Het is 21 mei 2025 22:37

Auteur Close-up lenzen 1x 2x en 4x
 Close-up lenzen 1x 2x en 4x
BerichtGeplaatst: 30 jul 2010 08:47 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi,

Van de week een Sigma 70-300mm APO DG MACRO lens gekocht icm een setje close-up lenzen
Fotografie

Is er iemand bekend met deze macro oplossing ?
En wat vinden jullie hiervan ?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 30 jul 2010 10:58 
Lid
Fotografie

Een erg goedkope manier van iets vergroten. Het is niet zo goed als tussen ringen aagezien er optiek op de lens geschroefd wordt, maar er zijn hordes met goede opnames gemaakt op deze manier. Dit relatief goedkope Dorr setje is een van de dingen die in veel bladen aanbevolen worden voor mensen om eens te proberen en bekend te gaan worden met macro fotografie zonder bakken met geld uit te geven.

Als je het virus te pakken hebt en kritischer wordt dan zul je deze voorzet filters echt niet meer willen maar het is goedkoper dan tussen ringen. Echter kun je tussen ringen vaak ook nog op een 'echt' macro objectief gebruiken waardoor je zelfs meer dan 1:1 kunt vergroten. Maar ik zou dit proberen. En als je er veel lol in hebt en vind dat de scherpte beter moet gewoon een Sigma 105mm macro of Tamron 90mm macro aanschaffen. En de tussen ringen in dit keuze pad even niet gebuiken. A omdat je al een alternatief hebt en b als je ze alsnog koopt dan ben je 100 euro extra kwijt waarbij je ze nog wel kunt gebruiken maar de vraag is hoe vaak je dit gaat doen om groter dan 1 op 1 te fotograferen. Ik zou dus dit doen en over een tijdje 350 euro gebruiken voor een mooie Sigma Macro.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 30 jul 2010 16:40 
Lid
Fotografie

Ik verwacht niet dat het prettig werkt. Ik heb zo'n setje ooit eens aangeschaft voor 15 euro. Ik gebruik het op mijn 50mm wel eens en dan eigenlijk alleen maar de 1x vergroting. Ik heb er nog geen geweldige resultaten mee gehad. Maar gewoon experimenteren.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp