8 GB is way to much . Nutteloos voor enkel foto's bewerken en tekenen (met een Wacom teken tablet neem ik aan ? ) .
Ik zou voor een Quad Core gaan , dat betekend dat je processor uit 4 kernen bestaat , hoe meer hoe beter . 4 GB ram , Windows 64 Bit , een HD4850 .
Dit is mijn samenstelling , is wel 80 euro over je budget heen. Ik weet niet of je dat gaat lukken.
[url]http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[91501]=1&product[225954]=1&product[234927]=1&product[235982]=1&product[9448]=1&product[225309]=1&product[219782]=1&product[234412]=1&product[219354]=1&product[35577]=1[/url]
Grote snelle harde schijf , kaart die goed genoeg is voor een teken tablet , snelle Quad Core processor . Je moet alleen even na vragen als je die PC zou willen kopen op die site , of dat moederbord goed is. Want ik kan er niet op uitmaken of de processor op dat moederbord past. Ik denk het trouwens van wel .
Ohja , de snelheid van processors wordt uitgedrukt in Ghz. Maar let op ! een dual core (dus 2 cores) die draait op 2.8 GHZ is NIET sneller dan een Quad Core (4 cores) die draait op 2.7 Ghz. Oftewel , je kunt alleen de Ghz. getallen vergelijken bij de zelfde soort processor . Ik wou eigelijk een i5 aanraden , maar die werd te duur. En i7 gaat helaas ook niet lukken (heeft 8 cores).
Je harde schijf heeft trouwens 7200 TPM . Dat betekend dat je heel snel dingen erop kan zetten , eraf kan halen , en kan kopieren plakken , etc...
Over de site 'www.Azerty.nl' , het is een top web winkel . Ik heb er 2 maanden geleden een PC gekocht . Prima montage , prachtig afgewerkt , alles werd mee geleverd , binnen 1 week binnen . Werkte allemaal prima .
Ik had dan wel een stuk duurdere PC gekocht , maar met ongeveer het zelfde doel als jou , Photoshop , Video bewerking , Wacom teken tablet , etc.
Geloof mij , 8 GB is echt veelste veel. Ik heb 6 GB ram , en dat is meer dan genoeg. Helemaal voor enkel Photoshop en op een Wacom teken tablet .
De Quad Core is ook erg snel , maar ik heb een i7 , die is genadeloos sneller. Dus als je op de een of andere manier aan een hoger budget komt raad ik je een i7 processor aan .
Over de harde schijf , ik heb vergelijkbare harde schijven . Alleen ik heb 2 keer 2 TB .
En als je toch gaat gamen , moet je echt je budget omhoog schroeven .
Ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb

.