dat verband heb ik niet zo bedoeld.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 17 feb 2022 18:48 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hee Gerda,

Er is nieuwe firmware uit voor de R5 en R6, versie 1.5.1 Dat zou een oplossing van je probleem kunnen zijn.

https://www.canon.nl/support/consumer_p ... e=firmware

Hier kan je zien wat elke firmware versie verbetert ten opzichte van de vorige.


Firmwareversie 1.5.1 bevat de volgende oplossing:
1. Oplossing voor een probleem waarbij in zeldzame gevallen de camera niet meer werkt wanneer u opnamen maakt in de Servo AF-instelling terwijl u op de knop <AF-ON> drukt.

*Kennisgeving
Canon waardeert feedback van gebruikers over onze producten en diensten altijd. Na de release van firmwareversie 1.5.0 zijn we bezig met het ontwikkelen van een update om AF-bewerkingen verder te optimaliseren. We zijn van plan de gegevens van de herziene firmware eind maart te publiceren en zullen een aankondiging doen op de website.

Firmwareversie 1.5.1 is bedoeld voor camera's met firmwareversie 1.5.0 of lager. Als de camera al over firmwareversie 1.5.1 beschikt, hoeft u de firmware niet bij te werken.

Voorbereidingen voor een firmware-update:
Wanneer het gedownloade gecomprimeerde bestand (.zip) is uitgepakt, wordt een firmwaremap gemaakt.

*Het gedownloade bestand uitpakken:
Klik met de rechtermuisknop op het zip-bestand en selecteer [Extract All/Alles uitpakken].

De map die u hebt gedownload, bevat de firmware (bestandsnaam: EOSR6151.FIR, bestandsgrootte: 48.443.408 bytes) plus instructies voor het bijwerken van de firmware (een PDF-bestand in vijf talen: Japans, Engels, Frans, Spaans en Vereenvoudigd Chinees). Bekijk de procedure en de instructies voordat u de firmware bijwerkt.

(Hieronder volgt de geschiedenis van eerdere firmware-updates.)
Wijzigingen in versie 1.5.0:
1. Verbetert de prestaties van de hoofddetectie om helmen of brillen te detecteren bij wintersportopnamen.
2. Voegt de selectie [Vehicles/Voertuigen] toe aan de selectie [Subject to detect/Onderwerp detecteren] op het tabblad [AF] ter ondersteuning van de detectie van auto's en motors in motorsport. Voegt [Spot detection/Vlekdetectie] toe wanneer [Vehicles/Voertuigen] is geselecteerd als de helm van de bestuurder*.
*Detectie is misschien niet mogelijk voor gewone personenauto's of fietsen of voor motorrijders die stunts uitvoeren waarbij vuil en stof omhoog komt.
3. Verbetert de detectieprestaties voor oogdetectie wanneer:
- er schaduwen op het gezicht zijn.
- er haar voor de ogen hangt.
4. Voegt ondersteuning toe voor torsodetectie van een persoon. Als de ogen, het gezicht of het hoofd verborgen zijn of niet kunnen worden gedetecteerd, wordt de romp van een persoon continu gedetecteerd en gevolgd.
5. Voegt de mogelijkheid toe om handmatige witbalansgegevens (MWB) te importeren uit het Quick Control-scherm wanneer je foto's maakt.
6. Schakelt de bediening van de middelste knop van de multicontroller uit om te voorkomen dat afbeeldingen per ongeluk worden overgedragen tijdens FTP-overdracht.
7. Voegt de mogelijkheid toe om bij gebruik van EOS Utility, voor externe opnamen met twee kaarten, de opnamemethode in te stellen en te selecteren op welke kaart je wilt opnemen.
8. Voegt [Suppress lower frame rate/Lagere framerate onderdrukken] toe aan [Smooth/Vloeiend] in [Disp. performance/ Schermprestaties], zodat het opnamescherm kan worden weergegeven met lagere framerates, zelfs op donkere locaties.
9. Wijzigt de standaardwaarde van [FTP server/FTP-server] → [Passive Mode/Passieve modus] in [Enable/Inschakelen].
10. Verbetert de stabiliteit tijdens FTP-overdracht.
11. Optimaliseert de bediening van In-Body Image Stabilization (IBIS) bij gebruik van specifieke EF-lenzen zonder beeldstabilisatiefunctie.
12. Oplossing voor een probleem waarbij ruis optreedt langs de randen van heldere onderwerpen wanneer Canon Log wordt gebruikt voor filmopnamen.

Wijzigingen in versie 1.4.0:
1. Voegt [Canon Log 3] toe aan [Canon Log settings/Canon Log-instellingen].
2. Gelijktijdige video-opname op kaart 1 en kaart 2 is toegevoegd.
3. Verbetert de stabiliteit bij het gebruik van RF 400mm F2.8 L IS USM en RF 600mm F4 L IS USM.
4. Oplossing voor een probleem waarbij tijdens een HDMI-verbinding een zebrapatroon
wordt weergegeven via de HDMI-uitgang als het scherm van de camera wordt uitgeschakeld.
5. Oplossing voor een probleem waarbij mogelijk niet direct na het starten van de opname voldoende effecten voor beeldstabilisatie worden bereikt.

Wijzigingen in versie 1.3.1:
1. Voegt [IPB (Light)/IPB (licht)] toe aan 4K om opnamen met een lagere bitsnelheid mogelijk te maken.
2. Voegt [Electronic full-time MF/Elektronische, constante MF] toe in het menu op het tabblad AF. Wanneer er een lens is bevestigd, is handmatige scherpstelling altijd mogelijk met zowel One-shot AF als Servo AF.
3. De overdrachtstijd (geschatte waarde) wordt nu weergegeven op het camerascherm tijdens de FTP-overdracht.
4. Oplossing voor een probleem waarbij de camera in zeldzame gevallen niet normaal kan functioneren wanneer de transportmodus is ingesteld op "High-speed continuous shooting (Continu opnemen op hoge snelheid)" om continu foto's te maken.
5. Oplossing voor een probleem waarbij de afbeelding die in de zoeker wordt weergegeven, beschadigd kan raken.
6. Oplossing voor een probleem waarbij de stroom tijdelijk wordt onderbroken wanneer de camera gedurende langere tijd via USB wordt opgeladen.
7. Oplossing voor een probleem waarbij de camera niet meer normaal werkt wanneer de instelling voor het bijsnijden van video's is ingesteld op [Enable/Inschakelen] voor het maken van video-opnamen in firmwareversie 1.3.0.

Wijzigingen in versie 1.2.0:
1. Verbetert de zichtbaarheid van het onderwerp in het kader bij het fotograferen van bewegende objecten wanneer u de modi voor continu-opnamen met hoge of lage snelheid gebruikt in de transportmodus met [High Speed Display: OFF/Weergave op hoge snelheid: UIT].*
*Tijdens continu-opnamen worden zwarte kaders tussen de frames in de zoeker en Live View toegevoegd. Dit verbetert de zichtbaarheid van bewegende onderwerpen in Live View en in de zoeker.
2. Voegt de instelling [Auto] toe aan het menu [Viewfinder brightness/Zoekerhelderheid], die het scherm helderder en donkerder maakt afhankelijk van het omgevingslicht.
3. Schakelt de 2e gordijnsynchronisatie in tijdens het maken van opnamen met radiografisch wireless flitsen wanneer de Speedlite EL-1-flitser op de camera is bevestigd.
4. Biedt de mogelijkheid om handmatige flitsbelichting (met uitzondering van snelle synchronisatie en opnamen met optische overdracht voor wireless flitsen) te selecteren en stelt deze in op 1/8192 in het menuscherm van de camera wanneer de Speedlite EL-1-flitser op de camera is bevestigd.
5. Verbeterde compatibiliteit van HEIF-opnamen die met de camera zijn opgenomen met de MIAF-standaard (Multi-Image Application Format).
6. Voegt ondersteuning toe voor AF en loslaten tijdens in-/uitzoomen voor bepaalde RF- en EF-lenzen.

