50mm macro is pas macro als de lifesize converter gebruikt wordt.

Ik zelf heb niet veel met macro maar heb daarom ooit voor mijn 50mm 1.8 tussenringen gekocht. Nu wil ik nog wel eens mijn 200mmL f/2.8 USM gebruiken met tussen ringen. Voordeel is dat het een van de scherpste primes is en met tussen ringen goed te gebruiken en wel snelle AF als ook een statiefgondel.
Maar behalve dat hier iedereen bijna de Sigma verkoopt (150mm) wordt er niet gevraagd of vermeld welk soort macro fotografie gewenst is en derhalve ook de soort of brandpunt afstand marco lens. En wat macro op gewone lenzen betekent. Dat laaste is gewoon dat een gewone lens op deze manier als macro maar vaak maar 1:2 max vergroot. Een marketing verhaal.
Er zijn diverse oplossingen.
Echte macro lenzen. Zoals de 60 en 100mm van Canon, de 90mm Tamron en de bekende 105 en 150mm Sigma's naast veel andere maar deze zijn de betaalbare en goede exemplaren.
Tussen ringen voorbestaande lenzen.
Voorzet lenzen.
Als je al 600 euro in gedachte hebt gereserveerd zou ik tussen ringen ed vergeten. En idd is een macro lens ook zeer geschikt als portrait lens of gewone fotografie lens.
Ik zou dus het volgende overwegen.
EF-S 60mm/Sigma 70mm Voor bloemen
EF 100mm/Tamron 90mm/Sigma 105mm voor allround
Sigma 150mm als je macro met insecten doet.
Ultimate zijn voor Canon op dit moment de onbetaalbare 100mm L en 180mm L. Waarbij de laatste ook extenders toelaat wat geen of vrijwel geen invloed heeft op de resultaten maar wel een 1.4x vergrotende factor heeft.
De Sigma 150 en de 180 L van Canon hebben een statief gondel welke met een slidingplate een welkom iets zijn voor statief gebruik. de Canon 100mm L kan een statiefgondel aan.
Dus als je ons iets meer kunt vertellen wat je aantrekt in de macro fotografie, dan kunnen wij iets beter adviseren.
Maar strikt genomen kun je met de Sigma 150mm alle kanten op voor een zeer acceptabel bedrag.