ik heb ook een paar linkjes met opties die je zou kunnen doen. Ik weet dus niet wat je met natuur bedoeld, dus dat maakt het een stapje lastiger.
Canon 1000D incl 17-85mm Het objectief is erg goed, en bruikbaar voor je doelen. Alleen dan is er weinig tele, dus voor wild en vogels niet geschikt. Wel kwalitatief het beste objectief in mijn rijtje. Helaas 50 euro boven budget.
klikCanon 1000D invl 18-55mm IS +70-300mm De 18-55IS is veel beter dan die zonder IS. daarnaast de 70-300mm is een redelijk tele objectief. bruikbaar voor vogel fotografie.
klik cam+18-55IS E439,-
qua tele zijn er meerder opties
canon 75-300 E119,- in totaal E558,-
Tamron 70-300 E129,- in totaal E568,-
Canon 75-300USM E179 in totaal 618
Van deze objectieven zou ik kiezen voor de tamron. Is mooi objectief en niet te duur, dan heb je nog 30 euro over om je kaartjes en tasje te kopen.
Je kunt dit soort objectieven ook heel goed 2dehands kopen. Het zijn veelal beginners opbjectieven, en na wat ervaring wordt die vaak ingeruild voor een meer pro objectief. dus op je tele objectief kun je wat besparen. Kies niet voor de Sigma, die is namelijk erg soft.
Als je 2de hands kijkt kun je ook de 70-300 IS USM proberen te kopen. Deze is een stuk duurder, maar een nog iets groter stuk beter.
Zoals je ziet veel canon, maar dat heb ik zelf, en dat ken ik. Ik kan je ook wel Nikon camera laten zien maar daar heb ik verder niks over te vertellen.
Ik vind Canon een prettig merk, en qua technisch verschil maakt het allemaal weinig uit. De ene keer komt Nikon met iets spannends nieuw, en dan ee half jaar later canon weer, met iets nog spannenders. En zo wisselt dat af, een aantal ander merken die hobbelen daar achteraan.
Een groot voordeel van Canon boven Nikon vind ik de prijs. ZOals ik al zei is Nikon een prima merk, maar alles is een stukje duurder.