Wijzigingen in versie 1.1.1:
1. Er wordt een bericht weergegeven wanneer de instellingen [HDMI display: Camera+External monitor/HDMI-scherm: camera+externe monitor] en [Overheat control: on/Controle op oververhitting: aan] beide zijn ingeschakeld.
2. Wanneer de RF100-500mm F4.5-7.1 L IS USM is bevestigd, wordt een beeldstabilisatie-effect van ongeveer zes stops bereikt door samenwerking met het mechanisme voor beeldstabilisatie in de lens.
*Brandpuntsafstand 500 mm, gebaseerd op CIPA-normen (Camera & Imaging Products Association).
3. Oplossing voor een probleem waarbij de IS-mogelijkheden kunnen verslechteren bij het maken van continu-opnamen wanneer de RF100-500mm F4.5-7.1 L IS USM-lens is aangesloten op de EOS R6 met firmwareversie 1.1.0.
4. Bij gebruik van bepaalde RF-lenzen voor video-opnamen is het mechanisme voor beeldstabilisatie in de lens verbeterd.
5. Oplossing voor een probleem waarbij het instellingenscherm "Slow Synchro" (Langzaam synchroniseren) niet goed wordt weergegeven wanneer de taal is ingesteld op Engels.
6. Oplossing voor een typefout die wordt weergegeven op het scherm met communicatie-instellingen wanneer de taal is ingesteld op Koreaans.
7. De connectiviteit tijdens FTP-overdracht is verbeterd.
8. De temperatuurdetectie en de opnametijdregeling bij het maken van video-opnamen zijn verbeterd. Bovendien wordt de totale opnametijd verbeterd waarin de korte opname en het in- en uitschakelen herhaaldelijk bij kamertemperatuur worden uitgevoerd.
9. Het probleem waarbij de beschikbare video-opnametijd niet correct werd weergegeven wanneer de datum/tijd/zone niet was ingesteld, is verholpen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 17 feb 2022 18:54 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
MarcoEOS schreef:
DE2_186 schreef:
Je krijgt niet de nieuwwaarde gedurende die hele 5 jaar, dat loopt af. Dat zal wellicht niet voor die 2 jaar gelden. Het komt er altijd wel op aan een probleem tijdig te melden.

Als het product niet goed (non-conform) is, heb je recht op de nieuwwaarde zónder afbouw wegens de gebruikte tijd.

Ik heb het over wat Canon toezegt, jij hebt het over het consumentenrecht. Jij hebt wellicht gelijk, maar om volgens de wet je recht te halen kan wat meer werk zijn. In die zin kan het mijns inziens toch verstandig zijn om in de gaten te houden wanneer je niet meer in die eerste twee jaar zit.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 17 feb 2022 20:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Punt is alleen dat het niet gaat om wat Canon toezegt, maar om wat de wet zegt. Dat geldt namelijk net zo goed voor Canon. Als het product nonconform is, hoef je als consument geen afschrijving te accepteren maar heb je gewoon recht op 100% geld terug.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 17 feb 2022 20:24 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat ben ik helemaal met je eens, maar het halen van dat recht kan meer werk zijn. Voor de één is dat minder een punt dan voor de ander.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 17 feb 2022 23:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Maar dat was niet het punt. Het punt was dat jij als een feit brengt dat er sprake is van afschrijving, en dat is simpelweg onjuiste informatie. Daarom zette ik dat recht, omdat iemand anders he bos ingestuurd wordt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 18 feb 2022 15:59 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
MarcoEOS schreef:
Maar dat was niet het punt. Het punt was dat jij als een feit brengt dat er sprake is van afschrijving, en dat is simpelweg onjuiste informatie. Daarom zette ik dat recht, omdat iemand anders he bos ingestuurd wordt.

Daar heb je gelijk in. Dank voor het recht zetten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 20 feb 2022 10:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
:up :up
Tot nu toe heb ik het niet meer gehad dus ......... ik wacht voorlopig af.
Iedereen bedankt !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 20 feb 2022 18:01 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gebruik jij de AF-on knop, Gerda? Of stel jij scherp door de ontspanknop half in te drukken?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 20 feb 2022 19:59 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eind maart wordt de volgende update verwacht, dus wachten is wat dat betreft zo gek nog niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R6 blijft voor problemen zorgen.
BerichtGeplaatst: 21 feb 2022 06:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie


Ik gebruik de ontspanknop om scherp te stellen DE2_186.
Dit zijn mijn instellingen over het algemeen.
De lens zelf zet ik op AF.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed