Het is 27 apr 2024 11:48

Ga naar pagina Vorige  1, 2



wat koop jij?
Alles nieuw en het beste van het beste 40%  40%  [ 4 ]
Oud maar goud 10%  10%  [ 1 ]
Zo lang de prijs maar goed/laag is 10%  10%  [ 1 ]
Flink gebruikte camara's en lenzen 0%  0%  [ 0 ]
Gewoon gebruikte 2dehandse camara's/lenzen 40%  40%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 10
Auteur Val schade? veel clicks?
 Val schade? veel clicks?
BerichtGeplaatst: 03 jun 2022 19:25 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Weinig beweging maakt het leven een stuk eenvoudiger, Henry. Niet alleen voor de fps.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Val schade? veel clicks?
BerichtGeplaatst: 03 jun 2022 21:26 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4585
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mijn huidige tweede digitale camera (D7200 Nikon) kocht ik 11 jaar geleden. Daarvoor had ik een D90 van Nikon. Qua lenzen kocht ik vroeger altijd alles nieuw en merk Nikon. Ik ben wat geswitched naar Sigma (10-20 mm) en naar Tamron (70-200 mm). De eerste omdat de prijs veel aantrekkelijker was en ik kwaliteit wilde hebben. De tweede omdat ik de nikon kapot was en ik ook niet zoveel wilde betalen voor een goede lens. Nu ben ik min of meer overgestapt naar een ander soort fotografie. Ik maak steeds meer foto's op straat en heb gemerkt dat je daar beter een vaste lens voor kan nemen. Op straat heb je niet zoveel tijd om te zoomen en ook wil je zo weinig mogelijk afstand tot het onderwerp creeeren. Dus zeker geen tele raad men aan (In tegenstelling tot dit advies zou ik het ook wel een keertje willen proberen, dus dat komt nog.... maar dat terzijde). Op dit moment maak ik foto's met de 10-20 mm lens meestal op rond de 18 mm omdat je dan veel op de foto kan krijgen. Minder kan ook met deze lens maar heeft meestal niet de voorkeur omdat de foto's dan weer afstandelijk worden.
Ik heb ook een foto's gemaakt met een 50 mm Nikon (Tweede hands 125 euro) en een 28 mm Nikon (lag nog in de kast van vroeger) vast op straat maar ik merk dat ik meer naar de groothoek toe moet.
Op zich bevalt de D7200 nog wel maar daar heb je wel wat last van ruis als je het vergelijkt met andere nieuwere camera's. Fujifilm heeft ook uitstekende camera's dus wie weet.....komt er nog een overstap.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Val schade? veel clicks?
BerichtGeplaatst: 03 jun 2022 22:20 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als je voor je 28mm lens een full frame Nikon body koopt heb je ongeveer dezelfde beeldhoek als de 18mm op je huidige camera. Je Tamron 70-200mm doet het daar ook op. Zo'n full frame body is natuurlijk best duur, maar overstappen naar een heel ander systeem kan ook aardig oplopen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Val schade? veel clicks?
BerichtGeplaatst: 03 jun 2022 22:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 680
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
een nikon fullframe koop je al vanaf 150 euro (nikon d700 vanaf 150 nikon d600/610 zit je vanaf 400 en de d800 vanaf 500 en de d750 700/800 euro)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed