Het is 15 mei 2025 15:08

Auteur statief. maar welke???
 statief. maar welke???
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009 19:32 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
ik zit de laatste tijd te kijken naar een nieuwe statief. alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. ik weet dan ook niet zo goed welke ik moet nemen.
weten jullie mischien een aantal goede statieven die voldoen aan onderstaande?

hij mijn 40d met batterijgrip en 70-200 F2.8 met gemak kunnen dragen.
hij mag niet durder zijn dan 180 euro.
hij moet licht genoeg zijn dat hij eigenlijk mee kan op een verre reis met mijn backpack zonder er last van te hebben.
hij moet makkelijk in gebruik zijn.

alvast bedankt voor de tips. :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 statief. maar welke???
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009 19:38 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
take a look:
http://www.fotokonijnenberg.nl/

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 statief. maar welke???
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009 20:37 
Lid
Fotografie

Senna111, je wilt dus een kwaliteitsstatief voor weinig...

Dat wordt moeilijk (denk ik). Goede statieven zijn duur. Goede statieven gemaakt van licht materiaal zijn nog duurder. Een goede statiefkop kost ook een hoop centen (ehhh.... euro's).

Nu wil ik niet zeggen dat je voor de € 180 geen statief kunt kopen, uiteraard is er nog keuze zat, maar je zult dan niet bij een bekend merk uitkomen.

Ik ben nog altijd van plan om een goed statief te kopen, maar doe op dit moment met een goedkoop statiefje. Ik weet dat ik op mijn statiefje niks met mijn 70-200 f/2.8 moet beginnen. De kop houdt dit gewoon niet stil en daarnaast vertrouw ik de poten ook niet als ik iets meer van het statief zal vragen.

Als je volhoudt aan je eis om naast de 70-200 ook een batterijgrip te dragen.... en als de positie van de camera niet recht bovenop het statief is, dan wordt het nog lastiger.

Al met al: ik begrijp je wensenlijst, maar ik ben benieuwd welk statief anderen jou hier adviseren, want die wil dan ook wel hebben :)

statief. maar welke???
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009 21:36 
Lid
Fotografie

Ik heb ook een tijdje zitten wikken en wegen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een goed statief vooral stevig moet kunnen staan om z'n werk te doen waarvoor die gemaakt is... Stilstaan dus.

Na veel surfen kwam ik uit bij het merk Manfrotto. Maar er zijn er natuurlijk veeeeeel meer.
Kijk maar 'ns op deze link:
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... es&type=84

Ik kwam uit op de Manfrotto 055XPROB (€155,00). Een aluminium driepoot die mijn NikonD80 met Batterypack en 80-200 lens makkelijk kan dragen. Deze versie kan ook heel laag bij de grond maar als je dat niet wilt kun je ook kiezen voor een andere.

Met alleen de driepoot ben je er natuurlijk niet. Je moet ook nog kiezen voor een kop.
Ook heel veel keus. Ik kwam uit op een balhoofd die je alle kanten uit kunt draaien en verder zonder toeters en bellen. Het werd de 488RC4. (€67,50)

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn overwegingen.
Succes!

statief. maar welke???
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009 21:36 
Lid
Fotografie

Ik heb ook een tijdje zitten wikken en wegen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een goed statief vooral stevig moet kunnen staan om z'n werk te doen waarvoor die gemaakt is... Stilstaan dus.

Na veel surfen kwam ik uit bij het merk Manfrotto. Maar er zijn er natuurlijk veeeeeel meer.
Kijk maar 'ns op deze link:
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... es&type=84

Ik kwam uit op de Manfrotto 055XPROB (€155,00). Een aluminium driepoot die mijn NikonD80 met Batterypack en 80-200 lens makkelijk kan dragen. Deze versie kan ook heel laag bij de grond maar als je dat niet wilt kun je ook kiezen voor een andere.

Met alleen de driepoot ben je er natuurlijk niet. Je moet ook nog kiezen voor een kop.
Ook heel veel keus. Ik kwam uit op een balhoofd die je alle kanten uit kunt draaien en verder zonder toeters en bellen. Het werd de 488RC4. (€67,50)

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn overwegingen.
Succes!

statief. maar welke???
BerichtGeplaatst: 08 okt 2009 03:09 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
ah ik vind het gewicht wel erg belangrijk. dus dan kom je op carbon statieven. deze zijn wel erg prijzig zag ik. nou dan maar even doorsparen. :D
dan maar eerst nog met mijn oude zware stalen statief!!!! die is wel heel sterk en robuust. alleen veel te zwaar. :nee

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp