Panasonic Lumix DMC TZ7Hele fijne compactcamera met veel mogelijkheden, groot zoomberiek (12x optisch), niet teveel pixels op de te kleine sensor gepropt (10,1MP).
25mm groothoek, een DEGELIJKE lens, niet zo'n klein inieminie dingetje die je veel ziet maar een van formaat die zodoende ook goed veel licht doorlaat, HD filmen, 5.1 surround geluid opnemen en met zijn 10 centimeter lengte lekker compact.
Net ietsje boven je budget maar hij is die €50 meer dubbel en dwars waard!
Ook een ontzettend mooie camera is de
Canon Powershot SX200 IS.
Een compact met een enorme lijst aan "features" een degelijke lens net als de Panasonic en Image stabiliser, het enige minpunt van deze camera is het aantal Megaixels, de 12,1MP zorgt er al snel voor dat je last hebt van hinderlijke ruis.
Mijn advies: ga niet boven de 10 megapixels met een compact, de prestaties van de sensors gaan er niet op vooruit met enorm veel pixels op een kleine ruimte.
Je hebt ontzettend snel last van ruis, zelfs op de lagere ISO instellingen.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat de grote camera fabrikanten nog steeds het aantal Megapixels gebruiken om de consument te misleiden en zo de verkoopcijfers op te krikken terwijl ze weten dat de limiet al lang bereikt is.
Enkele fabrikanten hebben het nu wel in de gaten, die hebben zelfs al een eerder model met 12+ MP opnieuw uitgebracht met 10MP.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.