Het is 20 jul 2025 19:32

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur nikon D90 - D5000 - D3100?
 nikon D90 - D5000 - D3100?
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 11:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik ben momenteel in bezit van Nikon d40. Graag wil ik een andere erbij , eentje waarbij ik meer scherpstel punten heb. Ik heb geen behoefte om te filmen maar als dat er op zit dan maakt het me niet uit. Het gaat mij om de kwaliteit van de foto's en de mogelijkheden van de camera. Nu heb ik al op www.vergelijk.nl div. camera's vergeleken maar kom er niet echt uit. Ik zoek dus een consumenten camera want de proffies zijn voor mij echt te duur.
Ik kan dus niet kiezen. Wat ik wel belangrijk vind zijn de lenzen want ik wil wel graag de lenzen die ik nu heb bijv. de "af-s nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G" blijven gebruiken.
Wie gebruik een van deze bovengenoemde camera's behalve dan de 3100 want die moet nog uitkomen, en wil daar zijn mening over met mij delen.
gr. Twister

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 11:42 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
ik zou voor de d90 gaan, deze heeft enkele + punten ten opzichte van de d5000..
1-hogere resolutie in een groter scherm
2-ingebouwde scherpstel motor, kan voordelig uitpakken met objectieven
3-Instellingen zijn bij de D90 sneller/makkelijker aan te passen door de aanwezigheid van extra knoppen, niet meteen een heel menu doorspitten
4-net iets sneller met het schieten in burst
5-kan draadloze flitsers aan sturen
is dit allemaal niet zo van belang voor jou, zou ik voor de d5000 gaan.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 12:22 
Lid
Fotografie

D90 is zonder twijfel de beste uit deze serie.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 12:26 
Lid
Fotografie

Ikzef heb ook een oudere D40 die ik volgend jaar wil vervangen en toevallig zit ik ook aan de D90 te denken.
Er schijnt in de wandelgangen geruchten te gaan dat er een D900 aan zit te komen.
Ik hoop dus op een prijsdaling van de D90. ;)

BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 20:53 
Lid
Fotografie

Zou die D900 dan niet de opvolger worden van de D700 gezien de telling :unsure

Maar ik zou dan ook gaan voor de D90 deze camera heeft heel veel mogelijkheden zodat je niet zo snel weer toe bent aan een hoger model,er zit een automatische stand op om mee te beginnen en later kan je daar van af gaan wijken en verder heeft Martijn1 alles al gezegd ;)

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 07:38 
Lid
Fotografie

Dank jullie wel voor jullie mening. Ik ga voor de d90. Nu nog even een aanbieding opzoeken want het prijsverschil is groot en waarom duur betalen als het ook voor minder kan.
gr. Twister

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 08:11 
Lid
Fotografie

Goede keuze!
Ik heb net even gekeken en het prijsverschil is inderdaad groot.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 08:59 
Lid
Fotografie

Er komt toch ook een D7000 aan, de opvolger van de D90?

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 11:52 
Lid
Fotografie

dhldhldhl schreef:
Er komt toch ook een D7000 aan, de opvolger van de D90?

o, dat wist ik niet, dan is het misschien toch handig om even af te wachten.
ik ga even struinen op het internet.
gr. Twister

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 12:25 
Lid
Fotografie

Waarom altijd wachten als er een nieuw model gaat uitkomen? De huidige modellen zijn beschikbaar en al beter dan het huidige model de D40. Daarbij kan je dan altijd wel wachten op wel model dan ook. Wachten kan trouwens lang duren want als iets aangekondigd is dan duurt het vaak nog 3 maanden voordat ze in Nederland verkrijgbaar zijn. En dan betaal je meteen overhead kosten.

Dus gewoon de D90 aanschaffen. Het gaat immers om fotografie en dan maakt een body niet veel uit in mooiheid. Hooguit in beschikbare functies en vrijwel alles is beter dan een D40.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 12:55 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
vrijwel alles is beter dan een D40.

dus eigenlijk zeg je hiermee dat de nikon d40 eigenlijk gewoon het slechtste is?

Tot op heden doe ik het ermee en ben best wel tevreden geweest omdat dit mijn eerste spiegelreflex is. Maar nu (na bijna 2 jr) loop ik tegen dingen aan of mis ik bepaalde zaken op mijn camera.
Ik vind m dus niet slecht , misschien summier uitgebreid met opties maar zeker voor de beginner zoals ik geen slechte camera :S .

Het kan altijd beter, ook na de d90 zal er wel een optie zijn die beter is. Maar ok, soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je heb.

De dingen die ik mis denk ik te vinden in de D90. Alle opties daarboven gaan simpel weg boven mijn budget :neen . Ik ben tenslotte maar een hobbyist .

gr. Twister

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 16:18 
Lid

D90. Maar wacht nog even. Het schijnt dat de vervangen van de D90 15 september wordt aangekondigd.
En De D700 vervangen schijnt pas volgend jaar aangekondigd te worden. Maar Twister , wacht nog even. Het is altijd vervelend als je een nieuw iets koopt en dat 2 weken na je aankoop vervangen wordt.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 16:34 
Lid
Fotografie

Ik zou so wie so nog even wachten op de vervanger van de d90, want dan wordt de d90 zelf goedkoper fijn finacieel voordeel dus.

