Het is 21 jul 2025 03:59

Auteur 18-200 Sigma vs Tamron
 18-200 Sigma vs Tamron
BerichtGeplaatst: 03 jan 2010 00:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo
Ik wil een lens voor mijn oude camera kopen. Of nou jah maandag zal dat mijn oude camera zijn, aangezien ik dan de 50D ga kopen. De lens moet een lens worden die nagenoeg altijd op mijn 350D zit, en dus wil ik een groot bereik voor van alles. In eerste instantie komt die camera in mijn auto te liggen. Maar de camera cq lens gaan ook gebruikt worden op vakante en dat soort grappen.

Nu zijn de tamron en Siga 18-200 nieuw even duur, en 2de hands ligt de prijs wat mij betrefd gunstig. Nu vraag ik mij alleen af welke ik het beste zou kunnen kiezen. De sigma of de Tamron? Ik hoor over Sigma veel negatieve dingen, ik heb die ervaring maar bij 1 lens.. Met Tamron heb ik enkel goede ervaringen!

Nu mijn vraag dus wat de beste keuze is?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 18-200 Sigma vs Tamron
BerichtGeplaatst: 03 jan 2010 01:07 
Lid
Fotografie

In de Focus van januari 2009 zijn 18-200mm objectieven getest, waaronder de Canon, de Sigma en de Tamron. Alle drie kwamen ze er wel goed uit, maar dit soort objectieven bestaan natuurlijk vooral uit compromissen omdat zowel het groothoek als tele is. Het Is allemaal wel redelijk maar niet echt topkwaliteit, dat bleek ook uit uit de test.

Omdat de lenzen elkaar niet veel ontlopen zou ik gewoon een nette kiezen (zeker als hij van Marktplaats komt). Ik heb op een ander forum een discussie gelezen en volgens mij is het allemaal lood om oud ijzer :)

Hier nog even wat vergelijkingsmateriaal
http://66.196.80.202/babelfish/translate_url_content?url=http%3A%2F%2Fdc.watch.impress.co.jp%2Fcda%2Freview%2F2005%2F04%2F07%2F1335.html&lp=ja_en&.intl=nl

:)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 18-200 Sigma vs Tamron
BerichtGeplaatst: 03 jan 2010 02:10 
Lid
Fotografie

Dank je.. jij hebt zelf een 18-200 toch?

18-200 Sigma vs Tamron
BerichtGeplaatst: 03 jan 2010 09:28 
Lid
Fotografie

Nagtie, dat klopt ik heb ook een 18-200mm, maar dan van Nikon. De 18-200mm is gewoon een makkelijke lens, weegt in vergelijking tot wat je anders mee moet nemen nauwelijks iets en je kunt er mooie foto's mee maken, maar... ik gebruik de lens eigenlijk nooit.

Als je de reviews goed leest van de lens, weet je gewoon wat zijn minder sterke punten zijn. Als je uit de buurt blijft van die minder sterke punten, kun je er mooie foto's mee schieten. Als je een keer toch in zijn minder sterk gebied moet komen (omdat je even niet anders kan), dan kun je in de nabewerking altijd nog wel het een en ander corrigeren.

Ik heb de "alles-in-een"-zoomlens speciaal aangeschaft voor verre vakanties waar de uitgebreide set niet mee kan, bijvoorbeeld omdat ik dan al een volle rugzak heb mee te sjouwen.

Tot slot: lees dit stukje tekst eens. Is van Ken Rockwell en gaat over de zin en onzin van scherpte :)
http://www.kenrockwell.com/tech/lens-sharpness.htm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp