Het is 14 mei 2025 23:30

Auteur Op zoek naar een nieuwe compact camera
 Op zoek naar een nieuwe compact camera
BerichtGeplaatst: 10 aug 2008 13:42 
Lid
Offline op het foto forum

Ik ben op zoek naar een nieuwe compact camera. Ik heb op dit moment een Canon EOS 350D die ik weg doe. Ik doe deze weg omdat ik de camera veel te weinig gebruik en toch net iets te groot vind. Nu wil ik een mooi klein compact cameraatje waar je wel veel van kunt verwachten. Dus het liefst met een mooi aantal MP, liefst 10 of meer, moet goed "sport" foto's kunnen maken, eventueel kunnen zoomen. Er is zo ontzettend veel keus en heb echt geen idee waar ik uit moet kiezen. Is er misschien iemand die kan helpen? Zat zelf aan een sony DSC W300 ofzo te denken, dit soort camera'tjes zijn mooi compact. Maar nu heb ik weer gehoord dat je beter geen sony kunt nemen maar wat anders....Help!!! Ik heb werkelijk geen idee

O en mocht er nog iemand op zoek zijn naar een Canon EOS 350D ik heb m te koop staan op marktplaats
http://link.marktplaats.nl/185733506

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 10 aug 2008 13:48 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Tsja vraag ik meteen wat je budget is? Er zijn van verschillende fabrikanten zeer goede compacts die gewoon kwaliteit afleveren die tegen de instap DSLR's aanligt.

Coolpix
Lumix
Powershot

Zijn een paar hele aanbevelingswaardige...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 10 aug 2008 15:52 
Lid

Ik wil ongeveer tot € 300 uitgeven. Het gaat mij er om dat de camera iets makkelijker te bedienen is dan een spiegelreflex, dat je de camera zo kunt pakken en klikken zonder eerst helemaal in te moeten stellen

BerichtGeplaatst: 10 aug 2008 22:02 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
En de automatische (sport) stand van de digitale spiegelreflex deed niet wat jij wilde?

Bedenk dat je -nooit- de beeldkwaliteit die je had terug krijgt met een compact cameraatje.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2008 22:10 
Lid

Het is mijn ervaring, dat compact cameraatjes helemaal niet makkelijker te bedienen zijn dan een spiegelreflex. Integendeel zou ik zeggen.
Ook zou ik beslist niet gaan voor veel megapixels, liever minder met zo'n klein sensortje ivm met ruis.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2008 17:24 
Lid

fotobram schreef:
Het is mijn ervaring, dat compact cameraatjes helemaal niet makkelijker te bedienen zijn dan een spiegelreflex. Integendeel zou ik zeggen.
Ook zou ik beslist niet gaan voor veel megapixels, liever minder met zo'n klein sensortje ivm met ruis.

Maar voor hoeveel megapixels kan ik dan het beste wel gaan 10 ofzo?

BerichtGeplaatst: 11 aug 2008 18:44 
Lid
Fotografie

Megapixels... aan 6 heb je genoeg :D
Ik ben overgestapt van compact naar DSLR omdat compacts traaaaaaaaaaagggggg zijn (denk aan het aantal beelden per seconde en het scherpstellen) en dus (naar mijn bescheiden mening) niet geschikt zijn voor sportfotografie (dammen en schaken uitgesloten) :)
Ik zou de Canon lekker houden en de automatische stand selecteren. Vervolgens op burstmode zetten en lekker fotograferen. Eenvoudiger kan het haast niet :D

BerichtGeplaatst: 11 aug 2008 19:36 
Lid
Fotografie

Als je dan toch naar een compactje wil teruggaan, waarom hou je dan niet je D-SLR en neem die compact als wandeltoestel mee.

Ikzelf heb mijn compactje (Samsung A6) altijd bij, zelfs al heb ik mijn D-SLR bij. Al was het maar om mijn vrouw en dochter (die nog minder verstand van fotografie hebben dan mij) ook de kans te geven om fotos te maken.

Greetz, Peter

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp