Ik vind dat iedere fotograaf meerdere tassen moet hebben. Want je koopt vaak een tas die te klein is, en koopt dan later weer een andere tas die groter is maar weer te groot voor ff.
Ik ben via heeeeeeeeeeel veel tassen van Lowepro bij de volgende set uitgekomen.
Een Lowepro Computrekker Plus AW. Daar past bijna alles in, hij is eigenlijk nog te klein

40D, 50D met grip, 17-40, 24-70, 70-200, 200, 150-500, 430Ex, 580EX cokin en B+W filters, batterijen voor flitsers en camera, laders, watervaste stiften, lowepro handschoenen en ik kan nog wel even doorgaan.
Dat is ook mijn opslag tas, en dat is een rugzak die met een heel dikke heupband in de catagorie huge MF's
Daarnaast heb ik een Stealth Reporter D300AW waarin ook 2 bodies, met lenzen en flitser ed in passen.
En dan nog een toploader met harnas en lenscases.
En ik ben nog op zoek, maar die tas is nog niet gemaakt, naar een tas waarin ik alleen een pro SLR met 150-500/400/500mm in kwijt kan en dan de rest van de tas kan vullen met niet camera gerelateerd spul. Maar dan moet ik zelf gaan ontwerpen.
Echter een schouder tas voor dagelijk gebruik en daarin 1 of 2 lenzen, doet wonderen. 1 Grote tas leidt tot het 'teveel' meenemen, en een kleinere tas doet je laten nadenken over wat je wilt. Maar met een 24-70 flitser en body kom je een heel eind.
Dus die slingshot verkopen een schoudertas van crumpler voor gewoon gebruik en een goede grote en ik bedoel echt grote tas waarin alles kan voor op vakantie in de auto of vliegtuig. Let wel op het formaat niet alle tassen mogen mee met vliegtuigen in de cabine. Veel tassen voldoen daar echter wel aan.
Ergo minimaal 2 tassen.