Laatst bijgewerkt door Christiaan op 30 aug 2010 17:07, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 16:41 
Lid

Inderdaad. Kun je altijd nog overwegen om het nieuwe model te kopen of te gaan voor het 'oudere' model tegen een lagere prijs.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 16:47 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
en vrijwel alles is beter dan een D40.

Ben het niet eens met duckie. /ben digitaal begonnen met de D40 en die heeft me nooit teleurgesteld. Nog steeds niet. Als je prijs/kwaliteit bekeek was het een goeie deal.

Heb nu ook een D90 als opvolger, en ben daar zeer tevreden mee , maar neem nog regelmatig de d40 mee als backup.

De fotograaf uiteindelijk zal , welke body hij ook heeft, toch de foto moeten zien en nemen!!

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 18:59 
Lid
Fotografie

Ik zal het even uitleggen, want blijkbaar is begrijpen wat anders dan lezen. Ja bijna alles is beter dan de D40! Waarom omdat je met de D40 net zulke foto's kunt maken als met de D3x, maar dat de D40 al bij het uitkomen een marginale verschijning was qua features ed. Al snel heeft Nikon de D40x geintroduceerd om aan die basale te kortkomingen te voldoen. Je zult dit echter niet ervaren zolang je een D40 hebt. Ditzelfde geldt voor mijn 50D over 2 jaar als ik dan nog geen 7DMkII of 80D van Canon heb maar als hij er wel is.

Dus ja alles wat nu op de markt teverkrijgen is is beter dan welke D40 danook. Dat neemt niet weg dat een D40 gewoon goede foto's maakt met een goede fotograaf en dan hoeft daar niet eens photoshop of een dure EX lens aan te pas komen. Een nieuwe D3x body met een dure Nikkor kan nog steeds waardeloze prenten afleveren die je met PS niet meer kunt recht trekken als je niet kan fotograferen.

Lees dus dat het geen slecht ding is, maar je al een besluit genomen hebt voor een vervanger en dan is alles beter anders zou er GEEN REDEN zijn voor een andere body.

Probeer daar maar eens een spelt tussen te krijgen :)

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 19:01 
Lid
Fotografie

Twister schreef:
duckie schreef:
vrijwel alles is beter dan een D40.

dus eigenlijk zeg je hiermee dat de nikon d40 eigenlijk gewoon het slechtste is?

Tot op heden doe ik het ermee en ben best wel tevreden geweest omdat dit mijn eerste spiegelreflex is. Maar nu (na bijna 2 jr) loop ik tegen dingen aan of mis ik bepaalde zaken op mijn camera.
Ik vind m dus niet slecht , misschien summier uitgebreid met opties maar zeker voor de beginner zoals ik geen slechte camera :S .

Het kan altijd beter, ook na de d90 zal er wel een optie zijn die beter is. Maar ok, soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je heb.

De dingen die ik mis denk ik te vinden in de D90. Alle opties daarboven gaan simpel weg boven mijn budget :neen . Ik ben tenslotte maar een hobbyist .

gr. Twister

Hiermee heb je zelf antwoord op je vraag gegeven, dat je dus GEEN NIEUWE body nodig hebt. Ik zelf zou ook niet voor een andere body gaan als de features niets bijdragen en dan zou ik mijn geld in degelijk glas steken.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 19:02 
Lid
Fotografie

geen spelt, want dat is moeilijk verkrijgbaar.

wil er ook geen speld tussen krijgen, maar het klonk wat negatief. uitleg is duidelijk.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 19:03 
Lid
Fotografie

bebogard schreef:
duckie schreef:
en vrijwel alles is beter dan een D40.

Ben het niet eens met duckie. /ben digitaal begonnen met de D40 en die heeft me nooit teleurgesteld. Nog steeds niet. Als je prijs/kwaliteit bekeek was het een goeie deal.

Heb nu ook een D90 als opvolger, en ben daar zeer tevreden mee , maar neem nog regelmatig de d40 mee als backup.

De fotograaf uiteindelijk zal , welke body hij ook heeft, toch de foto moeten zien en nemen!!

Ook voor jou geldt, als je je antwoord hierboven leest begrijp ik niet waarom je a een D90 hebt gekocht en b. Waarom je die dus niet als Backup gebruikt naast je D90. :)

Laatst bijgewerkt door duckie op 30 aug 2010 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 19:07 
Lid
Fotografie

bebogard schreef:
geen spelt, want dat is moeilijk verkrijgbaar.

wil er ook geen speld tussen krijgen, maar het klonk wat negatief. uitleg is duidelijk.

Jammer dat je iemand met dislectie daarop aanvalt, terwijl je zelf de eerste alinea niet goed leest waardoor de de 2e alinea duidelijk genoeg is. Nog los van je eigen interpunctie met slashes en kleine letters ipv hoofdletters. En jij leest iets negatiefs ik schrijf letterlijk dat alle huidige modellen beter zijn en DAAROM is ALLES beter in vergelijk met een D40 die zelfs Nikon tekort vond schieten.

Maar verder no hard fealings qua spelling, maar dit topic is al klaar want TS heeft geen reden, zelf aangegeven, om over te stappen. :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende